۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پ ک ک اقلیم کردستان عراق را همانند ترکیه به جنگ می کشاند

  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
  • ۳۶۵ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :اختلافات میان بارزانی و پ ک ک به نقطه اوج خود رسیده و احتمال جنگ میان حزب پارت دمکرات عراق و بارزانی ها وجود دارد.
شنگال موضوع جدید اختلافی میان پ ک ک و بارزانی هاست و مدتی است که جنگ رسانه ای میان آنان شدت یافته و تیتر اول رسانه ها شده است.
مسعود بارزانی همسو یا سیاست های تدوین یافته ا اردوغان و همجنین با توجه به اختلافات دیرینه خود با پ ک ک ، در رسانه های خود پ ک ک را عامل بی ثباتی و ناامنی در خاورمیانه بویژه مناطق کردنشین معرفی می نماید.
بارزانی بدنبال خروج عناصر مسلح پ ک ک از شنگال هستند و شخص مسعود بارزانی در این خصوص اعلام کرد :اگر پ ک ک شنگال را ترک نکنند به زور متوسل میشوم.
مردان خدر نماینده مجلس عراق وابسته به بارزانی هم در گفتگو با روژنیوز بر این موضوع تاکید کرده و اعلام داشت :پ ک ک بایستی خاک اقلیم کردستان عراق را ترک نماید ، چرا که میدان فعالیت های پ ک ک در خاک ترکیه است و نه در اقلیم کردستان عراق …
پ ک ک نیز در برابر هشدارها و تهدیدات از سوی مسعود بارزانی و مردان خدره سکوت نکرده و واکنش نشان داد.
جمال پیره عضو شورای نظامی پ ک ک در گفتگو با روژنیوز مبنی بر اظهارت بارزانی ها اعلام کرد:مدراک و اسنادی بسیاری وجود دارد که شنگال توسط نیروهای پ ک ک از دست داعش آزاد شده ولی سران حزب پارت دمکرات تاکنون به این موضوع اعتراف نکرده اند و مستمر اعلام می کنند که پ ک ک باید این منطقه را ترک کند.
جمال پیره همچنین با اشاره به این موضوع که دولت ترکیه برای حفظ موقعیت ملت خود نیروی نظامی بر علیه پ ک ک به داخل خاک عراق می فرستد، اکنون چرا ما برای حمایت از کردهای شنگال نیروی نظامی در عراق نداشته باشیم…
مسعود بارزانی متحد اردوغان به هیچ عنوان از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و تحت این شرایط بایستی منتظر جنگ نظامی میان پیشمرگ های پارت دمکرات و عناصر مسلح پ ک ک در اقلیم کردستان عراق باشیم. پ ک ک علاوه بر ایجاد نا امنی در مناطق کردنشین ترکیه مناط کردنشین عراق را بسوی بی ثباتی و ناامنی خواهد کشاند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *