۹ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک از ایجاد دولت ملی منصرف شده است

  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۲۷۲ بازدید
  • ۰

عضو شورای رهبری پ.ک.ک، اعلام کرد که ملت ها برای حق تعیین سرنوشت خود، الزاما نیازی به تاسیس دولت ندارند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : مصطفی کاراسو از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک و از موسسین این حزب، در گفتگو با شبکه ی تلویزیونی Sterk tv گفت:«ما پیش تر به دنبال تاسیس دولت بودیم. اما هم اکنون از این موضع خود منصرف شده ایم و بر این باوریم که ملت ها برای حق تعیین سرنوشت خود، الزاما نیازی به تاسیس دولت ندارند و می توانند در چهارچوب مبارزات سیاسی و دموکراتیک نیز سرنوشت خود را تعیین کنند».
وی در ادامه افزود:«حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) برای ما یک پروژه ی بسیاری جدی است و در صورتی که این پروژه به درستی درک شود، می تواند راه را برای توسعه ی سیاسی و دموکراسی ترکیه هموار کند. طی هفته های آتی، حزب صلح و دموکراسی کنگره ی خود را برگزار کرده و تغییر نام می دهد و وظیفه و استراتژی اصلی این حزب تاسیس خودگردانی دموکراتیک کردستان خواهد بود و چنین چیزی در چهارچوب مرزهای ترکیه خواهد بود».
کاراسو در پایان اعلام کرد که حزب دموکراتیک خلق ها ناگزیر است که به حزب دموکرات رادیکال تبدیل شود چرا که رویکردهای لیبرالیستی توان حل معضلات ترکیه را ندارد.
گفتنی است حزب دموکراتیک خلق ها، چندی پیش به توصیه ی عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک و به رهبری چند تن از نمایندگان چپ گرای نزدیک به اوجالان ایجاد شد تا آرای کردها، ترک ها و چپ های استان های غربی ترکیه را در انتخابات شهرداری های ترکیه کسب کند اما نامزدهای این حزب در بیش از ۳۰ استان ترکیه نتوانستند آرای لازم برای اداره ی هیچ کدام از شهرداری ها را به دست بیاورند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *