۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام دمیرتاش به حکومت و کوه قندیل: اکنون روز نشان دادن شمشیر به یکدیگر نیست/ تحولات موجود نگران کننده است

پیام دمیرتاش به حکومت و کوه قندیل: اکنون روز نشان دادن شمشیر به یکدیگر نیست/ تحولات موجود نگران کننده است

  • ۲۹ تیر ۱۳۹۴
  • ۱۹۱ بازدید
  • ۰

روز، روز نشان دادن شمشیر به یکدیگر نیست. مخاطب ما هم کنگره جوامع کرد (KCK) و هم حکومت ترکیه است/ همه باید دست خود را برای صلح به سمت یکدیگر دراز کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری CNNturk، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به بیانیه اخیر پ.ک.ک در خصوص اتمام آتش بس میان ارتش ترکیه و نظامیان پ.ک.ک عنوان کرد: تنش ها در کشور رو به افزایش است. تنها راه جلوگیری از به وجود آمدن بحران در کشور ممانعت از افزایش تنش ها است. روز، روز نشان دادن شمشیر به یکدیگر نیست. مخاطب ما هم کنگره جوامع کرد (KCK) و هم حکومت ترکیه است. همه باید دست خود را برای صلح به سمت یکدیگر دراز کنند و روح خود را آماده توافق سازند. حزب دموکراتیک خلق ها نیز جدیت خود در خصوص تاسیس صلح پایدار در ترکیه را بعد از انتخابات به نمایش گذاشته است و آماده قبول هر نوع مسئولیتی در این خصوص است. موضعگیری های تند و پرخاشگرایانه از سوی سیاستمداران ترکیه باید ترک شود.
وی در خصوص ادامه اظهارات خود تاکید کرد: از بیانیه پ.ک.ک ما این موضوع را برداشت کردیم که شورای رهبری پ.ک.ک از اتمام کامل آتش بس سخن نمی گوید. شورای رهبری پ.ک.ک در آن بیانیه خواستار دو طرفه بودن آتش بس و رعایت اصول آتش بس توسط ارتش ترکیه است. خواستار توقف ساخت و ساز راه ها و سدهایی است که برای مقاصد نظامی ساخته شده و اصول آتش بس را نقض می کند. ما بیانیه کوه قندیل را چنین برداشت نکرده ایم که آتش بس به طور کامل به اتمام رسیده است و از این تاریخ پ.ک.ک به اصول آتش بس پای بند نخواهد بود. ولی با تمام این اوصاف، تحولات موجود نگران کننده است.
دمیرتاش تصریح کرد: درگیری اخیر میان نظامیان پ.ک.ک و نیروهای امنیتی ترکیه که باعث کشته شدن یک شهروند شده است بسیار نگران کننده و ناراحت کننده بود. حزب دموکراتیک خلق ها به صورت مستقیم این درگیری را دنبال می کند. هنوز مشخص نیست تیراندازی صورت گرفته که باعث کشته شدن شهروند ترکیه شده است از سمت نیروهای نظامی پ.ک.ک بوده است و یا نیروهای امنیتی ترکیه. تیم مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها در حال بررسی این حادثه ناگوار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین