۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: پ.ک.ک به طور قطع باید در جبهه ترکیه خلع سلاح شود

دمیرتاش: پ.ک.ک به طور قطع باید در جبهه ترکیه خلع سلاح شود

  • ۲۹ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

پ.ک.ک به طور قطع باید در جبهه ترکیه خلع سلاح شود. بارها تاکید کرده ایم و باز هم تاکید می کنیم پ.ک.ک تنها با پیام و دستور عبدالله اوجالان خلع سلاح خواهد شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه زمان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که در برنامه ای زنده از تلویزیون Haber Turk، سخن می گفت در اظهاراتی با اشاره به این که انتظار دستور حزب دموکراتیک خلق ها به پ.ک.ک برای خلع سلاح صحیح نیست، تاکید کرد: تنها راه برطرف کردن تهدید پ.ک.ک برای دولت ترکیه فقط مذاکره است. اگر این کار وابسته به دستور ما باشد در عرض یک روز دستور خلع سلاح صادر خواهیم کرد ولی این مسئله ای نیست که تنها با یک دستور از طرف حزبی خاص صورت بپذیرد.
وی تاکید کرد: پ.ک.ک به طور قطع باید در جبهه ترکیه خلع سلاح شود. ولی راه حل این خلع سلاح پیام من نیست. بارها تاکید کرده ایم و باز هم تاکید می کنیم پ.ک.ک تنها با پیام و دستور عبدالله اوجالان خلع سلاح خواهد شد. و این که عبدالله اوجالان تحت چه شرایطی پیام خلع سلاح صادر خواهد کرد را به صورت شفاف اعلام کرده است. این جنگ و درگیری باید به اتمام برسد. توافق کاخ دلمه باغچه میان هیئت امرالی – هیئت حکومتی دقیقا به همین خاطر صورت گرفت. پ.ک.ک در شرایط موجود حاضر به خلع سلاح نخواهد شد. به جای این که ارتش ترکیه را در مقابل پ.ک.ک تجهیز کرده و اقدامات لجستیکی نظامی صورت دهید بیایید به مذاکره بنشینیم. در شرایط فعلی اگر حزب دموکراتیک خلق ها از پ.ک.ک نیز بخواهد خلع سلاح شود این مسئله رخ نخواهد داد. حزب دموکراتیک خلق ها حزبی است که خواهان صلح در کشور است اما با پیام دادن خشک و خالی مسئله قابل حل نیست.
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: هر حکومتی که در ترکیه تشکیل شده و ۳ اصل اساسی حزب دموکراتیک خلق ها که شامل دموکراسی، صلح و عدالت است را رعایت کند ما از آن حمایت خواهیم کرد. اگر این ۳ اصل در حکومت حزب عدالت و توسعه – حزب جمهوری خواه خلق ترکیه رعایت شود حزب دموکراتیک خلق ها راه را برای این حکومت هموار خواهد کرد. حتی با ائتلاف حزب عدالت و توسعه – حزب حرکت ملی نیز مشکلی نخواهیم داشت اگر این ۳ اصل را رعایت کنند. ما آماده ایفای یک سیاست فعال در پارلمان ترکیه هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین