۹ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک کادرهای جداشده را یا می کشد یا جاسوس می نامد

  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۹۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یک کارشناس سیاسی و امنیتی می گوید فردی به نام رمضان گونش که توسط ترکیه در سلیمانیه ربوده شده بود، سال هاست در خدمت پ.ک.ک بوده اما وقتی به دست ترکیه افتاد، پ.ک.ک از همان ابتدا او را به یک جاسوس تبدیل کرد.

گروه تروریستی پ.ک.ک از بدو تشکیل آن، کادرهایی را که می روند یا می کشد و اگر به دست ترکیه بیفتد، آنها را جاسوس می خواند.

هفته گذشته، آژانس اطلاعات ملی ترکیه (MIT) اعلام کرد که رمضان گونش یکی از اعضای پ.ک.ک/KCK را در عملیاتی در سلیمانیه دستگیر و به ترکیه بازگردانده است.

رمضان گونش که در سال ۲۰۰۸ به پ‌.ک.ک پیوسته بود، سال‌ها برای این گروه در روستاهای حکاری، عراق و سوریه کار کرده است، پس از اینکه نزدیک به یک سال تحت نظر بود در یک عملیات MIT در سلیمانیه دستگیر و به ترکیه بازگردانده شد. اما پ.ک.ک اعلام کرد که گونش از پ.ک.ک جدا شده و او را جاسوس ترکیه کرده است.

در همین راستا، گرمیان صلاح الدین، کارشناس نظامی، به پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر گفت: این اولین بار نیست که پ.ک.ک کادرهای خود را جاسوس می خواند. پ.ک.ک چون می دانست که نمی تواند او را بکشد، به همین دلیل او را جاسوس خطاب کرد.

منطق کشتار و پاکسازی در ساختار پ‌ک‌ک مکانیزم ایدئولوژیک بنیانگذاران سازمان استالینیستی به سبک شبه‌نظامی است و در عین حال، آنها همان منطق پاکسازی را علیه احزاب سیاسی ترکیه اتخاذ کرده‌اند. سوابق تاریخی بسیاری توسط کادرهای برجسته ای که از دست پ.ک.ک فرار کرده اند در کتاب ها، مقالات و تفسیرهای روزنامه نگاری منتشر شده است.

ناظر سیاسی خاطرنشان کرد:منطق خودکفایی در پ.ک.ک تنها ناشی از یک بعد است که از نظر دگم ایدئولوژیک و خود تغییر ناپذیر و در مقابل انتقاد داخلی، هر فرد و مبارزی که سطح درک اهداف سازمان را داشته باشد. پاکسازی افراد زیادی به خاطر انتقاد کشته شده اند. حمید گوهری به تاریخ گفت: نمونه بسیار نزدیکش بعد از ترور یکی از کادرهای ایرانی به نام ریزان جاوید بود که به دلیل عضویت در پژاک و پیوستن به آنها دستگیر شد و سپس ترور شد.»

ناظر گفت که نه پ‌ک‌ک، هر حزب و سازمان سیاسی که حامل یک ایده و عقیده باشد، از نظر فکری تغییرناپذیر به یک سازمان خودخواه تبدیل می‌شود و به سمت فروپاشی فکری می‌رود، زیرا آنها اصول استراتژیک اصیل مبارزه ملی را حمل نمی‌کنند. این خودخواهی وظیفه اش خدمت به دستور کار مهاجمان و رفتار شبه نظامیان به ارث رسیده اتاق های اطلاعات آن است که مادران روشنفکر بنیانگذاران این سازمان ها مخالف او هستند و یا اگر نظرش تغییر کند سعی خواهد کرد او را بکشد. اگر نتواند او را بکشد، او را به خیانت متهم می کند و او را جاسوس می خواند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *