۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • پ ک ک و بارزانی ابزاری برای نسل کشی کُردها/زمینه سازی ترکیه برای حمله به کردستان سوریه

پ ک ک و بارزانی ابزاری برای نسل کشی کُردها/زمینه سازی ترکیه برای حمله به کردستان سوریه

  • ۲۴ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰
سرویس بین المل  انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :  در گیرهای شدید در کردستان ترکیه و کشتار کُردها در این مناطق ، با محوریت نابودی   پ ک ک نشانه ای از نسل کشی کُردها توسط ترکیه در تاریخ معاصر به ثبت می رسد.
در شرایط حساس و نابسمان منطقه خاورمیانه گروهک تروریستی پ ک ک تبدیل به ابزاری برای نابودی کُردها شده است.
دولت ترکیه برای قتل عام کُردها از سیاست و استراتژی تدوین یافته ای بهره می گیرد ، درگیری ها و کشتار کُردها در ترکیه طبق برنامه و سیاست دولت اردوغان پیش می رود ، برنامه نسل کشی کُردها در عراق و سوریه با دیدار های اخیر بارزانی و اردوغان تحقق یافته ، متاسفانه  از سخنان سیاستمداران و دلتمردان ترکیه پیش بینی می شود ،نسل کشی کُردها توسط اردوغان در این مقطع از زمان رخ دهد.
طرح تشکیل اقلیم کردی و عربی در شمال عراق استراتژی نوین دولت  ترکیه ، توسط  هاکان فیدان رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه (میت) طرح  ریزی شده و تجزیه اقلیم کردستان را در راستای تضعیف کُردها در عراق تدوین کرده است. برنامه ای را که در صورت وقوع جنگ احتمالی میان احزاب کُرد در اقلیم کردستان با اجرایی شدن این طرح، ترکیه بیشترین نفع را خواهد برد. در این طرح  نسل کشی  کُردها توسط خود احزاب داخلی صورت می گیرد.
نسل کشی کُردها در کردستان سوریه جزئی از سیاست ها ترکیه محسوب می شود که مسعود بارزانی همانند کردستان عراق نقش محوری و بسزایی را ایفا می کند.
غیر از PYD چند حزب کردی دیگر نیز در قالب اپوزیسون سوریه وجود دارند که مورد حمایت مسعود بارزانی هستند و تا کنون چند بار علیه PYD دست به اعتراض زده اند.
مخالفت احزاب وابسته به بارزانی در کردستان سوریه و همچنین وابستگی PYD  به گروهک  پ ک ک زمینه قتل و کشتار در کردستان سوریه برای دولت اردوغان را فراهم ساخته است .
در همین راستا وزیر امور خارجۀ ترکیه عنوان کرد کرد های سوریه از ترکیه می خواهند آنها را از دست حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) نجات دهد.

براساس خبری که در رسانه های ترکیه منتشر شد، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجۀ ترکیه گفته است: «کرد های سوریه به ما پناه آورده اند و از ما درخواست می کنند که آنها را از دستPYD نجات دهیم، که این هدف دیگر احزاب کردی اپوزیسیون سوریه نیز هست.»

وی گفت ساکنان مناطق کردنشین سوریه از دست PYD، که می خواهد ایدئولوژی خود را به آنها تحمیل کند، به تنگ آمده اند.

وزیر خارجۀ ترکیه تصریح کرد: «حزب اتحاد دموکراتیک در تلاش برای تشکیل جامعه ای بی اعتقاد است و با مخالفان دیدگاه خود به تندی برخورد می کند».

اکنون استفاده ابزاری دولت ترکیه از مسعود بارزانی و پ ک ک در نسل کشی مردم کُرد کاملا مشهود و ملموس می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین