۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ‌ک‌ک از ترس حملات گروه‌های مقاومت، دست به دامان آمریکایی‌ها شد

پ‌ک‌ک از ترس حملات گروه‌های مقاومت، دست به دامان آمریکایی‌ها شد

  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
  • ۶۸ بازدید
  • ۰

مظلوم عبدی، سرکرده تروریست‌های پ‌ک‌ک در سوریه از ایالات متحده آمریکا خواست تا سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری را در شمال و شرق سوریه مستقر کند.

به گزارش انجمن‌تاوان، عبدی روز جمعه در گفت و گو با رویترز، موضوع را به حمله اخیر به پایگاه میدانی العمر مرتبط دانست که منجر به کشته شدن ۶ تن از نیروهای ویژه پ‌ک‌ک شد.

عبدی گفت: هدف قرار دادن اردوگاه‌های ما با حملات پهپادی توسط گروه‌های تحت حمایت ایران، اتفاقی خطرناک تلقی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای دفع چنین حملاتی درخواست حمایت نظامی بیشتری کرده است، افزود که نیروهایش «خواهان توانایی‌های فنی و افزایش سامانه‌های پدافند هوایی» خواهند بود.

حملات هفته گذشته توسط گروه‌های مقاومت اولین حمله در نوع خود بود که منجر به کشته شدن نیروهای PKK شد.

به گزارش رویترز، اظهارات عبدی نشان می دهد که آنها در برابر بی ثباتی منطقه ای به طور فزاینده ای در برابر حملات آسیب پذیر شده اند.

پایگاه های آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه از ۱۷ اکتبر با یک سری حملات با پهپاد و موشک مواجه شده اند.

در حالی که حملات در سوریه و عراق منجر به کشته شدن آمریکایی ها نشد، حمله اخیر به پایگاه «برج ۲۲» به طور کامل معادله را تغییر داد، زیرا ۳ سرباز کشته شدند و واشنگتن بعداً برای پاسخ به آن اقدام کرد.

نیروهای پ‌ک‌ک یک چهارم از سوریه شامل میادین نفتی و مناطقی را که حدود ۹۰۰ سرباز آمریکایی در آن مستقر هستند، کنترل می کنند.

پس از انتشار اخباری مبنی بر بررسی طرح خروج ایالات متحده از سوریه، عبدی گفت که از وزارت خارجه، کاخ سفید و پنتاگون تضمین هایی دریافت کرده است که ماموریت آنها ادامه خواهد داشت.

اما وی افزود که عقب نشینی “در آینده امکان پذیر است… و حقیقت این است که ما نمی خواهیم نیروهای آمریکایی برای همیشه در اینجا بمانند. این امکان پذیر نیست.”

عبدی هشدار داد که هرگونه عقب نشینی نیروهای آمریکایی در برابر تهدیداتی که نیروهای دموکراتیک سوریه از سوی نیروهای مقاومت، داعش و ترکیه، به گفته وی، با آن مواجه هستند، «چند برابر» خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین