۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرونده ویژه: بررسی کودک ربایی های پ.ک.ک در شمال سوریه (۲)

  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۲۵ بازدید
  • ۰

حقیقت ویرانگر: وقتی کودکی قربانی جنگ می شود

انجمن بی تاوان : صدای لورا هنگام بازگویی تجربیات آسیب زا که بر خلاف میل او توسط افراد وابسته به جوانان شورشگر گرفته شده بود می لرزد. لورا با اشاره به عبدالله اوجالان فاش می‌کند: «آنها ما را برای استفاده از سلاح آموزش دادند و ذهن ما را با آموزه‌های سیاسی پر کردند، به‌ویژه حول محور سروک آپو». او در ادامه می‌افزاید که اعضای سازمان به دختران آموزش می‌دهند و می‌گویند: «تمام وجود شما باید حول محور جنگ باشد و آرزوی نهایی شما شهادت باشد».

این جزئیات واقعیت ناراحت کننده تلقین به کودکان را تأیید می کند و از آنها به افرادی تبدیل می شود که آماده اند جان خود را برای رهبر خود یا در خط مقدم فدا کنند. متاسفانه این ایدئولوژی جان سیماف محمد حسین را گرفت، کودکی که توسط “جوانان شورشگر” ربوده شد و متعاقباً در صفوف گروه تروریستی کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) استخدام شد. در آوریل ۲۰۲۲، کشته شدن سیماف در جریان حمله هوایی ترکیه به اردوگاهی در منطقه زاب در استان کرکوک عراق، معروف به “مخمور” ثبت شد. سیماف که اهل شهر مالکیه در استان الحسکه است، پس از مرگ توسط آژانس های نزدیک به گروه پ.ک.ک به عنوان یک مبارز شناخته شد.

شهادت‌های جمع‌آوری‌شده از خانواده‌هایی که با آنها مصاحبه شده است، تصویر ناراحت‌کننده‌ای را نشان می‌دهد. فرزندان آنها به رزمندگانی تبدیل شده اند که به خطوط مقدم در سوریه، عراق و مناطق مرزی مجاور ترکیه اعزام شده اند.

“جنبش جوانان انقلابی – جوآنان شورشگر” یک گروه مسلح است که توسط “اداره خودمختار” در منطقه شمال شرق سوریه مجوز گرفته است. این گروه به عنوان شاخه جوانان گروه  تروریستی کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) شناخته می‌شود و ارتباط نزدیکی با آژانس امنیت داخلی (آسایش) دارد. علاوه بر این، این گروه دارای یک جناح زنان به نام «اتحادیه زنان جوان» است.

 

ادامه دارد …

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین