۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پایان راه برای پ.ک.ک دیده می شود! پاکسازی کامل قندیل نزدیک است

پایان راه برای پ.ک.ک دیده می شود! پاکسازی کامل قندیل نزدیک است

  • ۳ فروردین ۱۴۰۳
  • ۱۵۱ بازدید
  • ۲

به گزارش انجمن بی‌تاوان به نقل از یشیم اراسلان از روزنامه ترکیه، تمامی آمادگی ها برای نابودی گروه تروریستی پ.ک.ک از عراق در تابستان امسال ادامه دارد. در حالی که روز گذشته یاشار گولر وزیر دفاع ملی از ایجاد «مرکز عملیات مشترک» با عراق خبر داده بود، معلوم شد که شرایط کار این مرکز پس از سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به بغداد مشخص خواهد شد. در این زمینه، سند چارچوب راهبردی که بین دو کشور امضا می شود، مسیر مبارزه با تروریسم را نیز روشن خواهد کرد. همه آماده سازی ها برای این سند زیر نظر وزارت دفاع ملی (MSB)، وزارت امور خارجه و سازمان اطلاعات ملی (MİT) ادامه دارد. منابع وزارت دفاع ملی با ارزیابی رویکرد طرف عراقی در مبارزه با تروریسم در دیدارهای برگزار شده در بغداد، گفتند: “طرف عراقی نیز سازمان تروریستی پ.ک.ک را یک تهدید می بیند. آنها نسبت به مرکز عملیات مشترک و سایر همکاری های ما نظر مثبت دارند. پیشنهادات در زمینه مبارزه با تروریسم. در دوره آینده عراق در مورد موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم و ​​امنیت مرزها اقدام خواهد کرد.» او گفت: «کار ما با مقامات به طور فزاینده ای ادامه خواهد یافت.

منابع اعلام کردند که عملیات علیه پ‌ک‌ک با عملیات‌های سال‌های گذشته متفاوت است و ارزیابی‌های زیر را انجام دادند:

وی ادامه داد: شرایط دیگر مثل قبل نیست، در حالی که در دوره قبل عملیات محدود و دوره ای انجام می شد، امروز عملیات مستمر انجام می شود، تهدیدات کشور ما در فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری مرزهای ما در حال رفع شدن است، با این استراتژی اولویت اول ماست. مقابله با تهدید تروریستی تا جایی که ممکن است از مرزهای ماست. مبارزه با تروریسم در سالهای گذشته را با مبارزه امروز مقایسه کنید. کار در حال انجام است تا به طور همزمان رفاه و امنیت در منطقه افزایش یابد. با ایجاد منطقه امن “هدف ما این است که از دور با تهدیدات کشورمان مقابله کنیم و کمک کنیم توسعه اقتصاد و رونق در منطقه با پروژه های حمل و نقل و انرژی».

از سوی دیگر، منابع وزارت دفاع با ارزیابی آخرین حمله این سازمان تروریستی در منطقه پنجه گفتند: «مکان هایی که اخیراً در آن حملات انجام شده است، اکنون مناطق افراطی منطقه عملیات پنجه قفل است. وجود دارد. بخش کوچکی از آنجا باقی مانده است، پس از تمیز کردن و بستن قفل، مرزهای ما امن تر می شود. حملات اخیر سازمان تروریستی “هدف از حملات جلوگیری از بسته شدن این قفل است. این حملات آخرین مبارزه برای سازمان تروریستی است.

قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه ها

  1. بچرخید تا بچرخیم ۴۰ سالە مشغول نابودی پ ک ک هستید و هیچ گهی نخوردین تا اینکە ۱ سوم خاک سوریە هم دست پ ک ک افتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین