۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پاسخ بارزانی به گلایه ی نمایندگان نزدیک به پ.ک.ک

پاسخ بارزانی به گلایه ی نمایندگان نزدیک به پ.ک.ک

  • ۲۷ آبان ۱۳۹۲
  • ۳۱۶ بازدید
  • ۰

بارزانی در پاسخ به گلایه های احمد ترک و دیگر نمایندگان کُرد اعلام کرد که در نوروز سال جاری، شرایط برای سفر وی به دیاربکر مساعد نبوده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی TRT6 مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق در دیاربکر و در هتل گرین پارک این شهر در گفتگوی ویژه ی تلویزیونی گفت:« برخی از برادران بزرگوار من در حزب صلح و دموکراسی از این موضوع گلایه کرده اند که من در نوروز سال جاری دعوت آنان برای سفر به دیاربکر را اجابت نکرده ام. من در پاسخ به آنان می گویم شرایط چند ماه پیش ترکیه برای سفر من به دیاربکر مساعد نبود و خوشبختانه هم اکنون شرایط به گونه ی دیگری است. امروز در ترکیه شرایطی به وجود آمده که جناب نخست وزیر اردوغان به راحتی نام کردستان را بر زبان می آورد و هنرمند عزیزمان شوان پرور هم آزادانه به وطن خود باز می گردد اما ۲۰ سال پیش اگر شوان پای خود را بر خاک ترکیه می گذاشت، بدون تردید اعدامش می کردند. لذا تغییر شرایط ترکیه نکته ی مهمی است و من سعی می کنم در مراسم نوروز سال آینده به دیاربکر بیایم و در نشستی با برادرانم در حزب صلح و دموکراسی به سخنان آنان نیز گوش می سپارم و با تمام توان از مذاکرات صلح حمایت می کنم.»
بارزانی در ادامه درباره ی دلایل به تعویق افتادن برگزاری نشست موسوم به کنگره ی ملی کُرد، گفت:« کمیته ی برگزاری کنگره مرتکب یک خطای جدی شدند. آنان باید ابتدا همه ی کارهای مقدماتی و مراحل تدارکاتی را به پایان می رساندند، بعد از آن زمان برگزاری کنگره را اعلام می کردند. اما متاسفانه آنان پیش از آن که کاری انجام دهند، زمان برگزاری را اعلام کردند و از آن جایی که در آن زمان کوتاه امکان به پایان رساندن مقدمات برگزاری این مراسم مهم وجود نداشت، زمان آن تغییر داده شد. هدف اصلی این کنگره، گرد آمدن کردها برای رسیدن به یک گفتمان مشترک و صلح محور و تقویت برادری است.»
بارزانی ظهر امروز در شهرداری دیاربکر با عثمان بایدمیر شهردار این شهر گفتگو کرد. در جلسه ی دیدار بارزانی و بایدمیر، نمایندگانی همچون احمد ترک، لیلا زانا، سری ساکک و آلتان تان و چند از نمایندگان حزب عدالت و توسعه نیز حضور داشتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین