۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایان یکسان کودک سربازان پ.ک.ک/پژاک : می کشند، می میرند!

  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲
  • ۱۰۵ بازدید
  • ۰

پ.ک.ک و پژاک هزاران کودک سرباز را در میان صفوف جنگجویان خود به کار میگرند و آنها اغلب مجبور به گرفتن سلاح می شوند.

انجمن بی تاوان : هزاران کودک سرباز توسط گروه های مسلح در مبارزه برای قدرت استفاده می شوند. برخی از کودکان از خانواده های خود ربوده می شوند، در حالی که برخی دیگر شستشوی مغزی می شوند و خود به این سازمان ها می پیوندند. صرف نظر از انگیزه، پایان یکسان است: می کشند، می میرند. پ.ک.ک/پژاک نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند بسیاری از گروه های مسلح دیگر در جهان، این گروه تروریستی نیز از کودکان در مبارزات تروریستی خود استفاده می کند.

اگر بچه‌ها تروریست‌های خوبی بسازند و بکشند، پ‌ک‌ک/پژاک آن را به عنوان یک دستاورد بر دشمن خود در نظر می‌گیرد. اگر بمیرند، مواد تبلیغاتی خوبی برای سازمان می سازند تا از آن استفاده کنند. به هر حال، تصویری از جنگ بین کودکان با زنجیر و سربازان با تانک به پ‌ک‌ک دست برتر را در جنگ تبلیغاتی خود می‌دهد، اگر نه در میدان جنگ واقعی. در حالی که تصویری که پ‌ک‌ک از ما می‌خواهد ببینیم، سنگ پرتاب بچه‌ها به خودروهای مسلح ارتش ترکیه است، هزاران کودک دیگر هستند که نه تنها سنگ‌های کوچک، بلکه مسلسل و بمب نیز در دست دارند (و بر روی خود اجساد به عنوان بمب گذار انتحاری) در رده های پ.ک.ک. این مقاله به هر دو نوع ذخیره کودکانی که پ‌ک‌ک برای کمپین خود بسیج می‌کند، می‌پردازد. این راز نیست که پ‌ک‌ک از کودکان زیر ۱۸ سال استفاده می‌کند.

این سازمان حتی سعی نمی کند آن را پنهان کند، اما تا حد زیادی به آن افتخار می کند. هر فیلم مستند طرفدار پ‌ک‌ک که پ‌ک‌ک اجازه می‌دهد در اردوگاه‌هایشان فیلم‌برداری شود، شامل مصاحبه با اعضای پ‌ک‌ک می‌شود و بسیاری از آنها با افتخار داستان پیوستن خود به این سازمان را، عمدتاً قبل از سن ۱۸ سالگی، تعریف می‌کنند. ما در آن مستندها نمی بینیم که بسیاری از آنها قبل از دیدن تولد ۱۸ سالگی خود در درگیری ها جان خود را از دست می دهند. با این وجود، بر اساس آخرین گزارش دیده بان حقوق بشر (HRW) و همچنین سایر موارد مستند در منابع دیگر، در اینجا ما فقط در مورد پسران ۱۷ ساله کرد صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد بچه های کوچک ۹ ساله نیز صحبت می کنیم. این گزارش به وضوح استفاده پ ک ک و شاخه سوریه PYD از کودکان را در صفوف نظامی خود نشان می دهد.
پ.ک.ک کودکان را جذب می کند (و همچنین می رباید)، به آنها آموزش نظامی می دهد و از آنها در نبرد خود علیه ترکیه استفاده می کند. دیده بان حقوق بشر ۲۹ مورد را ثبت کرده است که در آن پ.ک.ک کودکان کرد و ایزدی را در شمال عراق به خدمت گرفته است و این سازمان از پ.ک.ک خواسته است که “به طور قاطعانه استخدام و استفاده از کودکان سرباز را محکوم کند”. در واقع، ۲۹ عدد در مقایسه با تعداد کل ارتش کودکان پ.ک.ک فقط عدد کمی است. همانطور که یک محقق ارشد دیده‌بان حقوق بشر نشان می‌دهد، این فقط “یک قطره در سطل” است و کودکان سرباز پ‌ک‌ک که تیم HRW می‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند به آنها گفته است که “بسیاری از کودکان دیگر همراهشان” در کمپ‌های آموزشی پ‌ک‌ک هستند. تخمین‌ها از اندازه واقعی کودکان سرباز پ‌ک‌ک به بیش از ۳۰۰۰ نفر می‌رسد، به استثنای تعداد کودکانی که پ‌ک‌ک گاهی اوقات از آنها استفاده می‌کند. فراموش نکنیم، در اینجا ما در مورد کودکان صحبت می کنیم که به طور قانونی در قوانین داخلی تعریف نشده است. بسیاری از این کودکان، کودکان زیر ۱۵ سال و در برخی موارد، دختران ۹ ساله هستند که در گزارش HRW ذکر شده است. گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال نیاز به تحقیق خاصی ندارد زیرا، صادقانه بگویم، این بخش بزرگی از نیروی انسانی پ‌ک‌ک است (در این مورد، نیروی دختر و پسر). سعی کردند نیروهای خود را ترک کنند.» با این حال، آدم ربایی (با تهدید والدین یا ربودن کودکان بدون اطلاع خانواده) تنها راهی نیست که پ.ک.ک کودکان را به خدمت می گیرد. خود پ‌ک‌ک تعدادی از مدارس ابتدایی را در مناطق تحت کنترل PYD و سوریه تحت کنترل پ‌ک‌ک اداره می‌کند، در حالی که اغلب از والدین می‌خواهد که بچه‌های خود را به مدارس ترکیه نفرستند و حتی گاهی به آن مدارس حمله می‌کنند. کتاب‌های درسی خود پ‌ک‌ک. در مدارس آن سوی مرز سخنرانی های عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک به نمایش گذاشته می شود. به کودکان کرد و اخیراً ایزدی در آن مدارس آموزش می‌دهند که برای جنگ پ‌ک‌ک کشته و کشته شوند. به عبارت دیگر، سیستم آموزشی پ.ک.ک مغزهای جوان را شستشو می دهد و میل به جنگیدن و مردن (شهید پ.ک.ک) را در سنین پایین در آنها کاشته می کند. بسیاری از خانواده ها از این بیم دارند که چنین برنامه های درسی رادیکال و ایدئولوژیکی بر فرزندان آنها در مکان هایی مانند کانتون های روژاوا تحت حاکمیت PYD تأثیر بگذارد، اما چاره دیگری وجود ندارد.

در حالی که به نظر می رسد پ ک ک از گزارش هایی مبنی بر حمل بمب یا مسلسل در اردوگاه هایش در عراق و سوریه از کودکان سربازان خود ناراضی است، اما با افتخار “مقاومت” کودکان در برابر پلیس ترکیه را در شهرهای ترکیه نشان می دهد. کودکان در خط مقدم جنگ خندق پ.ک.ک در تلاش برای ایجاد مناطق شهری آزاد شده در جنوب شرقی ترکیه در تابستان ۲۰۱۵ نیز حضور داشتند. با عقب نشینی نیروهای حرفه ای پ.ک.ک از شهرها پس از شکست، این کودکان محلی ده ها تن تسلیم شدند و تعداد کل کودکان تسلیم شده و اسیر شده در کمتر از چند ماه به صدها نفر رسید.

به طور خلاصه، پ ک ک برای کشتن و مرگ برای سازمان به کودکان نیاز دارد. آنها هم مرده و هم زنده به PKK کمک می کنند. در پایان، هر کودک سرباز یک سرباز برای PKK است و می تواند علیه ترکیه مورد استفاده قرار گیرد. اگر آنها در جنگ جان خود را از دست بدهند، پ‌ک‌ک قصد دارد با اجساد بچه‌ها همدردی کند. بنابراین، استدلال PKK کاملاً واضح است، این یک بازی برد-برد است.

اما در مورد خود بچه ها چطور، چرا آنها به عنوان اعضای کامل یا به عنوان شبه نظامی پاره وقت به پ ک ک می پیوندند؟ خوب، هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد و دلایل فردی متفاوت است. برخی از کودکان، در واقع، از سن ۱۲ سالگی داوطلبانه در صفوف پ‌ک‌ک شروع به جنگ می‌کنند. برخی دیگر به سادگی ربوده یا ربوده می شوند. برخی به همراه اعضای خانواده خود به PKK می پیوندند در حالی که برخی دیگر به دنبال رضایت والدین نیستند. برخی از کودکان ممکن است با پرتاب سنگ به سمت پلیس به عنوان بازی شروع کنند، که توسط افراد مسن که قبلاً عضو پ ک ک یا گروه های همدل هستند از این کار طرد می شوند، البته ممکن است مادر کودک متوجه او در میان جمعیت شود و او را به خانه ببرد.

خب، کل این موضوع برای نیروهای امنیتی ترکیه مشکل است. برای یک چیز، تشخیص سن دشمنی که با مسلسل به سمت آنها می رود یا می خواهد بمبی را به سمت آنها پرتاب کند، همیشه آسان نیست. با این وجود، اگر نیروهای امنیتی در یک موقعیت خطرناک فوری قرار نگیرند، به این معنی که لازم نیست در چند ثانیه قبل از پرتاب بمب بر روی آنها وارد عمل شوند، آنها فرصت بیشتری برای مقابله با شبه نظامیان کودک پ.ک.ک دارند.

در نهایت آنها کودک هستند. اگر بتوانید اسلحه را قبل از اینکه ماشه را بکشند یا بمب را قبل از پرتاب کردن و دادن یک توپ از دست آنها بگیرید، آنها به جای کشتن، برای گلزنی شلیک می کنند.

گاهی اوقات، یک نوجوان ۱۴ ساله قبل از اینکه بتواند آن را به سمت پلیس پرتاب کند، وقتی یک بمب دست ساز در دستش منفجر می شود، انگشتان خود را از دست می دهد. گاهی اوقات آن بمب های دست ساز افراد دیگر را زنده زنده می سوزاند. و وقتی بچه ای را از خانواده اش می گیرند و ماه ها در اردوگاه ها آموزش های عقیدتی و نظامی را می گذرانند سخت تر می شود. به آنها آموزش داده می شود قبل از اینکه فرصتی برای زندگی کردن داشته باشند، بکشند و بمیرند. در اینجا، تلاش برای شرمساری پ‌ک‌ک که از سربازان کودک استفاده می‌کند، بیهوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین