۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • در نتیجه سیاست‌های پ‌ک‌ک، کردها در مناطق خود به اقلیت تبدیل شده‌اند

در نتیجه سیاست‌های پ‌ک‌ک، کردها در مناطق خود به اقلیت تبدیل شده‌اند

  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
  • ۱۰۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی‌تاوان: یکی از رهبران کرد سوریه اعلام کرد که عواقب جنگ ترکیه و گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) برای مردم کرد در همه مناطق کردستان به‌ویژه در اقلیم کردستان فاجعه‌بار است و نگرانی‌های جدی از این جنگ وجود دارد.

به گزارش انجمن بی تاوان، نواف رشید، یکی از اعضای کمیته سیاسی حزب یکیتی کردستان – سوریه گفت: «پیامدهای جنگ ترکیه و گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) برای چندین دهه ادامه دارد و برای مردم کرد در همه بخش‌ها فاجعه‌بار است.به ویژه در اقلیم کردستان و از زمان تأسیس پ.ک.ک.» مقر آن در کوه های قندیل است و صدها روستا و روستای کردنشین این منطقه خالی از سکنه شده است.

وی افزود: اخیراً فشار بر شمال سوریه در نتیجه هدف قرار دادن کادرها و عناصر رهبری پ‌ک‌ک که تحت تعقیب ترکیه هستند و همچنین هدف قرار دادن زیرساخت‌ها در منطقه تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) افزایش یافته است.

رشید ادامه داد: ترس جدی از تخلیه بیشتر منطقه وجود دارد، زیرا اکثریت مردم ما از تبعات سیاست های سیستم پ.ک.ک مهاجرت کردند و در نتیجه سیاست های ایدئولوژیک این گروه تروریستی در مناطق خود به اقلیت تبدیل شده ایم.

وی گفت: برای اینکه اوضاع بیشتر از بدتر شدن اوضاع منطقه بدتر نشود، پ‌ک‌ک باید خروج خود از سوریه را تسریع کند تا به ترکیه هیچ توجیهی برای انجام عملیات نظامی خود و جابجایی آنچه باقی مانده است ارائه نکند.

این رهبر کردها بر لزوم انتقال مبارزات خود (پ‌ک‌ک) به عرصه واقعی خود در ترکیه تاکید کرد تا مردم کرد بهای مبارزه خود را نپردازند.

رشید خاطرنشان کرد: شرایط زندگی در شمال سوریه به دلیل کمبود اولیه ترین مایحتاج زندگی دشوار و اسفبار است و اخیراً پدیده فروش زمین و املاک کشاورزی در جستجوی مهاجرت افزایش یافته است و این یکی از مواردی است که خطرناک ترین پیامدهای سیاست های سیستم پ‌ک‌ک است.

نواف رشید در پایان سخنان خود گفت: متأسفانه سیستم پ‌ک‌ک به حریم خصوصی کردها احترام نمی‌گذارد و منشأ شکست سیاسی، نظامی و اجتماعی آن است و باید در همه سیاست‌ها و عملکرد خود تجدید نظر کند. پ‌ک‌ک یک سیستم مشکل ساز است که در فهرست تروریسم بین المللی طبقه بندی شده است و باید مبارزه سیاسی مسالمت آمیز انجام دهد، به انکوباتور کرد بازگردد و به فرهنگ گفت و گو متوسل شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین