۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • پلتفرم اهرامی برای منکوب کردن شخصیت عضوها در گروهک پ ک ک پژاک

پلتفرم اهرامی برای منکوب کردن شخصیت عضوها در گروهک پ ک ک پژاک

  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲۲۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : پلتفرم معمولاشیوه ای برا ی محاکمه اعضا در برابراهداف رهبر گروهک است و از سیستم پلتفرم به شکل رسمی جهت تغییر اعضا و سوق دادن آنها در راستای خط مشی رهبر گروه است .

گروهک از این مکانیزم جهت نابود کردن شخصیت افراد بکار می برد و از یک طرف هم آن را برای اصطلاح اعضا طبق معیارهای حزبی به کار میبرند یعنی افرادی که دچار نواقص طبق مقررات حزبی می شونددر این سیستم اصطلاح میشوند قبل پلتفرم از شخص مورد باز جویی قرار میگیرد و باز جویی ماه ها و هفته ها صورت مگیرد ودر این مدت شخص از دیگر اعضا جدا میشود ودر یک مکان بسته و تحت نظر شرایط امنیتی محا فظه می شود واسلحه اش گرفته می شود .

وتنها چیزی که به او داده میشود غذای ساده و کتابهای عبدالاه اوجالان است و کمسیون باز جویی معمولا از سه نفر از طرف مدیریت گروهک تشکیل میشود و معمولا یک نفر زن می باشد .

قبل از پلتفرم کمسیون روزها با شخص متهم گفتگوهایی انجام می دهد تا شخص متعاقد کند و طوری رفتار می کنند که شخص خود به خود اعتراف کند و ذاتا قبلا به او هشدار داده میشود که اگر زود اعترا ف کنی مجازاتش سبکتر خواهد شد و شخص را در فشار روحی قرار میدهند و خود کمسیون هر روز با او صحبت میکنند تا او را متقاعد سازند که اعتراف کند و رفت آمد دیگر اعضا حتی حرف زدن با متهم بجز کمسیون ممنوع میباشد .

واز همه مهمتر ارتباط متهم با دنیای خارج قطعمیشود و متهم تنها راه رهایی از جنگ گروهک را در یک اعتراف صمیمانه و ادامه همراهی با گروه را می بیند و مجبور میشود نسبت به گروهک و رهبر گروهک اظهار پشیمانی کند و درخواست عف میکند و یک شانس دوباره از رهبر گروهک می خواهد .

و با فشارهای همه جانبه روانی شخص که در انزوا هست این دفعه به شخصیت خود حمله ور میشود وخود را در راستای تفکرات رهبر ارزیابی میکند وباید به این حقیقت برسد که تنها را رهایی او اعتراف صمیمانه به رهبر است ودر خواست یک شانس زندگی را از رهبر میکند .

همه ای مطالب را مینویسد و در روز پلتفرم جلو تمامی اعضا اعترافات او خوانده می شود واکثریت اعضا گروه از متهم انتقاد میکند .

گروهک از ایجاد پلتفرم ها ی مکرر چندین هدف دارد؟

۱-بابرگزاری پلتفرم دیگر اعضا در می یابند اگر خلاف و سرپیچی کنند می دانند که با جه سرنوشتی روبرو میشوند .

۲-ایجاد ترس در شخصیت اعضا و هراس از خلاف وسرپیچی از قوانین گروهک .

۳-با ایجاد پلتفرم طوری وانمود میشود که اگر اعضای حزب با دقت و حساس و هوشیارانه تر عمل می کردند شخص متهم جسارت نمیکرد خلاف کند .

۴-در حقیقت پلتفرم برای رسوا کردن افراد است یعنی یک فرد در مقابل صدها نفر ویا حتی بیشتر قرار میگیرد و هر کس با کلمات نابجا و رکیک از او انتقاد میکنند و با کلماتی مانند:جاسوس دولت “بی اخلاق”بی اراده”ترسو “خیانتکار”…..و زندگی گذشته او مورد تحقیر قرار میگیرد

۵-قبل از پلتفرم متهم مجبور است که سر گذشت زندگی خود را از آغاز تولد تا ملحق به گروهک به صورت گزارش بنویسد و جلو اعضای گروهک بازگو کند .

۶-یکی از اهداف پلتفرم منکوب کردن شخصیت افراد است تا اینکه شخصی مبنی بر تفکرات حزبی ایجادکند و علت عقب ماندگی اورابه خانواده ، پدر و مادر و دولت را ربط میدهند تا اینکه شخص از گذشته متنفر باشد و آنها را طرد کند و با فرهنگ حزبی همراه شود و در مرور زمان خود شخص هم به این عقیده باور میکند و با گروهک همراه میشود .

۶-نتیجه تمامی پلاتفرمها موفق نیست :افراد زمانی که در این پلاتفرمها می گذرند به چند دسته تقسم میشوند .

-افرادی قبل از برگزاری پلتفرم سعی می کنند فرار کنند و اگرموفق نباشد خودکشی میکنند .

-افرادی در حین پلتفرم در زمان تنفس خودشان را با اسلحه دیگران می زند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین