۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ ک ک از کود شیمیایی بمب تولید می کند

  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
  • ۵۴۴ بازدید
  • ۰

با توجه به کاربرد کودهای شیمیایی حاوی نیترات آمونیوم در تولید مواد منفجره، وزارت کشاورزی ترکیه خرید و فروش این نوع کودها را ممنوع کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از دیلی صباح، حکومت ترکیه خرید و فروش کودهای شیمیایی زراعی حاوی نیترات آمونیوم را ممنوع کرد، چرا که در زنجیره ای از حملات بمب گذاری شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (PKK) از این ماده استفاده شده است.
وزارت تغذیه و کشاورزی ترکیه خرید و فروش کودهای شیمیایی حاوی دست کم ۲۸ درصد نیترات آمونیوم را برای مدت نامعلومی ممنوع کرد. مصرف کنندگان و وارد کنندگان این گونه کودهای شیمیایی با نظارت و کنترل بیشتر و سخت گیرانه تری از سوی حکومت روبرو خواهند شد.
نیترات آمونیوم که یک مادۀ انفجاری است و در تولید کودهای شیمیایی زراعی به کار می رود، به علت سهولت دسترسی و اثر قابل توجه یکی از گزینه های شبه نظامیان در تولید مواد منفجره است. مواد منفجره از ترکیب نیترات آمونیوم و یک نوع سوخت تولید می شوند. شبه نظامیان برای افزایش قدرت بمب های خود روغن قابل اشتعال، تی ان تی و مواد دیگری به این ترکیب اضافه می کنند.
مقامات ترکیه همچنین نظارت بر توزیع سیلندرهای گاز مایع را نیز افزایش داده اند، زیرا این سیلندرها نیز ممکن است در تولید بمب مورد استفاده قرار گیرند.
فاروق چلیک وزیر کشاورزی از احتمال جایگزین کردن کودهای حاوی نیترات آمونیوم با کودهای مشابهی که فاقد این ماده هستند، خبر داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین