۹ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک عضو جدا شده خود را به قتل رساند

  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
  • ۱۸۲ بازدید
  • ۰

محمد علاءالدین چندین بار در سلیمانیه تهدید شده و برای تغییر محل زندگی خود به دهوک نقل مکان کرده بود.

به گزارش انجمن بی تاوان، یک منبع امنیتی در دهوک گفت که این جوان دیروز در دهوک کشته شد و از اعضای سابق پ.ک.ک بود.
محمد علاءالدین دیروز در دهوک در حالی که سوار تاکسی بود به ضرب گلوله کشته شد. منابع امنیتی در عراق اطلاعاتی در این زمینه منتشر کرده اند.
یک منبع امنیتی در دهوک به خبرگزاری ها گفت که این فرد اهل ترکیه و پیش از این از عناصر گروه تروریستی (پ.ک.ک) بود، اما حدود شش ماه قبل از گروهک خارج شد و در سلیمانیه ساکن شد.
بر اساس گزارش ها، «محمد علاءالدین» پس از چندین بار تهدید در سلیمانیه، برای تغییر محل سکونت خود به استان دهوک نقل مکان کرده و درخواست اقامت کرده بود.
محمد علاءالدین هنگام درخواست اجازه اقامت گفته بود که در ۱۱ سالگی توسط پ.ک.ک فریب خورد و به کوهستان برده شد.
یک منبع امنیتی دیگر به خبرگزاری های عراقی گفت: محمد سوار بر تاکسی از بازار دهوک بود که قاتل که خودرو نداشت با تاکسی دیگری به دنبال او رفت و در نزدیکی استادیوم برادر در محله مالت دهوک به او شلیک کرد. و سپس فرار کرد.
محمد علاالدین نورالدین ۳۹ ساله و اهل ترکیه بود.
بر اساس تصاویر دوربین های مداربسته، چهره قاتل به وضوح در دوربین ها مشخص بود، قاتل پیراهن آبی به تن داشت و پس از تیراندازی از محل متواری شد.
این منبع امنیتی با بیان اینکه دروازه های منتهی به خارج از شهر در مقابل دیدگان قاتل بسته شده و راه فراری وجود ندارد، گفت: به نظر می رسد قاتل اهل اقلیم کردستان عراق نباشد.

پ ک ک تمام کادرهایی را که گروهک را ترک می کنند خائن می داند و مدام سعی می کند از آنها انتقام بگیرد. هرگاه پ‌ک‌ک کادرها و چریک‌های سابق خود را منحل می‌کند و می‌کشد، خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار می‌دهد و آنها را تهدید می‌کند که حقیقت را فاش نکنند. تاکنون بسیاری از افرادی که از پ.ک.ک جدا شده اند، به ویژه کسانی که از پ.ک.ک انتقاد کرده اند، توسط پ.ک.ک کشته شده اند. در میان کشته شدگان پ.ک.ک، کادرهای ارشدی چون کانی یلماز (فیصل دولانچ) یکی از بنیانگذاران پ.ک.ک نیز دیده می شود. در ۷ آگوست ۲۰۱۴، شورش بلچی که به همراه خانواده خود به پ.ک.ک پیوسته بود و بعداً گروهک را ترک کرده بود، به همراه دختر سه ساله اش روشان توسط پ.ک.ک کشته شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *