۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک به آلت دست آمریکا در شمال سوریه تبدیل شده است

  • ۸ آبان ۱۴۰۱
  • ۱۹۳ بازدید
  • ۰

با حضور غیرقانونی تروریست های آمریکایی از سال ۱۳۹۶ در سوریه، شماری از کُردهای این کشور که بیشتر در استان الحسکه (شمال شرق) ساکن هستند، عملا به ابزاری برای آمریکا برای اجرای نیات شوم واشنگتن در سوریه تبدیل شده اند.

انجمن بی تاوان : با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه  و کشتار مردم این کشور کردند.
از زمان ورود غیرقانونی تروریست های آمریکایی به سوریه، شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) عملا زیر چتر آمریکایی ها قرار گرفتند و مطیع دستورات یانکی ها شدند؛ هرچند این گروه کرُد سوری هم اکنون و در گذشته با رژیم صهیونیستی ارتباط خوبی داشته و دارد، اما با حضور تروریست های آمریکایی در شمال شرق سوریه، قسد به زعم خود جان تازه ای گرفت، چرا که حکومت دمشق، در سال های اخیر به دلیل درگیری شدید با تروریست های تکفیری در سراسر این کشور، مقداری کُردهای سوری را به حال خود رها کرده ولی این مساله همیشگی نیست، بلکه با پیچیده شدن طومار تروریست ها در آخرین ایستگاه خود یعنی در استان ادلب و شمال حلب (شمال غرب سوریه)، بساط قسد و آمریکایی ها نیز در سوریه جمع خواهد شد.
دولت سوریه بارها با اعتراض به مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت و سازمان ملل برای حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه اعلام کرده که یانکی ها هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و آنها با کمک شبه نظامیان “قسد” این سرقت را ادامه می دهند، روندی غیرقانونی که در پنج سال گذشته ادامه داشته است.
در چند روز گذشته دو خبر درخصوص ادامه حضور تروریست های آمریکایی در سوریه و همچنین سرقت دوباره نفت و گندم سوری ها توسط اشغالگران آمریکایی منتشر شده که قابل توجه است و نشان می دهد که پول های بادآورده از فروش نفت دزدی، زیر دندان آمریکایی ها مزه کرده است.
در خبر اول “جان کربی” که هماهنگ کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا است، اعلام کرده که کاخ سفید تصمیمی برای عقب‌نشینی از خاک سوریه ندارد و تحریم های این کشور را نیز کاهش نخواهد داد.
کربی گفته که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه گسترده نیست و فقط یک هزار نظامی آمریکایی در مناطق محدودی در این کشور حضور دارند. وی همچنین در طنزی مضحک ماموریت این نظامیان را محدود به مقابله با گروه تروریستی داعش اعلام کرده است!
وی همچنین مدعی شده که کاخ سفید تصمیمی برای تغییر توازن قدرت در سوریه ندارد، بلکه برای ادامه به مقابله با داعش مصمم است! البته کربی فراموش کرده که داعش پنج سال است که در سوریه شکست خورده است.
خبر دوم مربوط به ادامه سرقت نفت و گندم سوریه توسط تروریست های آمریکایی می باشد. منابع خبری در این باره اعلام کرده اند که، اشغالگران آمریکایی در ادامه غارت منابع نفتی مناطق تحت اشغال در سوریه، ۲۲ تانکر نفت سرقتی را به پایگاه خود در عراق منتقل کردند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این باره گزارش داده که، کاروانی متشکل از ۲۲ تانکر حامل نفت سوریه و کامیون حاوی گندم از سوی نیروهای اشغالگر آمریکایی از طریق گذرگاه غیرقانونی “الولید” به خاک عراق منتقل شده است.
بر اساس گزارش های دریافتی، طی هفته‌های اخیر روند سرقت نفت سوریه توسط نظامیان تروریست آمریکایی شدت یافته و صدها تانکر حامل نفت سوریه از گذرگاه‌های غیرقانونی به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق منتقل شده است.
بنابر اخبار اعلامی از سوی منابع غیر رسمی، نظامیان آمریکایی در پنج سال حضور غیرقانونی خود در شمال شرق سوریه با کمک شبه نظامیان قسد، توانسته اند حدود ۱۰ هزار کامیون نفت این کشور را به سرقت برده و با انتقال به عراق آن را به هم قطاران صهیونیست خود که در کردستان عراق مستقر هستند بفروشند و آنها نیز این محموله ها را به سرزمین های اشغالی انتقال دهند.
نکته قابل توجه در این موضوع بهره مندی نظامیان اشغالگر آمریکایی و فرماندهان آنها از فروش نفت های سرقتی می باشد. تمامی پول های دریافتی از فروش این محموله های سرقتی به تروریست های اشغالگر حاضر در سوریه و فرماندهان آنها می رسد و آنها به غیر از دریافت حقوق و حق ماموریت خود، از سرقت نفت و گندم سوری ها نیز بهره مند می شوند.

قبل از سارقان آمریکایی، گروه تروریستی داعش تا پیش از نابودی، نفت میادین سوریه را استخراج و از طریق دلالان ترکیه ای آن را به صهیونیست ها و دیگر خریداران نفت می فروخت و پول آن به حساب سران این گروه تروریستی واریز می شد، اما با شکست گروهک تروریستی داعش در آذر ماه سال ۱۳۹۶ در سوریه، یانکی ها با ورود غیرقانونی به این کشور دنباله رو این گروه تروریستی خودساخته شدند و هم مال سوری ها را دزدیند و هم جان مردم این کشور را گرفتند.
نکته جالب در این بین، سخنان یکی از سناتورهای آمریکایی پیرو “دونالد ترامپ” رییس جمهور سابق آمریکا و همفکر او می باشد؛ «لیندسی گراهام» حدود دو سال پیش در تماس تلفنی با سرکرده شبه نظامیان کرد سوری (قسد) مورد حمایت یانکی ها برای توجیه سرقت نفت سوریه مدعی شده بود که “از نفت سوریه در برابر ایران محافظت می‌کنیم”!، ادعایی که نشان داد آمریکایی ها با سرقت نفت سوری ها چگونه از نفت مردم این کشور حفاظت می کنند.
این عضو مجلس سنای آمریکا در حساب توییتری خود نوشته بود که طی تماسی که با «مظلوم عبدی»، تأکید داشته است که منافع امنیتی و ملی! آمریکا ایجاب می‌کند که مشارکت با این نیروها ادامه پیدا کند.
این سناتور جمهوری‌خواه که دولتش رییس دزدان بین المللی می باشد در این تماس تلفنی خود همچنین مدعی شده بود که ایران خطری برای نفت سوریه است!

نفت و درآمدهای نفتی نیاز شدید مردم سوریه
هم اکنون مردم سوریه با مشکلات زیادی از جمله کمبود سوخت و گرانی کالاها دست و پنجه نرم می کنند که دلیل آن جنگ تحمیلی به این کشور از اسفندماه سال ۱۳۸۹ توسط جبهه غربی – عربی – صهیونیستی و ترکیه، تحریم های ظالمانه دولت آمریکا و غرب علیه مردم سوریه و سرقت نفت این کشور از سوی دزدان آمریکایی می باشد.
منابع نفتی سوریه که باید برای سوری ها باشد و مردم این کشور از آن منتفع باشند، در طول ۱۰ سال گذشته و با آغاز بحران این کشور ابتدا به دست گروه تروریستی داعش افتاد و با شکست این گروه به دست سارقان آمریکایی افتاده است.
حکومت سوریه قبل از بحران این کشور در اواخر اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱ میلادی) ۳۸۷ هزار بشکه در روز از منابع نفتی شرق این کشور استخراج می‌کرد که ۱۴۰ هزار بشکه آن از طریق بنادر غربی این کشور در سواحل مدیترانه صادر و مابقی نیز در سوریه استفاده می شد.
حکومت دمشق به دلیل دریافت آسیب های فراوان از سوی گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی – عربی – عبری در سال های اخیر، به درآمدهای نفتی برای بازسازی و توسعه این کشور جنگ زده نیاز جدی دارد و در مقابل آمریکایی ها نیز این قضیه را به خوبی می دانند و برای جلوگیری از دستیابی دولت و مردم سوریه به این درآمد، اقدام به محاصره این میادین نفتی و سرقت از آن کرده اند.
سرقت و غارت منابع نفتی سوریه همانگونه که برای یانکی دارای اهمیت می باشد، از سوی دیگر برای مردم و حکومت سوریه نیز بسیار حایز اهمیت است.
یکی دیگر از اقدامات آمریکایی ها در سال های اخیر دزدی و یا به آتش کشیدن کندم زارهای کشاورزان سوری می باشد. دولت سوریه همه ساله اقدام به پیش خرید گندم کشاورزان سوری در مناطق مختلف از جمله استان های دیرالزور و الرقه می کند. با رسیدن فصل برداشت و اقدام کشاورزان سوری به درو، دزدان آمریکایی سر می رسند و محصولات کشاورزان زحمتکش را به سرقت می برند و همچون محموله های نفت سرقتی برای فروش به کردستان عراق منتقل می کنند و اگر کشاورزان سوری ناز سرقت گندم ها جلوگیری کنند، گندم های آنها و مزارع شان توسط تروریست های آمریکایی به آتش کشیده می شود. متاسفانه در همه این جنایات گروه قسد در کنار دزدان آمریکایی قرار دارد و به کشور و مردم خود خیانت می کند.
متاسفانه باید گفت شمار زیادی از گروه های کُرد منطقه همچون دموکرات، کومله، پاک و پژاک در ایران که همگی در شمار گروه های تروریستی هستند و قسد در سوریه و دو گروه کُرد معروف عراقی و همچنین “پ ک ک” در ترکیه سال هاست به عنوان ابزار در دست آمریکایی ها و صهیونیست ها قرار دارند و مجری دستورات یانکی ها می باشند و به مردم و کشور خود در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی خیانت می کنند.

منبع : ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین