۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ائتلاف نیروهای کرد و عرب در سوریه؛ محور مذاکرات کنفرانس المالکیه

ائتلاف نیروهای کرد و عرب در سوریه؛ محور مذاکرات کنفرانس المالکیه

  • ۲۴ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۷۲ بازدید
  • ۰
کنفرانس المالکیه و تصمیم به ائتلاف که همزمان با کنفرانس ریاض برگزار شده است در آینده سوریه نقش مهمی بازی خواهد کرد. نیروهای کرد سوری که در مبارزه با داعش در سوریه نقش کیلدی ایفا می کنند پس از عدم دعوت به عربستان، در پی اتحاد با برخی گروههای عرب سوری هستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از CNNturk، آرایش نظامی و سیاسی در شمال سوریه در حال تغییر است. در این راستا نیروهای مدافع خلق (YPG) با گروه های نظامی دموکراتیک عرب سوریه در حال اتحاد هستند. نیروهای نظامی موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که از ماه اکتبر ۲۰۱۵ در سوریه تشکیل شده اند در حال ورود به عرصه سیاسی هستند. این نیروها در منطقه المالکیه از شمال شرق سوریه برای اولین بار کنفرانس سیاسی دو روزه ای تحت عنوان کنگره سوریه دموکراتیک را برگزار کردند. در این کنفرانس تصمیم به اتئلاف با نیروهای کرد مدافع خلق (YPG) و همچنین اتحاد با گروه های عرب سوری همچون “جیش السوار” و “جیش السنادید” در مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اتخاذ شده است.
این کنفرانس و تصمیم به ائتلاف که همزمان با کنفرانس ریاض بوده است در آینده سوریه نقش مهمی بازی خواهد کرد. نیروهای کرد سوری که در مبارزه با داعش در سوریه نقش کیلدی ایفا می کنند بعد از آن که به کنفرانس ریاض دعوت نشده اند قصد دارند با نزدیکی به نیروهای ذکر شده اتحادی دیگر در این کشور به وجود آورند.
خبرنگار آژانس خبری فرانسه (AFP) که در کنفرانس المالکیه حضور داشته است در خبری ذکر کرده است: این کنفرانس و ائتلاف به وجود آمده از این کنفرانس تنها در راه مبارزه با دولت داعش قدم برداشته و نه تنها مبارزه با دولت مرکزی سوریه را هدف قرار نداده بلکه در حل بحران سوریه، بشار اسد را یک فاکتور اساسی به حساب آورده است. در این کنفرانس عنوان شده است که دولت مرکزی سوریه بخشی از بحران این کشور است ولی در واقع این دولت بخشی از حل و فصل این بحران نیز هست.
همچنین در این کنفرانس به شناسایی حقوق کردهای سوریه در قانون اساسی سوریه اشاره شده است و مطالبات کردها در خصوص تشکیل حکومت فدرال در سوریه کانون توجهات این کنفرانس بوده است.
در این کنفرانس تصمیم گرفته شد تا نهادی ائتلافی متشکل از ۴۲ عضو تشکیل شود.

سهم هر یک از احزاب و شخصیت‌های مستقل شرکت‌کننده در کنگره در این ائتلاف بصورت زیر است:

یک نماینده از اتحادیه گندمداران, ۲ نماینده از گروه حقوقدانان, ۱۳ نماینده از احزاب عضو حکومت خودمدیریتی دموکراتیک, ۳ نماینده از فراکسیون احزاب گروه بازگشت سیاسی, ۳ نماینده از ائتلاف میهنی کردهای سوری, ۲ نماینده از مجلس منطقه شهاب, یک نماینده از تشکل‌های ترکمن‌ها, یک نماینده از تشکل‌های آشوریان, یک نماینده از تشکل سریانی‌ها, یک نماینده از تشکل اعراب, یک نماینده از تشکل ایزدیان , یک نماینده از جوانان, یک نماینده از حزب دموکراتیک مدرن, یک نماینده از حزب بعث دموکراتیک و سوسیالیست سوریه, یک نماینده از عشایر عرب, یک نماینده از عشایر کورد, یک نماینده از کوهستان اعراب, یک نماینده از گروه میهنی سوری و ۵ نماینده از شخصیت‌های مستقل.

بنا به گزارش‌های رسیده, ۵ کرسی مجلس به شخصیت‌های مستقل اختصاص داده شده و آنها نمایندگان خود را انتخاب خواهند کرد.

همچنین گفته شد که بزودی قطعنامه پایانی کنگره تهیه و کنفرانسی خبری برگزار خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *