۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پژاک در یک نگاه

  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲
  • ۹۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : شاید برای عده ای این سوال پیش بیاید پژاک چیست و از کجا آمد و چه کار کرد و چه می کند؟ برای پاسخ به این سوالات نگاهی کوتاه به فرقه تروریستی پژاک می اندازیم.

پژاک حروف اول (پارتی ژیانی ئازادی کوردستان –حزب حیات آزاد کردستان) است که توسط عثمان اوجالان برادر عبدالله اوجالان سرکرده پ ک ک در اواخر سال ۲۰۰۳ طبق اساسنامه تشکیل شد که در یک موسسه آمریکایی تنظیم گردیده ومتن اصلی آن اکنون در اختیار استخبارات سوریه قرار دارد.

هدف از تشکیل آن ایجاد یک نیروی مسلح در آستانه جنگ آمریکا و صدام بود، تا پس از صدام علیه ایران، مزدوران را وارد عمل کند اما آمریکا با ذلت در عراق شکست خورد و فرار کرد.

پژاک تاکنون صدها غیرنظامی کرد ایران را در مناطق مرزی شکنجه کرده، به قتل رسانده و چندین مورد بمب گذاری نیز کرده است. سیمون هرش روزنامه نگار آمریکایی از برنامه های آموزش پژاک توسط افسران اسرائیلی دیدن کرده و گزارش نموده است.

اولین سرکرده این گروه تروریستی عبدالرحمن حاجی احمدی بود و اکنون در یک حرکت نمایشی توسط دو رئیس مشترک زن و مرد به نام های زیلان وژین و سیامند معینی اداره می شود.زیلان وژین در کوهستان قندیل مخفی شده است و سیامند معینی در کشور بلژیک در سایه حمایت دولت این کشور قرار دارد.

منبع درآمد پژاک اخاذی از مردم و قاچاق گستره مواد مخدر است. پلیس بین الملل بارها در این زمینه گزارش کرده است.

اعضای آن پسر و دختران بیسواد روستایی هستند.فساد در آن بسیار گسترده است.

پژاک با مافیای کوزوو در اروپا در زمینه فروش دختران برای فیلم های مبتذل بسیار فعال است.

بسیاری از اعضای آن غیرایرانی هستند. همانند القاعده و داعش.

اعضای آن در غارهای کوهستان های قندیل در اقلیم کردستان عراق مستقر هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین