۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ ک ک و فعالیت های غیرقانونی / قاچاق انسان

  • ۸ دی ۱۴۰۰
  • ۳۱۰ بازدید
  • ۰

موقعیت جغرافیایی ترکیه  نقش بسزایی در موضوع قاچاق انسان توسط گروه تروریستی پ.ک.ک دارد. ترکیه یک کشور ترانزیت مهم برای مهاجران غیرقانونی است که سعی در دسترسی به کشورهای اتحادیه اروپا دارند. پ.ک.ک به حدی از قاچاق انسان استفاده می کند که دومین فعالیت غیرقانونی سودآور پ.ک.ک پس از قاچاق مواد مخدر است.

در آغاز سال ۱۹۸۹، پ.ک.ک گروه های جعل گذرنامه را برای قاچاق پناهندگان به اروپای غربی تأسیس کرد. برخی منابع استدلال می کنند که پ.ک.ک. به طور هدفمند مهاجرت را به منظور جلب افکار عمومی اروپا و دستکاری آن توجه به منظور دستیابی به اهداف خود تشویق کرد.

بین سالهای ۱۹۸۹ و ۱۹۹۲، پ.ک.ک در قاچاق شهروندان ترک با قومیت کرد به اروپا و در نتیجه دستکاری مسئله کردها در ترکیه دست داشت. پ.ک.ک تنها در صورتی به کردهای ترکیه کمک کرد که اعلام کنند با تبعیض عمدی قومی از سوی دولت ترکیه مواجه هستند.

پ.ک.ک پس از ایجاد گذر به کشورهای اروپای غربی توانست از این جمعیت رو به رشد پناهندگان و مهاجران غیرقانونی بر اساس نیازهای خود استفاده کند.این موضوع نشان می دهد که پ.ک.ک همچنین از مسیرهای قاچاق مواد مخدر خود برای انتقال افراد انسانی از جنوب آسیا به اروپا از طریق ترکیه استفاده می کند.

اینترپل بیان می کند که پ.ک.ک از هر مهاجر غیرقانونی بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر تولید می کند و مقامات امنیتی ایتالیا پ.ک.ک را متهم می کنند که تنها در سال ۲۰۰۱ حدود ۹۰۰۰ پناهجو را قاچاق کرده است. هر مهاجر غیرقانونی را از ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ در ازای عبور ایمن به کشورهای اروپای غربی دریافت کرد.

همان منابع ادعا می کنند که پول حاصل از این عملیات سپس برای حمایت از کمپین تروریستی پ.ک.ک به اردوگاه های پ.ک.ک در عراق فرستاده می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین