۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پاسخ پ.ک.ک به درخواستهای مسعود بارزانی و صلاح الدین دمیرتاش

پاسخ پ.ک.ک به درخواستهای مسعود بارزانی و صلاح الدین دمیرتاش

  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۶۸ بازدید
  • ۰

رییس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک درخواست بارزانی برای بیرون رفتن پ.ک.ک از قندیل را رد کرده و درباره درخواست صلاح الدین دمیرتاش از پ.ک.ک برای برداشتن انگشت از روی ماشه تفنگ می گوید مسئله به این سادگی نیست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : آتش بس میان دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان ترکیه حدود دو سال دوام آورد اما دو هفته پیش به دنبال کشته شدن دو تن از نیروهای پلیس ترکیه به دست نیروهای پ.ک.ک به اتهام همکاری با داعش و دست داشتن در حمله انتحاری شهر سوروچ ترکیه که به کشته شدن ۳۳ تن و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر منجر شد، ارتش ترکیه با به پرواز درآوردن ده ها فروند جنگنده اف-۱۶ مواضع پ.ک.ک را در شمال اقلیم کردستان عراق و در کوهستان قندیل به شدت بمباران کرد.
حملات شدید ترکیه به مواضع پ.ک.ک دامن غیرنظامیان ساکن در دامنه های قندیل را نیز گرفت و در بمباران روستای زرگلی هشت نفر کشته و بیش از ۱۰ تن زخمی شدند. به دنبال این حملات، مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق از پ.ک.ک خواست پایگاههای خود را از منطقه دور کنند زیرا به گفته وی حضور آنها باعث زیان دیدن غیرنظامیان و روستانشینان از حملات هوایی ترکیه شده است.
بسه هوزات، رییس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک روز گذشته در پاسخ به این خواسته رییس اقلیم کردستان به روزنامه گلوبال پست کانادا گفت: « کردستان متعلق به مسعود بارزانی نیست. این سرزمین متلعق به همه از جمله ما(پ.ک.ک) است. نیروهای پیشمرگه (اینجا) قیامی را علیه صدام حسین دیکتاتور برپا کردند. ما هم علیه دولت فاشسیت ترکیه قیام آزادیخواهانه برپا کرده ایم. بنابر این حق طبیعی ماست که در اینجا باشیم.»
محمد حسن، شهردار منطقه قندیل که از ۶۱ روستای دامنه کوههای قندیل تشکیل شده هم در گفتگو با گلوبال پست درخواست بارزانی برای بیرون رفتن پ.ک.ک از این منطقه را رد کرده است.
از سوی دیگر اعتراضات به نقض آتش بس میان دولت ترکیه و پ.ک.ک آغاز شده و حرکت های اعتراضی در ترکیه و برخی کشورهای جهان افزایش یافته است. در این اعتراضات درخواست شده به درگیریها پایان داده شود و گفتگو و مذاکره میان دولت ترکیه و پ.ک.ک از سر گرفته شود.
صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلقها (HDP) نیز از نیروهای پ.ک.ک خواسته است انگشت خود را از روی ماشه تفنگهایشان بردارند.
بسه هوزات در پاسخ به درخواست دمیرتاش به گلوبال پست گفت این قضیه به این سادگی نست.
وی افزود:« ما در حال جنگ به سر می بریم. دولت به هیچ کدام از موازین آتش بس که می گوید خود را برای جنگ مهیا نکنید، احترام قائل نشده است؛ دولت ترکیه به ایجاد استحکامات نظامی در کردستان ترکیه و گسترش آنها ادامه داده است. دستگیری کردها هیچ وقت متوقف نشده است. قتل غیرنظامیان ادامه داشته و همین الان هم قوانین جنگ را نقض می کنند و به کشتار غیرنظامیان می پردازند اما ما فقط پلیس، ژاندارمها و سربازان را می کشیم نه غیرنظامیان را. ما در طول آتش بس هیچ کس را نکشتیم.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *