۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • پ‌ک‌ک در حال آماده‌ شدن برای تحویل دادن مناطق بیشتری به ترکیه است

پ‌ک‌ک در حال آماده‌ شدن برای تحویل دادن مناطق بیشتری به ترکیه است

  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱
  • ۴۲۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در سال های گذشته سران گروهک تروریستی پ ک ک در رسانه ها همیشه برای ارتش ترکیه میدان می خواندند و سعی می کردند که ارتش ترکیه را تحریک کنند تا اینکه به شمال عراق بیایند. زیرا پ ک ک می خواست نتیجه تلفات بیشتر خودش را با کشاندن ارتش ترکیه به شمال عراق انتقام بگیرد و همیشه با الفاظ تحریک امیز در صدد بودند که عملکرد نیروهای نظامی ترکیه را حقیر نشان بدهند  خودشان را شکست ناپذیر وصف می کردند.

و زمانی هم دولت مردان ترکیه می گفتند که باید به شمال عراق از جمله به مناطق خاکورک و قندیل و گاره وهفتنین حمله خواهند سران پ.ک.ک می گفتند :”ما منتظریم ” بیاید ؟
بعد از چندین سال دولت ترکیه توانست خود را در شمال عراق مستقر کند و چندین منطقه را در شمال سوریه از وجود پ ک ک پاکسازی کرد و طوری کرد که تحرکات پ ک ک کاملا متوقف بشود نه تنها در نواحی مرزی بلکه قندیل با اینکه حدودا ۱۲۰کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد پ ک ک کاملا در انجا نیز در محاصرا است حتی تحرکات گروهک پژاک را نیز در منطقه اسوس وپنجوین نیز محدود کرد و امار تلفات بمراتب بیشتر از امار رسمی است
چندی پیش یکی از سران پ ک ک بنام دوران کالکان یکی از اعضای رهبری پ.ک.ک نیز است آشکارا گفته است که پ.ک.ک خطوط زاپ و آواشین را نیز به ترکیه تحویل خواهد داد.
این برای کالکان چه معنایی دارد؟
پ.ک.ک در ۱۰ سال گذشته به تدریج مناطق مرزی جنوب کردستان را تحت شعار  “مقاومت” تخلیه و به ترک ها تحویل داده  است. در ابتدا جنگ فقط در مرز بود، اما اکنون درگیری به اعماق خاک کردستان عراق  رسیده و روستاها و شهرها را فراگرفته است.
کالکان گفته است که : “ما مرحله ای در پیش داریم. اگر ترکیه عملیاتی را انجام دهد، علیه زاپ و آواشین خواهد بود.” این بدان معناست که پ‌ک‌ک تمام آمادگی‌های خود را برای انجام برخی درگیری‌های ظاهری در زاپ و آواشین و سپس تحویل این مناطق به ترکیه انجام داده و ارتفاعات غاره برینداران ، کوه‌های شکیف، خاکورک و در ماه‌های اخیر بلندی کلوژحرو  را به ارتش ترکیه تحویل داده است وهمچنین جندین منطقه را نیز در منطقه متینا به دولت داده است .
پ‌ک‌ک در حال آماده‌سازی برای تحویل هر منطقه کردستانی به دولت ترکیه است. ابتدا اعضای شورای ریاست مانند کارایلان، کالکان، کاراسو و دیگران در رسانه ها ظاهر می شوند و ارزیابی ها و اظهارنظرهای نظامی می کنند و می گویند ما در خطر هستیم. باز هم وقتی ترکیه حملات خود را آغاز می کند، می آیند و می گویند که مقاومت می کنیم. اما در عرض سه روز منطقه درگیری را تخلیه و به ترکیه می دهند  . خلاصه با یک جنگ ساختگی و قربانی کردن ده ها کودک کرد و سپس فرار از چندین منطقه ،انجا را به ترکیه تحویل می دهند زیرا انچه که در بقایای جنگ مشهود است پ ک ک تونل هایی را که به طول هزار متر بودند با همه امکانات را در منطقه ذاب  به ارتش ترکیه داده اند ومشخص است که پ ک ک بدون هیچ مقاومتی انها را تحویل داده است زیرا طبق انالیزهای  کارشناسان جنگ این تونل بدون مقاومت تحویل داده شده اند  پ ک ک با پروپاگاندای کثیف در رسانه هایش اظهار می کنند که در شمال عراق مقاومتی بی نظیر در جریان است اما انچه که امار میدانی می گویند جنین نیستند  اما واقعیت این است که توافق تخلیه قبل از جنگ ظاهری ترکیه و پ.ک.ک مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفته شده است
ترکیه بیشتر به شمال کردستان عراق معطوف شده تا کردستان ترکیه.ارتش ترکیه از ۱۸ آوریل به بهانه حضور پ.ک.ک مجموعه ای از حملات را به زاپ آغاز کرده است.پ ک ک از سال ۲۰۲۰ بر اساس توطئه زشت با دولت ترکیه مناطق استراتژیک کردستان عراق را در چهار مرحله به ترک ها تحویل داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین