۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پژاک؛ علی جوانمردی را عامل میت خواند

  • ۵ آذر ۱۴۰۱
  • ۵۳۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، در کانال تلگرامی «گذر دموکراتیک» وابسته به گروه تروریستی پژاک/کودار آمده است:در سال ۲۰۱۳، سرویس فارسی صدای آمریکا با صالح مسلم، رئیس مشترک PYD از طریق اسکایپ مصاحبه کرد که توسط یکی از کارمندان کرُد آن انجام شد. ترجمه سخنرانی صالح مسلم در فیس بوک واکنش شدید کردهای ایرانی را برانگیخت.
در همان زمان با صالح مسلم تماس گرفته شد و پس از امتناع ((در یک کنفرانس مطبوعاتی که با خودم انجام دادم)) به من گفت که اصلاً این را نگفته است. سپس به روشی بسیار ساده، ویدئو را باز کردیم و با تکنسین صدا، متن سخنرانی رئیس مشترک PYD را همانطور که بود بدون ترجمه گوش دادیم. در واقع، معلوم شد که مترجم کردی سرویس فارسی صدای آمریکا عمداً سخنان صالح مسلم را تغییر داده است.

از طریق توییتر و با کمک یکی دیگر از آقایان، نامه‌ای به یکی از مقامات صدای آمریکا ارسال کردیم که در آن به این نکته اشاره کردم که این خلاف تمام اصول روزنامه‌نگاری است. متن و ترجمه پس از چند روز، آنها به نامه پاسخ دادند و سپس صالح مسلم گفت که از طریق ایمیل عذرخواهی دریافت کرده است و آنها در مورد آن تحقیق خواهند کرد، که انجام دادند و علی جوانمردی برکنار شد.

پس از مدتی روزنامه‌نگار [جوانمردی] از واشنگتن به اربیل مهاجرت کرد، از حقیقت منحرف نشویم، حزب دمکرات کردستان (KDP) آنچه را که در اربیل لازم بود در اختیار نداشت تا علیه کسی که می‌خواهد استفاده کند.

علی جوانمردی هم اکنون در اربیل و در سایه حمایت بارزانی به عامل نفرت پراکن میت ترکیه علیه پ.ک.ک و پژاک تبدیل شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین