۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • پ.ک.ک و فعالیت های غیرقانونی؛کمک های مالی، سازمان های خیریه و دیاسپوراهای بین المللی

پ.ک.ک و فعالیت های غیرقانونی؛کمک های مالی، سازمان های خیریه و دیاسپوراهای بین المللی

  • ۳۰ دی ۱۴۰۰
  • ۲۹۳ بازدید
  • ۰

مزایا و معایب کمک های مالی، سازمان های خیریه و دیاسپوراهای بین المللی

کمک های مالی، سازمان های خیریه، افراد ثروتمند، و مهاجران بین المللی که به نفع سازمان های تروریستی هستند نیز درآمد قابل توجهی را برای سازمان های تروریستی فراهم می کنند. با توجه به ماهیت آن، حمایت مردمی می تواند به همان اندازه ناخواسته باشد. به عنوان مثال، سازمان های تروریستی می توانند به راحتی از طریق کمک های جمع آوری شده در مساجد پس از نماز جمعه، فروش خانه به خانه مطالب منتشر شده و سازمان های خیریه که با اهداف شبه کار می کنند، از مردم ناخواسته کمک مالی به دست آورند. با این حال، سازمان های تروریستی می توانند دفاتر ارتباطی و سازمان های خیریه معروف را برای جمع آوری کمک ایجاد کنند. کمک های مالی و خیریه راهی نسبتاً آسان و کم هزینه برای ایجاد وجوه فراهم می کند. ایجاد آنها ساده است و سازمان های مجری قانون نمی توانند به دلخواه آنها را قطع کنند زیرا قانونی هستند. انعطاف پذیری جغرافیایی از دیگر مزایای این دارایی هاست. سازمان های تروریستی نیازی به خرج کردن پول های به دست آمده از طریق کمک های مالی و خیریه در مناطقی که آنها تولید می کنند ندارند. این نهادها با ناشناس نگه داشتن هویت اهداکنندگان به جمع آوری کمک مالی از افرادی که از فشار عمومی می ترسند کمک می کنند. مهاجران بین المللی می توانند از دو طریق به سازمان های تروریستی کمک کنند. اول اینکه، اعضا می توانند مستقیماً پول و نیروی کار را به سازمان های تروریستی اهدا کنند یا می توانند به سازمان های تروریستی در گسترش فعالیت های خود کمک کنند. ثانیاً، اعضای قدرتمند دیاسپورا، که به سیستم‌های سیاسی کشورهایی که در آن اداره می‌شوند یا دارای قدرت سیاسی قابل توجهی هستند دسترسی دارند، می‌توانند از طرف سازمان تروریستی لابی کنند و حمایت سیاسی و/یا مالی برای سازمان تروریستی ارائه کنند. سازمان تروریستی

با این وجود محدودیتی برای سرمایه هایی که می توان از این طریق جمع آوری کرد وجود دارد زیرا مشارکت نمی تواند اجباری باشد. ماهیت قانونی این دارایی ها نیز آنها را در معرض بررسی قرار می دهد و مقررات شفافیت دخالت مستقیم در تأمین مالی اقدامات تروریستی را محدود می کند. در واقع، زمانی که پیوندهای بین موسسات خیریه و سازمان های تروریستی فاش می شود، دولت ها می توانند دارایی های خیریه را مصادره یا مسدود کنند، علاوه بر این، میزان وجوه ایجاد شده ثابت نیست و معمولا بسته به وضعیت سیاسی، شرایط اقتصادی و افکار عمومی در نوسان است. جمعیت هدف .همچنین اعانه ها و سازمان های خیریه که مقادیر قابل توجهی سرمایه تولید می کنند به راحتی توسط سازمان های مجری قانون رهگیری , ردیابی و نفوذ می شوند . این امکان وجود دارد که اینها بتوانند قدرت قابل توجهی بر سازمانهای تروریستی اعمال کنند که مشابه کنترل اعمال شده توسط حامیان دولتی است.

پ ک ک و دیاسپورای بین المللی

دیاسپورای کرد در اروپای غربی برای مدت طولانی از پ ک ک حمایت سیاسی و مادی کرده است. از یک سو، پ.ک.ک به طرز ماهرانه ای دیاسپورای خود را ایجاد می کند (با استفاده از THB)، در حالی که از سوی دیگر تلاش می کند تا حمایت بیشتری را از دیاسپورای موجود خود جلب کند (با استفاده از تبلیغات). استفاده از مهاجران غیرقانونی قاچاق شده به منظور جمع آوری کمک های مالی. در اینجا این مطالعه به چگونگی استفاده پ ک ک برای ایجاد یک دیاسپورا برای خود پرداخته است.

پ.ک.ک مهاجران غیرقانونی را به زور در شرکت های مختلف خود ثبت می کند زیرا آنها به کشورهای اروپای غربی قاچاق می شوند. ۲۶۹ ​​منابع اشاره می کنند که اهمیت این عضویت ها از آنجایی که “ارتباط با انجمن های کرد خارج از کشور یکی از مهمترین شرایط پناهندگی یک کرد و پذیرش درخواست وی است.” ۲۷۰ پس از تحویل مهاجران غیرقانونی به مقصد، شرکت های جبهه پ.ک.ک برای آنها اسکان، غذا و رسیدگی به مسائل قانونی را فراهم می کنند تا زمانی که پناهندگان بتوانند شغلی پیدا کنند و حمایت مالی خود را ارائه کنند. پناهندگان “حق عضویت” را به این شرکت های جبهه ای می دهند که در سخت ترین دوران زندگی به آنها کمک کرده اند. ۲۷۲ ​​علاوه بر این، پ.ک.ک کودکان را مجبور به فروش مواد مخدر کرده است و از آنها به عنوان عوامل کشف نشده در قاچاق مواد مخدر استفاده می کند.

جدای از فراهم کردن منبع درآمد مهم و باثبات، سازمان های غیردولتی کرد پایگاه قدرتمندی برای پ.ک.ک در اروپا فراهم کرده اند و به پ.ک.ک این امکان را داده اند که به عنوان نماینده سیاسی کردهای ترکیه در خارج از کشور دیده شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *