۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • وقتی کشته می شوند، غیرنظامی هستند ! / نگاهی به جنگ تبلیغاتی گروه تروریستی پ.ک.ک

وقتی کشته می شوند، غیرنظامی هستند ! / نگاهی به جنگ تبلیغاتی گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰
  • ۱۶۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، گروه تروریستی پ.ک.ک ده ها سال است که در خاورمیانه دست به قتل عام می زند. با این حال، این گروه تروریستی توانسته است قلب و ذهن بسیاری از اروپایی ها را به خود درگر نماید. جنگ تبلیغاتی پ.ک.ک چگونه کار می کند و از چه منابعی برای آن استفاده می شود؟

از زمان ظهور گروه تروریستی داعش پس از تهاجم و اشغال عراق توسط آمریکا و پس از شروع جنگ داخلی در سوریه، جنبش تروریستی پ‌ک‌ک توانسته خود را در نقشی قرار دهد که قبلاً نداشت. تصور می کرد. می توانست نگه دارد. در ذهن بسیاری از غربی‌ها، پ‌ک‌ک که به توصیه آمریکایی‌ها در سوریه نام خود را به YPG و بعداً نیروهای دموکراتیک سوریه تغییر داده‌اند، در حال مبارزه با جنبش تروریستی داعش است که ارزش‌ها و هنجارهای غربی ما را تهدید می‌کند. پ‌ک‌ک از گرایش‌های اسلام‌هراسی در جوامع غربی هوشمندانه استفاده می‌کند و هر مبارز ریشو در درگیری‌ها را به «اسلام‌گرا» یا «جهادگرا» تبدیل می‌کند.

حمله انتحاری به عنوان غرامت
اصطلاحات پ.ک.ک برای تعیین دشمنان خود در میدان جنگ اغلب با ماهیت اکولوژیکی و فمینیستی ادعایی خود پ.ک.ک همراه است، در حالی که عبدالله اوجالان رهبر پ.ک.ک به عنوان یک زن ستیز شناخته می شود که دختران و زنان را مجبور به انجام بمب گذاری های انتحاری در ترکیه کرده است. حملات انتحاری که توسط جنبش تروریستی پ‌ک‌ک انجام می‌شود، همانطور که گاهی اوقات گفته می‌شود، ماهیت دفاعی ندارند، بلکه عمدتاً برای ارعاب بخشی از مردم، به عبارت دیگر وحشت آشکار، انجام می‌شوند. این واقعیت که رهبر تروریست عبدالله اوجالان دستور حملات را داده است نیز به خوبی مستند است. بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹، پ‌ک‌ک مسئول ۱۵ حمله انتحاری بود که ۱۱ مورد آن توسط دختران و زنان جوان انجام شد. از این یازده زن، ده زن توسط عبدالله اوجالان انتخاب شدند. فقط یک نفر داوطلب شد. اکثر زنان جوان، در محدوده سنی ۱۷ تا ۲۷ سال، بازمانده مدرسه از خانواده های فقیر بودند. برخی از خانواده گرفته شده، برخی دیگر به دلیل مسائل ناموسی از خانواده اخراج شده اند. در مورد دوم، یک بمب گذاری انتحاری به نام پ.ک.ک به عنوان راهی برای حفظ آبروی خانواده تلقی شد.

اعضای پ ک ک ۱٫۷۵ درصد از کردهای آلمان را تشکیل می دهند
اگرچه پ‌ک‌ک حسن نیت زیادی برای مبارزه ادعایی خود با داعش در اختیار دارد، جنبش تروریستی همچنان حملاتی را به اهداف غیرنظامی انجام می‌دهد. مانند سال ۲۰۱۶، زمانی که سهر چاغلا دمیر، آموزش دیده توسط YPG در سوریه، در آنکارا در میان مسافران ناآگاه در ایستگاه، یک حمله انتحاری انجام داد. ۳۸ نفر کشته و ۱۲۵ نفر مجروح شدند. عبدالباکی سامر که در سوریه نیز توسط YPG آموزش دیده بود، در سال ۲۰۱۶ نیز در آنکارا یک حمله تروریستی انجام داد که در آن ۲۹ نفر کشته و ۶۱ نفر زخمی شدند. برخلاف آنچه در مورد داعش و ترکیه گفته می شود، ترکیه هرگز با داعش معامله نکرده است. این کاملا در تضاد با معامله کثیفی است که گروه متشکل از YPG-PKK با داعش در رقه انجام داد. آمریکایی ها شهر را به اندازه یک سکه بمباران کردند و YPG وارد شد، در حالی که داعش توانست با اتوبوس ها را ترک کند. علی‌رغم این واقعیت‌ها، پ‌ک‌ک هنوز از حمایت شرکت‌های رسانه‌ای و سیاستمداران غربی برخوردار است، که از آنها به عنوان «کردها» یاد می‌کنند که گویی کردها گروهی همگن هستند که می‌توانند به یک جنبش تروریستی مارکسیست-لنینیست حاشیه‌ای تبدیل شوند. این واقعیت که خود کردها اغلب قربانی خشونت پ.ک.ک هستند، ذکر نشده است. مانند مرد کردی که در لاهه به دلیل کمپین برای اردوی بله در همه پرسی ترکیه مورد بدرفتاری قرار گرفت. انجمن Geylani در روتردام که توسط کردها راه اندازی شده و مورد بازدید قرار می گیرد نیز قربانی خشونت پ ک ک بوده است. نشانه دیگر اینکه جنبش تروریستی پ ک ک هیچ ربطی به جامعه کرد ندارد. این واقعیت که پ‌ک‌ک یک گروه تروریستی است نیز می‌تواند از این واقعیت ساده استنباط شود که از روش‌های فراقانونی برای تسهیل تامین مالی تروریسم استفاده می‌کند: از طریق قاچاق انسان. از طریق قاچاق مواد مخدر؛ از طریق اخاذی خشونت آمیز؛ از طریق تقلب این روش ها برای پلیس هلند شناخته شده است، که دیگر از طریق تماس مستقیم درخواستی برای گزارش اقدامات اخاذی نمی کند. برای درک میزان نمایندگی گروه تروریستی پ‌ک‌ک از «کردها»: در آلمان حدود ۱۴۰۰۰ هوادار پ‌ک‌ک از ۸۰۰۰۰۰ جمعیت کرد زندگی می‌کنند که حدود ۱٫۷۵ درصد است.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا پ.ک.ک به طور فزاینده ای در زمینه روابط عمومی به دست می آورد. جو ژئوپلیتیک کنونی به ترکیه اجازه نمی دهد در مورد گروه تروریستی پ ک ک به اروپا امتیاز بدهد. آمریکا و دیگر کشورهای غربی تحت عنوان مبارزه با داعش، هزاران کامیون سلاح برای گروه تروریستی پ‌ک‌ک ارسال کرده‌اند که از ذخایر تسلیحات نه تنها علیه داعش، بلکه علیه ترکیه نیز استفاده کرده است. برای ترکیه، مبارزه با پ‌ک‌ک در آن سوی مرز یک مسئله امنیت ملی است، زیرا پ‌ک‌ک تهدید می‌کند که یک کریدور مسلح به شدت در امتداد مرز با ترکیه را الحاق می‌کند، حتی در جایی که جمعیت کردی وجود ندارد. هیچ کشوری اجازه نمی دهد جنبش تروریستی که دهه ها در داخل مرزهای ملی خود با آن مبارزه می کند، کنترل کل مرز با کشور همسایه را در دست بگیرد و از آنجا به آموزش بمب گذاران انتحاری و غیره بپردازد. یکی دیگر از دلایل از دست دادن موقعیت در روابط عمومی، مزارع نیروی سیاسی بی امان در ترکیه است که در آن یا غذا می خورید یا خورده می شوید. با کودتای شکست خورده در ترکیه، “نسل طلایی” جوانان گولن که باید از روابط عمومی ترکیه مراقبت می کردند نیز علیه ترکیه روی آوردند. این امر نه تنها بخشی از دستگاه دولتی، بلکه نفوذ آن در دیپلماسی عمومی را نیز تضعیف کرد. متخصصانی که سال ها در مهمترین مناصب دولتی و خصوصی مستقر شده بودند و به عنوان دیپلمات های عمومی آینده شناخته می شدند، اکنون نیروهای خود را علیه ترکیه و مردم ترکیه معطوف کرده اند. این شامل حمایت از جنبش تروریستی PKK نیز می شود. در عین حال، ترکیه باید خسارات وارده به کارکردهای دولتی و روشنفکران را جذب کند و با تهدیدات نظامی واقعی اجتماعی و ژئوپلیتیکی از درون و بیرون مبارزه کند. اگرچه به نظر می رسد که این امر برای یک فرد خارجی مرز پارانویا دارد، اما برای بسیاری از ترک ها این واقعیتی است که نیاز به راه حل های مناسب و عملی دارد. به این ترتیب ترکیه می‌تواند به طور همزمان با روسیه و آمریکا برای تامین امنیت خود همکاری کند، بدون اینکه ابزار هیچ یک از دو کشور شود. با نگاهی به راه‌حل‌های عمل‌گرایانه خاص در مبارزه با داعش، ترکیه در عراق هزاران کرد را برای مبارزه با داعش آموزش داده است، در حالی که ترکیه در سوریه هم با داعش و هم با گروه تروریستی پ‌ک‌ک می‌جنگد.

یکی از دلایلی که گروه تروریستی پ‌ک‌ک موفق می‌شود قلب اروپایی‌ها را به دست آورد، ایجاد همدلی با «کردها» و در عین حال برابر دانستن YPG با همه کردها است. مانند این است که نسخه ای از PVV را که حملات تروریستی انجام می دهد به عنوان نقطه شروع برای همه هلندی ها در نظر بگیرید. در آستانه عملیات نظامی ترکیه علیه جنبش تروریستی پ‌ک‌ک در عفرین، شاهد بودیم که سران پ‌ک‌ک به طور گسترده ویدئوهای موسیقی و چند رسانه‌ای دیگر از زنان کرد را با انواع لباس‌های روشن به اشتراک می‌گذارند، در حالی که مسیحیان، ایزدی‌ها و سایر اقلیت‌ها در YPG. مناطق از تصویر نمایش دیگری استفاده کردند. آنها باید با یک رژیم توتالیتر مقابله کنند که کودکان را از خانه هایشان بیرون می آورد تا در جبهه مستقر شوند. ماهیت ادعایی فمینیستی پ.ک.ک ظاهراً آشکار است و از آن به عنوان یک سلاح تبلیغاتی متقابل برای متقاعد کردن گروه های همبستگی در غرب استفاده می شود که پ.ک.ک مستحق حمایت است. ماهیت فمینیستی پ‌ک‌ک به برابری زن و مرد محدود می‌شود تا در صورت دستور، خود را منفجر کنند.

کودکان سرباز
هنگامی که عملیات نظامی شاخه زیتون علیه جنبش تروریستی پ‌ک‌ک آغاز شد، شاهد آن بودیم که دیپلماسی عمومی پ‌ک‌ک در کشورهای غربی واقعاً اوج گرفت: سیاستمدارانی که خود را در موقعیت مهمی حفظ کرده بودند، با طرح سؤالات پارلمانی و انتشار نظرات خود، کاری را که باید انجام می‌دادند، انجام دادند. انتشار. سازمان‌های وابسته به پ‌ک‌ک شروع به اعلام تظاهرات کردند که اغلب مملو از گرایش‌های اسلام‌هراسی بود، به گونه‌ای که انگار همه ریش‌دارهای سوریه جهادی یا تروریست هستند. اما چیزهای واقعاً مرتبط مانند کودکانی که توسط YPG-PKK از خانواده هایشان گرفته می شوند و از آنها به عنوان سرباز کودک استفاده می شود، چیزی که طبق کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل ممنوع است، با حسادت از رسانه های اصلی دور نگه داشته می شود. همچنین واکنش ملایمی به خشونتی که در آمستردام در تظاهرات پ‌ک‌ک درگرفت و در آن تماشاچیان بی‌گناه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، وجود داشت. NOS ترجیح داد با یک مخبر ناشناس در مورد قربانیان غیرنظامی در عفرین خرید کند. PoliticsNeutraal فوراً با این مقاله درهم و برهم برخورد کرد. چه رسد به اینکه مقامات ممنوعیت نمایش پرچم های ترور را اجرا کردند. نمایش پرچم جنبش تروریستی PKK در هلند طبق قانون ممنوع است.

تروریست ها غیرنظامی می شوند

به عنوان مثال، تحت فشار فعالان، سیاستمداران و صاحب نظران، که بر اساس گزارش های یک طرفه و کاملاً اشتباه، بیزاری فزاینده ای نسبت به ترکیه دارند، افکار عمومی به نفع جنبش تروریستی PKK هدایت می شود: یک بمب گذار انتحاری که به مرگ مجروح می شود. خودش با بمب در افکار عمومی ناگهان “زنی مثله شده توسط جهادگران” است. یک ساختمان در حال سوختن در کویت تبدیل به “ساختمان بمباران شده توسط ترکیه در عفرین” شد. در تصاویر همراه، کودکی که به نظر می رسد در جریان بمباران ترکیه جان باخته است، ناگهان زنده شده است. سربازان ترکیه ای که از یک اثر تاریخی در تونجلی محافظت می کنند، ناگهان تبدیل به “سربازان ترکیه ای می شوند که آثار تاریخی را از عفرین سرقت می کنند”. تروریست‌های پ‌ک‌ک که با یک AK-47 و یک دوربین در اطراف راه می‌روند، ناگهان تبدیل به روزنامه‌نگاری می‌شوند که کشته شده‌اند و دختربچه‌های کوچک مجبور می‌شوند با لباس‌های معمولی با یک AK-47 بجنگند، وقتی در آن نبردها جان خود را از دست می‌دهند، ناگهان غیرنظامی می‌شوند. همانطور که صاحبان رستوران کباب به دلیل ظاهر اسلامی با تروریست های داعش اشتباه گرفته شدند. جریان بی پایانی از اخبار جعلی به اتاق های نشیمن و تلفن های همراه سرازیر می شود. و قبل از اینکه ادعای نادرست رد شود، ادعای نادرست بعدی در راه است. ترکیه کشوری غیردوستانه با اقلیت‌ها و پناهندگان است، در حالی که در سال‌های اخیر این کشور کلیساها و کنیسه‌های متعددی را بازسازی و راه‌اندازی کرده است، میزبان بیش از ۳٫۵ میلیون پناهنده که بسیاری از آنها کرد هستند، جنگ زمینی را علیه داعش به راه انداخته است. اطلاعات به متحدانش برای کمک به جلوگیری از حملات در غرب.
چگونه ترکیه می تواند با دشمنی که می تواند افکار عمومی غرب را به این روش پیچیده تحت تأثیر قرار دهد مبارزه کند؟ چگونه ترک ها می توانند به آنها بفهمانند که جنبش تروریستی پ ک ک یک گروه تهدید کننده زندگی است که برای رسیدن به اهداف خود خون ده ها هزار نفر را ریخته است و اکنون اعضای افراطی ANTIFA را نیز آموزش می دهد؟ این یک نبرد بازنده نیست، بلکه یک نبرد سخت است که باید بر اساس واقعیت ها مبارزه کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *