۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک و پژاک کودکان کرد را تحت عنوان «مسئولیت مالیاتی» ربایش می کند

پ.ک.ک و پژاک کودکان کرد را تحت عنوان «مسئولیت مالیاتی» ربایش می کند

  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
  • ۲۸۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، سازمان تروریستی پ.ک.ک که با کاهش مشارکت داوطلبانه در سال‌های اخیر سوء استفاده از کودکان را افزایش داده است، تلاش‌های خود را برای عضوگیری از کودکان زیر ۱۸ سال از طریق روش‌های مختلف تشدید کرده است، هرچند که این کار برخلاف قوانین بین‌المللی است.
در حالی که سازمان تروریستی پ‌ک‌ک به دلیل کاهش مشارکت داوطلبانه در سال‌های اخیر به کودکان روی آورده است، تعداد کودکانی که توسط این سازمان مجبور به جنگ شده‌اند افزایش جدی داشته است.

بر اساس اطلاعات گردآوری شده از گزارش های بین المللی، پ.ک.ک که با وجود مغایرت با مقررات بین المللی به ویژه “کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل” همچنان به عضوگیری از کودکان زیر ۱۸ سال ادامه می دهد. شکافی که به دلیل کاهش مشارکت داوطلبانه در سازمان در سال های اخیر ایجاد شده است را با افزایش مشارکت کودکان برطرف کنیم.

پ.ک.ک سال هاست که با فریب، زور و آدم ربایی، و وعده پرداخت حقوق به کودکان/خانواده هایی که به دلیل جنگ داخلی دچار مشکلات اقتصادی شده اند، کودکان خردسال را استخدام می کند. این سازمان همچنین فرزندان خانواده‌هایی را که مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند یا نمی‌توانند تحت عنوان «مسئولیت مالیاتی» به زور اسلحه می‌گیرد.

از جمله روش های این سازمان، استفاده ابزاری از حضور داعش و جذب حداقل یک نفر از هر خانواده در سازمان به منظور رفع نیاز عناصر تروریستی تحت شرایط به اصطلاح «اجباری» است.

در گزارش های بین المللی آمده است که پ.ک.ک حق زندگی را از هزاران کودک سلب کرده است و میانگین سنی کودکان در این سازمان ۱۵ سال و میانگین زمان زنده ماندن تنها ۸ سال است.

بر اساس اسناد رسمی، ۴۰ درصد کارکنان پ‌ک‌ک را کودکان زیر ۱۸ سال و ۱۰ درصد زیر ۱۵ سال را تشکیل می‌دهند. اطلاعاتی وجود دارد که او در جریان بیماری، تلاش برای فرار و درگیری جان خود را از دست داده است.

در حالی که تعدادی از کودکان ربوده شده و جذب شده توسط این سازمان به مناطق قندیل و سنجار عراق منتقل شده اند، گفته می شود کودکانی که حدود ۹ ماه در ساختارهای متعلق به سازمان آموزش نظامی دیده بودند با نام های مختلف ثبت نام شده اند.

جذب اجباری کودکان این سازمان با واکنش جدی مردم منطقه مواجه شد. تظاهرات اعتراضی سازماندهی شده توسط مردم منطقه علیه این سازمان با خشونت سرکوب شد. این سازمان برای کاهش واکنش عمومی، مناطقی را که کودکان در آن نگهداری می‌کنند از مناطقی که در آن آموزش داده می‌شود، جدا کرد.

پ.ک.ک که تلاش می کند خود را به عنوان یک بازیگر به اصطلاح قانونی در حال مبارزه با داعش در منطقه معرفی کند، فعالیت های خود را برای عضوگیری از کودکان زیر سن قانونی به طور مخفیانه در برابر واکنش های افکار عمومی بین المللی و با ابتکارات خانواده ها انجام داد. این موضوع توسط سازمان های بین المللی پیگیری شد.

سازمان های مذکور برای اطلاع از محل نگهداری کودکانی که در مناطق تحت کنترل سازمان تروریستی بازداشت شده و تحت عنوان به اصطلاح سربازی اجباری به مناطق درگیری اعزام شده بودند، ابتکار عمل کردند و آنها را به خانواده هایشان تحویل دادند.

علاوه بر این، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سوریه اظهار داشت که او شکایات زیادی از خانواده‌های ساکن در مناطق تحت کنترل این سازمان دریافت کرده است مبنی بر اینکه این سازمان کودکان آنها را بازداشت کرده و آنها را به مناطق درگیری فرستاده است.نماینده یونیسف در گزارش های تهیه شده اعلام کرد که در صورت ادامه استفاده از کودکان در مناطق درگیری، مجازات بین المللی برای اعضای این سازمان تروریستی اعمال خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *