۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • پ‌ک‌ک و پژاک با هدف قرار دادن زنان موجب ازهم پاشیدگی جامعه کُردی شده اند

پ‌ک‌ک و پژاک با هدف قرار دادن زنان موجب ازهم پاشیدگی جامعه کُردی شده اند

  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
  • ۸۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی‌تاوان: معمولا اکثر گروهک های تروریستی برای اینکه بتوانند فرقه های خود را سرپا نگه دارند به گونه‌های متفاوت از زنان و دختران سو استفاده می کنند. در واقع این گروهک ها با شناسایی بسترهای جامعه از بعد نقاط ضعف و قوت آن از انها به شیوه‌ای نوین بهره برداری می کنند.

در جامعه کردی و در طول ادوار گذشته اولین شخصی که بصورت سیستماتیک از زنان و دختران کرد بهره کشی کرده است، عبداله اوجالان سرکرده تروریست‌های پ‌ک‌ک و پژاک است. او که در ابتدا با تفکرات و اندیشه های کمونیسم آشنا شد و به ان اندیشه نیز ایمان اورد و خواست که اهداف و طرح های کمونیستی را در جامعه کردی به اجرا درآورد. اوجالان به حدی در تفکرات کمونیسم غرق شده بود که همه معنویات و ایده ها و فرهنگ و عرف و عادات و سنت جامعه دیرینه جامعه کردی را زیر سوال برد و به آن حمله ور شد و تا جایی که  توانست از زنان و جوانان بهر کشی کرد.

اهداف اولیه اوجالان برای اینکه بتواند سازمان خود را سرپا نگه دارد از قدرت زنان برای به کنترل درآوردن سازمان استفاده کرد. او با شناختی که از سنت جامعه کردی داشت از ضعیف ترین زاویه استفاده کرد و زنان را مورد هدف قرار داد و بخصوص دختران نوجوان را مورد حمله قرار داد و انها را وادار به این کرد که شما هم می توانید مستقل و بدون خانواده به راهتان ادامه بدهید و از یک طرف نیز با دادن شعار زن و آزادی آنها را تحریک کرد که به پ.ک.ک جذب شوند و تا حدودی نیز در مناطق کردنشین سوریه و ترکیه نتیجه گرفت و صدها دختر نوجوان را در طول ۴۴سال گذشته به صفوف پ‌ک‌ک جذب کرد و اکثر این دختران کشته شدند.

هدف اوجالان و پ‌ک‌ک و پژاک از جذب زنان و دختران برای نگه داشتن سیستم شان بود. بیش از ۴۵ سال است که پ ک ک وجود دارد و این در سایه جذب زنان بوده است و از زنان در تبلیغات رسانه‌ای برای شکار دختران دوباره استفاده می کند. با هر جذبی یک خانواده نیز داغون می شود و خانواده حالت طبیعی خود را از دست می دهد. زیرا هیچ یک از خانواده‌ها برای جذب دخترانشان به پ‌ک‌ک راضی نیستند.

امروزه سیاست پ‌ک‌ک و گروهای وابسته به آن در اکشن شعار ازادی زنان به راه خود ادامه می دهد. تا زمانی که جامعه کردی نارسایی هایش را برطرف نکند همچنان برای پ‌ک‌ک به یک طعمه تبدیل خواهند شد. زیرا پ ک ک با تمام توان از خانوادهای ضعیف بهره کشی می کند و بچه های انها را به کشتن می دهد. زیرا رفتار پ‌ک‌ک از جذب دختران کلا مغایر‌ حقوق بشر است. آنها دختران نوجوان را از مدرسه ربوده و انها را مسلح و برای کشتن اماده می کنند و ذهنیت و نگرش انها را کلا تحریف می کنند و کار به جایی می رسد که ذهنیت انها نیز از طرف پ ک ک و ایدئولوژی آن آلوده می شود و سرشت ذاتی و طبیعی دختران دچار تغییر می شود. آزادی راستین باید توسط خود شخص صورت گیرد اما پ‌ک‌ک حق انتخاب و ترسیم آینده را از زنان و دختران کرد می گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین