۹ فروردین ۱۴۰۳

روند بازسازی فکری در پ.ک.ک و پژاک

  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
  • ۳۹۷ بازدید
  • ۰

رهبران فرقه ها و گروههایی که از روند بازسازی فکری استفاده می کنند با جذب و کنترل افراد موجب آسیب رساندن به آنها و اموالشان می شوند.برخی اوقات چنین اعمال نفوذی مجاب سازی تحمیلی یا نوفذ فوق العاده خوانده می شود تا از مجاب سازی های روزمره توسط دوستان، خانواده و سایر نفوذهای معمولی در زندگی روزمرهکه شامل رسانه ها و تبلیغات است تفکیک گردد.کلید موفقیت بازسازی فکری در ناآگاه نگه داشتن سوژه است تا بشود وی را مورد سواستفاده و کنترل قرار دهد.

این موضوع در پ ک ک و پژاک نیز صدق می کند. عبدالله اوجالان چه زمانی که در سوریه بود شخصا از طریق سخنرانی و تدریس روزانه و چه از طریق کتاب و نوشته روند بازسازی فکری در اعضا را آغاز می کرد تا فرد مورد نظر می ایجاد گردد. از جمله مواردی که وی روی آنها تمرکز می کرد می توان به موراد زیر اشاره کرد :

تنفر از خانواده، تاکید بر خوشحالی از زندگی جدید در پ ک ک علی رغم اسفناک بودن آن، قبول بی قید و شرط دستورات پ ک ک، در صورت انجام اشتباه آن را فردی دانستن و مبرا نمودن پ ک ک از هر گونه خطا، طرد پدر و مادر در صورتی که قصد داشته باشند به دیدار فرزند خود بروند تا او را برای بازگشت قانع کنند.

اوجالان تمام تدریس و بازسازی فکری را شخصا انجام می داد تا فرد را دقیقا طبق دستورات خود به بار آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *