۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آمادگی نیروهای امنیتی ترکیه برای انجام عملیات بزرگ نظامی علیه پ.ک.ک

آمادگی نیروهای امنیتی ترکیه برای انجام عملیات بزرگ نظامی علیه پ.ک.ک

  • ۲۹ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

ترکیه دیگر خلاء حاکمیت در منطقه را نمی پذیرد. پ.ک.ک در تلاش است تا با بهانه روند مذاکرات صلح حاکمیت خود در منطقه را تحکیم ببخشد در واقع عملیات نیروهای امنیتی ترکیه متوجه سران شورای فرماندهی پ.ک.ک خواهد بود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی نقل از خبرگزاری Haber7، بر اساس اخبار منتشر شده از سازمان امنیت ملی ترکیه (میت) این سازمان در اقدامی تمام نیروهای مسلح وابسته به حزب کارگران کردستان (PKK) را در داخل و خارج ترکیه مورد شناسایی قرار داده است. بر اساس گزارش منتشر شده از این سازمان، تمام طرح های نظامیان پ.ک.ک. برای انجام عملیات در ترکیه مشخص شده است. این سازمان با استفاده از فرصت به دست آمده از ورود حزب دموکراتیک خلق ها به پارلمان ترکیه تحرکات نظامی در مرزهای ترکیه را افزایش داده است.
بر اساس مدارک به دست آمده پس از افزایش تحرکات پ.ک.ک در مرزهای ترکیه، حکومت تصمیم به انجام عملیاتی بزرگ در مقابل تحرکات پ.ک.ک گرفته است. در آخرین نشست هیئت وزیران که با ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تشکیل شد حکومت تصمیم گرفته است اگر پ.ک.ک خلع سلاح نشود در این صورت نیروهای امنیتی ترکیه مجبور خواهند شد تا خود سلاح ها را جمع آوری کنند. ترکیه دیگر خلاء حاکمیت در منطقه را نمی پذیرد. پ.ک.ک در تلاش است تا با بهانه روند مذاکرات صلح حاکمیت خود در منطقه را تحکیم ببخشد در واقع عملیات نیروهای امنیتی ترکیه متوجه سران شورای فرماندهی پ.ک.ک خواهد بود.
احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه نیز در اظهاراتی با اشاره به این عملیات عنوان کرده است: به تمام نیروهای امنیتی ترکیه دستورات لازم صادر شده است. هر کسی در هر کجا به صورت غیرقانونی از سلاح استفاده کند نیروهای امنیتی با وی برخورد خواهند کرد. در واقع تداوم روند مذاکرات صلح به تصمیم پ.ک.ک برای خلع سلاح شدن و یا نشدن وابسته است. ما به خاطر برادران کردمان از اقدامات خود پا پس نخواهیم کشید. به همین خاطر اگر پ.ک.ک خلع سلاح نشود اصلاحات و روند دموکراتیزه شدن ترکیه را به تنهایی دنبال خواهیم کرد.
لازم به ذکر است، بولنت آرنج معاون نخست وزیر ترکیه نیز در اظهاراتی عنوان کرده بود: اگر پ.ک.ک خلع سلاح نشود روزهای سختی در انتظار این سازمان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین