۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمهوری چک بزرگترین تامین کننده تسلیحات PKK

  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
  • ۵۰۷ بازدید
  • ۰

جمهوری چک بزرگترین تامین کننده تسلیحات برای گروه تروریستی (پ ک ک) و شاخه های آن در سوریه است.

به گزارش انجمن بی تاوان، اکثر تسلیحاتی که آمریکا در اختیار تروریست‌های پ.ک.ک قرار می‌دهد از جمهوری چک تامین می‌شود.

این سلاح‌ها شامل اسلحه‌های BKS، دوچکا، دراگانوف و کلاشینکف و همچنین سلاح‌های ۲۳ میلی‌متری ZU-23، IGLA (SA-18) ضد هواپیما، گلوله‌های خمپاره، راکت‌های کاتیوشا و سلاح‌های Grad به پایگاه‌های آمریکایی در بلغارستان و روانی و از آنجا به زرادخانه های گروه تروریستی پ.ک.ک در الحسکه سوریه منتقل می شوند.

آلمان شرقی تا سال ۱۹۹۰ مرکز خرید غیرقانونی تسلیحات بود، اما پس از اتحاد مجدد آلمان، این تدارکات از طریق چکسلواکی انجام شد.تجارت تسلیحات مربوط به تسلیحات سابق پیمان ورشو در پراگ به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار در سال رسیده است و بزرگترین خریدار تسلیحات در پنج سال گذشته ایالات متحده بوده است.

یک فرمانده سابق ارتش ترکیه در این راستا گفت :«پنتاگون و سیا به خوبی می‌دانند که سلاح‌های خود را به چه کسانی می‌دهند و می‌ترسند در صورت پاسخگویی در آینده، سلاح‌های موجود در انبار خود را به پ‌ک‌ک بدهند».

«همه سهم خود را از فعالیت غیرقانونی می گیرند. به جز تسلیحات ضد تانک Javelin و TOW، بقیه تسلیحات ارسال شده توسط ایالات متحده به سوریه ساخت روسیه است. امارات هزینه تولید تسلیحات را پرداخت می کند. مقامات سیاسی و نظامی که در میدان تجارت غیرقانونی اسلحه خدمت می کردند نیز از این مشاغل سود شخصی دریافت می کردند.

بسیاری از مقامات ارشد پ ک ک از جمله زبیر آیدار و صبری اوک بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ بازدیدهای مشابهی از جمهوری چک داشته اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *