۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بارزانی و پ.ک.ک اقلیم دوم کردستان را تاسیس می کنند

بارزانی و پ.ک.ک اقلیم دوم کردستان را تاسیس می کنند

  • ۳۱ تیر ۱۳۹۲
  • ۲۷۲ بازدید
  • ۰

دولت باغچلی به تندی از سیاست های دولت ترکیه در حوزه ی مسائل کردها انتقاد کرده و اعلام کرد که اربیل و پ.ک.ک از غفلت اردوغان سوءاستفاده کرده اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی ۲۴ ترکیه، همزمان با تحولات شمال سوریه و قدرت گرفتن حزب اتحاد دموکراتیک (نزدیک به پ.ک.ک) در مناطق کردنشین سوری، موج انتقادات مخالفین داخلی علیه دولت اردوغان بالا گرفت. دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:«برافراشته شدن پرچم حزب اتحاد دموکراتیک در سرکانی نشان داد که دولت اردوغان فاقد کفایت لازم برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی ترکیه است. در حال حاضر مرزهای ترکیه در خطر قرار گرفته و شواهد نشان می دهد که منافع و مصالح ملی کشور ما در معرض تهدید تروریست ها و پیشمرگ ها قرار گرفته است.»
باغچلی در ادامه ضمن بیان انتقد تند از احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ی ترکیه اعلام کرد:«داوداوغلو سیاست خارجی کشور ما را به ورطه ی شکست و نابودی کشاند. او چند ماه پیش در یک نشست سیاسی در مراکش در کمال خونسردی اعلام کرد که مخالفتی با ظهور منطقه ی خودگردان کردها در شمال سوریه ندارد. همین حرف او، دشمنان و تروریست ها را جری تر نموده و اکنون شاهد آن هستیم که در چند متری ترکیه، یک کردستان دیگر سربرآورده است. داوداوغلو در غزه برای اعراب اشک ریخت اما برای کشته شدگان ترکمن کرکوک و توزخورماتو اشک نمی ریزد و با آنان ابراز همدردی نمی کند. در همان دورانی که اردوغان در اوج غفلت و بی بصیرتی، اقدام به تقویت روابط خود با اربیل کرد، من هشدار دادم که روابط اردوغان – بارزانی به ضرر ملت ترک تمام خواهد شد و همین حالا نیز تاکید می کنم که بارزانی و پ.ک.ک از غفلت و نااگاهی اردوغان سوءاستفاده کرده و جلسات اربیل و قندیل، منجر به هموارسازی مسیر میلاد اقلیم دوم کردستان شد.»
باغچلی به عنوان رهبر مهم ترین جریان ملی گرایی راست افراطی شناخته می شود. او معتقد است که در ترکیه چیزی به نام معضل کُرد وجود ندراد و تنها راه مقابله با پ.ک.ک را در نابودی کامل کوهستان قندیل می داند. باغچلی در انتخابات سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار در جمع مردم شهر کردنشین دیاربکر سخنرانی کرده و اعلام کرده بود: آموزش به زبان کُردی شکم شمارا سیر نمی کند پس به فکر نان باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *