۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرونده ویژه: بررسی کودک ربایی های پ.ک.ک در شمال سوریه (۷)

  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲
  • ۴۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : علیرغم ارسال فهرست دقیق سوالات به مقامات در اداره خودمختار در مورد استخدام تعداد زیادی از کودکان توسط “جوآن شورشکار” و ارتباط آن با یگان های حفاظت خلق و نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF)، هیچ پاسخ رضایت بخشی ارائه نشده است. ریاض دارار، رئیس شورای سوریه دموکراتیک (MSD) این سؤالات را به عنوان اتهامات بی اساس و بدون مدرک رد کرد. وقتی با شهادت های مستند از والدین ارائه شد، دارار از مشارکت بیشتر خودداری کرد. به همین ترتیب، کنعان برکات، رئیس نهاد داخلی در اداره خودمختار، از اظهار نظر خودداری کرد و بر یک ملاقات حضوری اصرار داشت. تیم تحقیق همچنین با فرهاد شامی سخنگوی نیروهای SDF تماس گرفت، اما تا کنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.

پیامدها و توصیه ها: حمایت از موافقت نامه ها برای حمایت از کودکان

علیرغم گذشت بیش از سه سال از توافق بین سازمان ملل متحد و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، استخدام کودکان همچنان یک موضوع در حال انجام است، همانطور که در تحقیقات انجام شده با همکاری سوریه برای حقیقت و عدالت (STJ) آشکار شد. بر اساس بیانیه‌های SDF، در حالی که برخی از کودکان سرباز از ارتش خارج شده‌اند، عملیات‌های استخدام همچنان ادامه دارد، که عمدتاً توسط «جوانان انقلابی» انجام می‌شود.

برای رسیدگی به این وضعیت نگران کننده، کارشناسان حقوقی تاکید می کنند که اثبات استخدام کودکان می تواند منجر به قرار گرفتن گروه های متخلف در لیست سیاه و متعاقب آن پاسخگویی شود. بسام الاحمد، مدیر سوریه برای حقیقت و عدالت، توصیه های زیر را برای مقامات اداره خودمختار در شمال شرق سوریه و نیروهای SDF تشریح می کند:

نشان دادن تعهد کامل و شفاف به توافقنامه های امضا شده با هدف جلوگیری از استخدام و استفاده از کودکان در عملیات نظامی، از جمله توافق هایی که با فراخوان ژنو در ژوئیه ۲۰۱۴ و سازمان ملل متحد در ژوئن ۲۰۱۹ انجام شد.

فوراً کودکان سرباز را آزاد کنید و پیوستن آنها به خانواده هایشان را تسهیل کنید. در مواردی که آسیب پذیری در برابر خشونت خانگی در خانواده وجود دارد، از انتقال آنها به مقامات مدنی برای محافظت اطمینان حاصل کنید.

نظارت بر عملکرد دفاتر “حمایت از کودکان در درگیری های مسلحانه” که باید شکایات مربوط به استخدام کودکان را دریافت کنند. برای رهبرانی که ممنوعیت استخدام کودکان را نقض می‌کنند، مجازات‌های شدید اعمال کنید، از جمله کسانی که با «جنبش جوانان انقلابی» و «اتحادیه زنان جوان» مرتبط هستند.

انحلال گروه ها و ارگان های درگیر در عملیات جذب، به ویژه «جنبش جوانان انقلابی» و «اتحادیه زنان جوان». همه افراد و نهادهای دخیل در قبال اقدامات خود پاسخگو باشند.

این تحقیق با همکاری سوریه برای حقیقت و عدالت (STJ) انجام شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین