۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام جدید اوجالان برای تداوم مذاکرات صلح

پیام جدید اوجالان برای تداوم مذاکرات صلح

  • ۳۱ تیر ۱۳۹۲
  • ۲۶۲ بازدید
  • ۰

اوجالان، طرفین را به ادامه ی مزاکرات صلح فراخوانده و خواستار دیدار با روزنامه نگاران ترکیه شده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : صلاح الدین دمیرتاش نماینده ی حکاری و رهبر حزب صلح و دموکراسی و پروین بولدان نماینده ی اغدیر، پس از دیدار با عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک، از دادن پاسخ شفاهی به سوالات خبرنگاران امتناع کرده و اعلام کردند که متن کامل پیام های اوجالان توسط نهاد رسانه ای این حزب منتشر خواهد شد.
نسخه ای از آن از دفتر مرکزی حزب صلح و دموکراسی در آنکارا برای خبرگزاری کردپرس ارسال شده بدین شرح می باشد، اوجالان گفته است:« سلام و دوستی خود را نثار همه می کنم. مقطعی که آن را به نام مذاکرت صلح آغاز کرده ایم با متانت، ژرفا و جدیت ادامه دارد. نشست های ما با هیات های دولت و تمرکز و تامل ما در خصوص راهکارهای رسیدن به صلح همچنان در جریان است. می خواهم بیشتر از این به پیشرفت روند مذاکرات صلح کمک کنم اما متاسفانه شرایط کنونی من بسیار محدود است. از حکومت ترکیه می خواهم بخشی از محدودیت ها من را بردارد تا بتوانم به شکل بهتری، افکار خود را با همه در میان بگذارم. من می خواهم گلایه و ناراحتی خود را از این محدودیت ها اعلام کنم. در شرایطی که ترکیه از چهار سو در میان آتش قرار گرفته، لازم است به من فرصت داده شود تا نقش خود را در ارائه ی راهکار و استقرار صلح، به شکل بهتری ایفا کنم. یکی از پیشنهادهای جدید من به حکومت ترکیه این است که گروهی از روزنامه نگاران را به ایمرالی بفرستد تا بتوانم به شکل بهتر و روشن تری، نظرات خود را با آنها در میان بگذارم. حکومت نباید در خصوص چنین درخواست ها و اقدامات ساده ای، تا این حد مردد و نگران باشد. بلاخره باید این واقعیت را در نظر داشته باشند که ما می خواهیم به یک درگیری چهل ساله پایان دهیم که باعث مرگ پنجاه هزار نفر از انسان های ما شده است. »
در ادامه ی پیام اوجالان در خصوص مراحل بعدی مذاکرات صلح بین پ.ک.ک و ترکیه آمده است:« من امیدوارم از ماه سپتامبر، دومین مرحله ی مذاکرات صلح به پایان برسد و وارد مرحله ی سوم شویم. یعنی همان مرحله ای که ما آن را عادی سازی شرایط برای فعالیت سیاسی نیروهای خود نام نهاده ایم. شاید من امید خود را از دست نداده و معتقد نیستم که مذاکرات به بن بست رسیده است اما در عین حال، حکومت باید به خاطر شرایط ویژه ی خاورمیانه، سرعت بیشتری به مقطع کنونی بدهد. امیدوارم مجلس ملی ترکیه در این روند، نقش خود را به خوبی ایفا کند. در این شرایط حساس، من از همه ی طرف ها خواهش می کنم از اتخاذ مواضعی که به مذاکرات صلح ضربه بزند، به شدت خودداری کنند. »
اوجالان در پایان اعلام کرده که وضعیت سلامتی وی چندان نگران کننده نیست و شرایط کنونی را یه خاطر صلح و آینده ی کردها و ترک ها تحمل می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین