۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پ.ک.ک از حوادث زندان الحسکه برای جذب کودکان بیشتر استفاده می کند

پ.ک.ک از حوادث زندان الحسکه برای جذب کودکان بیشتر استفاده می کند

  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
  • ۲۸۰ بازدید
  • ۰
به گزارش انجمن بی تاوان، گروه تروریستی جوانان انقلابی وابسته به پ.ک.ک با استفاده از موقعیت امنیتی ناشی از حمله عناصر داعش به زندان صنعتی در جنوب شهر، سه کودک را در شهر الحسکه جذب کردند.
با فرار ده ها اسیر داعشی و نفوذ برخی از آنها به محله ها، مردم با حمل سلاح و ایجاد ایست بازرسی در هر محله و خیابان، برای محافظت از محله های خود متکی شدند.
جناب خلیل به تلویزیون سوریه گفت: «پسرش محمد، متولد ۲۰۰۷، چهارشنبه گذشته در حالی که نزدیک پاسگاه کروه تروریستی جوانان انقلابی در محله مفتی الحسکه بود، توسط جوانان انقلابی ربوده شد».
خلیل توضیح داد که “فرزندش از آسم رنج می برد و مکان طبیعی او خانه ای برای تکمیل تحصیلاتش به دور از اسلحه و استخدام است.”
وی افزود: عصر با پسرم تماس گرفتم و او به من گفت که در حال بازگشت به خانه است، اما او برنگشت و ارتباط با او قطع شد و من شروع به جستجوی او کردم و در نهایت شاهدان به من گفتند که او اعضای جوانان انقلابی او را همراهی می‌کردند و با یک وانت سفید رنگ از محله منتقل می‌شدند.»
«ون سفید» را مردم شهر حسکه می شناسند که «جوانان انقلابی» در بسیاری از موارد از آن استفاده می کردند، از جمله ربودن خردسالان به منظور جذب نیرو، ربودن فعالان، انتقال آنها به مناطق خالی از سکنه، ضرب و شتم.
یکی از فعالان رسانه ای الحسکه به تلویزیون سوریه گفت که “جوانان انقلابی از وضعیت امنیتی ناپایدار در الحسکه استفاده کردند و کودکان بیشتری را در صفوف آن جذب کردند.”
این فعال توضیح داد که «جوانان انقلابی علاوه بر محمد، دو کودک دیگر را در محله‌های الصالحیه و الکلاسه جذب کردند، اما والدین ماجرا را مخفی نگه داشتند و از طریق برخی از افراد نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه سعی در بازگرداندن آنها داشتند. “
وی خاطرنشان کرد: رویدادهای امنیتی و نظامی اغلب توسط جوانان انقلابی برای جذب کودکان بیشتر در صفوف نیروهای نظامی سرمایه گذاری می شود و از وضعیت روحی مردم برای مشارکت در حفاظت از منطقه استفاده می کنند.
«جوانان انقلابی» کیست؟
«جوانان انقلابی» یا آنچه به نام «شیوان‌های انقلابگر» شناخته می‌شود، گروهی متشکل از مردان و زنان جوان – که بیشتر آنها زیر سن قانونی هستند – که در واقع به هیچ یک از نهادهای «خود مدیریت» وابسته نیستند و توسط کادرها (رهبران نظامی) متعلق به گروه تروریستی پ ک ک رهبری می شوند.
«جوانان انقلابی» متهم به عضوگیری کودکان و خردسالان و به آتش کشیدن مقرهای گروه های مخالف اداره خودمختار و تهدید و ربودن فعالان سیاسی و مخالفان منطقه است.
از برجسته ترین اردوگاه های «جوانان انقلابی» می توان به اردوگاه (تل موذن) در منطقه آمودا، اردوگاه (کبکا) در حومه جنوبی قامشلی و اردوگاه (مشته النور) در جنوب عین العرب (کوبانی) اشاره کرد.
در اوایل ژوئیه ۲۰۲۰، سازمان ملل متحد اعلام کرد که با “SDF” یک برنامه عملی برای پایان دادن و جلوگیری از استخدام کودکان زیر ۱۸ سال امضا کرده است. این طرح همچنین شامل “برگشت و جداسازی افراد زیر سن قانونی است که در حال حاضر از آنها استخدام شده اند.
با این حال، “SDF” و اجزای آن به عضوگیری از کودکان زیر سن قانونی و ربودن کودکان ادامه دادند، همانطور که دپارتمان بازرسی کل در وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) در اوایل اوت ۲۰۲۰ اعلام کرد که “SDF به استخدام کودکان در سوریه از طریق آدم ربایی ادامه می دهد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین