۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزیر دفاع عراق: پ.ک.ک مشکل اصلی ترکیه است و باید از سرزمین ما حذف شود

وزیر دفاع عراق: پ.ک.ک مشکل اصلی ترکیه است و باید از سرزمین ما حذف شود

  • ۵ مرداد ۱۴۰۱
  • ۲۲۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، جمعه عناد وزیر دفاع عراق گفت: بمباران اخیر ترکیه در زاخو یک سایت غیرنظامی را صد در صد هدف قرار داد و کمیته ای که برای بررسی حقایق و یافتن آنچه اتفاق افتاده بود، ساعاتی پس از حادثه نشان داد که بمباران با یک فروندتوپ ۱۵۵ میلی متری بوده است. از بقایای گلوله، سوراخ باقی مانده و جهت گلوله ما مطمئن شدیم که محل پرتاب بمباران سمت ترکیه است و این گلوله برای یک توپ است،نه یک توپ خمپاره.”

وزیر دفاع عراق در یک مصاحبه تلویزیونی توضیح داد که ترکیه یک کشور همسایه است و روابط اقتصادی، تجاری و اجتماعی بین عراق و این کشور وجود دارد و روابط ما با آن در همه سطوح خوب است و ما نمی خواهیم وارد مشکلات و جنگ با آن شویم.

او با اشاره به اینکه وی چندین بار با وزیر دفاع ترکیه صحبت کرده و به وی اطلاع داده است که «عراق نگرانی‌های امنیتی ترکیه در مورد حضور گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) در خاک عراق و انجام حملات از سوی آن‌ها به ارتش ترکیه را درک می‌کند. وی افزود: وی از طرف ترکیه ای خواست با عراق هماهنگ شود و مراکز هماهنگی مشترکی ایجاد کند که مقر آن در دیرالزور و موصل باشد و هیئت های عراقی نیز چندین بار به این منظور به ترکیه سفر کرده اند.

وزیر عراقی در ادامه با بیان اینکه مشکل اصلی ترکیه پ.ک.ک است افزود، این یک سازمان خارجی و غیر عراقی است و جایز نیست در سرزمین ما وجود داشته باشد و به کشور همسایه حمله کند.

وی افزود: “اما این هرگز اقدامات ترکیه را توجیه نمی کند.”

وی تاکید کرد: پ‌ک‌ک باید از خاک عراق اخراج شود، ما مخالف آرمان آنها نیستیم و کاری به آن نداریم، اما این پ‌ک‌ک نباید از زمین‌های ما برای حمله به کشور همسایه استفاده کند و ما را شرمنده کند. در این صورت ترکیه می آید و از ما می پرسد که واکنش شما چیست؟»

وی افزود: ما باید آنها را به خارج از مرزها ببریم و سپس به ترکیه خواهیم گفت که هیچ کس نباید در یک متری خاک ما وارد شود یا حتی یک گلوله شلیک نکنید.

جمعه عناد خاطرنشان کرد که “فرماندهی نیروهای گارد مرزی مسئول حفظ مرزها (۳۵۱ کیلومتر) است و دارای یک لشکر (تیپ به اضافه هنگ) مستقر در اربیل و وابسته به وزارت کشور فدرال در بغداد است.” این نیرو کافی نیست و نیاز به حمایت و تقویت آن از هر طرف است.» تا بتوان خط مرزی را حفظ کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین