۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک و سنت آمریکا ودیگر ابرقدرتهای سکولار دربرخوردبا کردها

پژاک و سنت آمریکا ودیگر ابرقدرتهای سکولار دربرخوردبا کردها

  • ۷ بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۱۰ بازدید
  • ۰

سنت آمریکا این بوده است که کردها را بفروشد،نسبت به بدبختی های آنها سنگدل بوده است و آنها را نه یک متحد بلکه یک ابزار می داند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :پژاک تازه ترین اقدام سری سیا بر ضد دولت ایران است. از زمان تبعید شاه سابق، رابطه آمریکا با ایران ستیزه جویانه و امریکا همواره در صدد تغییر دولت برای احیای نفع راهبردی خود در خلیج فارس بوده است.
تازه ترین رویداد در این عرصه حمایت سیا از پژاک ، یک گروه سکولار چپ از کردهای ایران ، در انجام حملات گریزی بر ضد نیروهای مسلح از ان سوی مرز کردستان عراق با ایران بوده است.
این کردهای سکولار چپ می گویند :برای ازادی همه کردهای ایران می جنگند.هدف از اینکار تضعیف ایران ، ایجاد هرج و مرج و به موجب آن آغاز روندی در جهت هدف نهایی آمریکا که تغییر دولت ایران است ,می باشد.
به گفته نویسنده، این یک تلاش مذبوحانه است زیرا بلکه موجب تلف شدن بیهوده جان ها و منابع خواهد شد.
در مورد پژاک سکولار چپ باید گفت :آنها حتی در صورت غالب شدن سیا ضرر خواهند کرد چون آمریکا هرگز دید مطلوبی درباره کردها نداشته است و به جنگ آنها برای خودمختاری و ظلم و آلامی که متحمل می شوند توجهی نداشته و در عین حال از ظلم کنندگان بر آنها حمایت کرده است.
در این مقاله با اشاره به جنگی که کردها پس از براندازی رژیم شاه به راه انداختند و متعاقبا برخی از رهبران آنهابه عراق پناهنده شدند می نویسد:
پس از جنگ عراق آنها خود را تحت لوای حزب سکولار کمونیست کردهای ترکیه موسوم به پ.ک.ک تحت عنوان پژاک سازمان دهی کردند.عجیب آنکه آمریکا پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است اما در عین حال تنها حامی پژاک است به طوری که پژاک با پ.ک.ک در دریافت سلاح های آمریکایی و مواد غذایی سهیم است.
اهداف پژاک سکولار چپ قطعا منعکس کننده رویاهای کردهای ایران نیست.آنها نماینده کردهای ایران نیستند چون آنها فرستاده های سکولار آمریکا هستند که توسط سیا کمک مالی می شوند.
سنت آمریکا این بوده است که کردها را بفروشد،نسبت به بدبختی های آنها سنگدل بوده است و آنها را نه یک متحد بلکه یک ابزار می داند.اینکار نه عمدا بلکه نااگاهانه به علت فقدان سیاست دراز مدت انجام می شود.
پژاک باید با مشاهده همتایان سکولار کردش در عراق ببینند کردهای عراق با تبدیل شدن به ابزارهای سیاست بوش و… چه عایدشان شده است.
در این مقاله با اشاره به آوارگی کردهای عراق پس از جنگ اول خلیج(فارس)و متواری شدن آنها به سوی مرز ترکیه و وضع اسف بار آنها درانجا و بی توجهی ترکها به آنها می نویسد:ایرانیان هرگز با هیچ کشوری برای سرکوب کردها پیمان نداشته اند ، کاری که شاه سابق به عنوان دوست آمریکا طبق طرح آمریکا انجام داد.
ایران کردها را بمباران شیمیایی و میکروبی نکردند.سلاح هایی که اجزای سازنده آن را رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا در اختیار صدام دوست آمریکا قرار داد.ایرانیان هر قدر بد بوده باشند هرگز به نفرت انگیزی دوستان آمریکا در منطقه نبوده اند.
اهداف و اقدامات پژاک هیچ کاربرد سازنده ای ندارد.آنچه پژاک سکولار چپ برای ایران می خواهد یک دولت دوست با آمریکا مانند رژیم سابق شاه یا یک رژیم خشن مانند رژیم سکولار ترکیه است که با آمریکا سکولار دوستی کند.حملات کوچک آنها این سو و آن سوی مرز ایران این کشور را بی ثبات نخواهد کرد بلکه موجب کشته شدن انسانهای بیگناه و به زندان افتادن بسیاری دیگر می شود و کردستان را به یک میدان جنگ با کردها با تلفاتی از کردها در دو سوی مرز تبدیل می کند.
آمریکا به عنوان ابرقدرت باید در اقداماتش منطقی و قابل پیش بینی باشد.عدم اقدام به مراتب بهتر از اقدام بیهوده یا زیانبار از قبیل استفاده از پژاک است.درخواست از ایرانیان برای خودداری از حمایت از سازمان های جهادی مخالف سکولاریسم در حالیکه امریکا دقیقا همان کار را می کند معنی ندارد.
درحالیکه آمریکا سعی در باج دادن به شیطانی ترین پادشاهی های عرب و دیکتاتورهای سکولار تُرک در منطقه دارد.رهبران کُرد باید برای خنثی کردن حماقت های امریکا سکولارموضعی قاطع در دفاع از هویت شان اتخاذکنند نه اینکه صرفا ابزاری برای سیاست غلط آمریکا باشند.
در آن صورت امریکا از قدرتش سوءاستفاده نخواهدکرد وکردها بار دیگر قربانی نخواهند شدو مورد خیانت قرار نخواهند گرفت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین