۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک در تلاش برای فقیر نگه داشت کردها است/ دمیرتاش رنج های عمیق کردها را نادیده گرفته است

پ.ک.ک در تلاش برای فقیر نگه داشت کردها است/ دمیرتاش رنج های عمیق کردها را نادیده گرفته است

  • ۲۹ تیر ۱۳۹۴
  • ۲۵۲ بازدید
  • ۰

پ.ک.ک از ثروتمند شدن کردها و زندگی در رفاه آنان ناراحت است. در واقع آنان تلاش می کنند تا کردهای ترکیه را فقیر نگه دارند تا از این طریق بر آنان حاکمیت داشته و از پتانسیل بالای کردها استفاده کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، “جمعه ایچتن” نماینده سابق شهر دیاربکر در پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی با انتقاد شدید از حزب دموکراتیک خلق ها و پ.ک.ک عنوان کرد: پ.ک.ک با ترتیب دادن عملیات مسلحانه در مناطق کردنشین ترکیه به کردهای این کشور خیانت کرده است و حزب دموکراتیک خلق ها نیز از این خیانت حمایت می کند. پ.ک.ک با مبارزات مسلحانه خود در مناطق کردنشین ترکیه روز به روز تاثیر و محبوبیت خود در این مناطق را ازدست می دهد. ولی کردهای ترکیه در مقابل این اقدامات تدابیر لازم را اتخاذ خواهند کرد.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: هدف قرار دادن سدها و تاسیسات موجود در مناطق کردنشین ترکیه توسط پ.ک.ک به هیچ عنوان قابل قبول نیست. تمام این تاسیسات و ساخت و سازها به نفع مردم کرد ترکیه بوده و صفحه ای جدید در زندگی آنان باز خواهد کرد و کردها دیگر مجبور نخواهند شد به قول پ.ک.ک «کوه ها را مسکن خود کنند».
ایچتن با تاکید بر این که پ.ک.ک برای تداوم حاکمیت خود در مناطق کردنشین ترکیه دست به سلاح برده است، افزود: حملات اخیری که به سدهای “سیلوان” و “ایلی سو” صورت گرفته است نشان دهنده نیت واقعی پ.ک.ک است. پ.ک.ک از ثروتمند شدن کردها و زندگی در رفاه آنان ناراحت است. در واقع آنان تلاش می کنند تا کردهای ترکیه را فقیر نگه دارند تا از این طریق بر آنان حاکمیت داشته و از پتانسیل بالای کردها استفاده کنند.
وی در ادامه با انتقاد شدید از صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها نیز تاکید کرد: از زمانی که دمیرتاش به ریاست حزب دموکراتیک خلق ها منصوب شده است نتوانسته سیاست مفیدی را دنبال کند. وی در مقابل رنج های عمیقی که کردهای ترکیه سالیان دراز متحمل شده اند بی تفاوت مانده است. حتی در این مسیر با گروه هایی همکاری داشته است که کردها را نادیده گرفته اند (اشاره به جماعت گولن) و با این اقدام در واقع کردها را تحقیر کرده است. دیگر کردها متوجه تمام زوایای سیاست هستند و صلاح الدین دمیرتاش را نخواهند بخشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین