۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزارت داخله سهم حزب دموکرات / تدوین قانون اساسی جدید برای اقلیم کردستان

وزارت داخله سهم حزب دموکرات / تدوین قانون اساسی جدید برای اقلیم کردستان

  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۳۱۸ بازدید
  • ۰

 

دبیرکل حزب دموکرات کردستان عراق با تأکید بر تصدی این حزب بر وزارت داخلی از تدوین قانون اساسی جدید برای اقلیم کردستان عراق خبر داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : روز گذشته مسعود بارزانی، دبیرکل حزب کردستان عراق در نشستی با اعضای این حزب در اربیل درباره تشکیل کابینه هشتم، استقلال، قانون اساسی اقلیم کردستان و کنگره ملی کرد سخنرانی کرد.
بارزانی درباره تشکیل کابینه هشتم اقلیم کردستان عراق گفت: فرمان تشکیل کابینه جدید اقلیم کردستان عراق پیش از برگزاری انتخابات عراق صادر می شود از نظر ما بهتر است اسامی وزراء نیز اعلام شود.
بارزانی درباره درخواست اتحادیه میهنی برای در اختیار گرفتن وزارت داخله که هم اکنون تصدی آن بر عهده حزب دموکرات کردستان عراق است، اظهار داشت: «باید وزارت داخله در اختیار حزب دموکرات کردستان عراق باشد. اتحادیه میهنی می تواند پست معاونت ریاست اقلیم کردستان عراق را که معاون فرمانده کل نیروهای مسلح است، کارا و فعال کند.»
وی درباره ارجاع قانون اساسی به پارلمان اقلیم که اتحادیه میهنی بارها از آن سخن گفته است، گفت: «قانون اساسی ارجاع نمی شود اما شاید لازم باشد قانون اساسی جدیدی را اعلام کنیم.»
رئیس اقلیم کردستان عراق درباره تیراندازی به طرف دفتر شاخه ۴ حزب دموکرات در سلیمانیه گفت: «تیراندازی به سوی شاخه ۴ حزب دموکرات کردستان عراق اقدامی نامردانه بود اما از اعضای حزب دموکرات کردستان خواسته ایم که نسبت به این اقدام هیچ واکنشی از خود نشان ندهند.»
بارزانی ایجاد خندق میان اقلیم کردستان و مناطق کردنشین سوریه را نوعی تدابیر امنیتی خواند و گفت: «به نظر مسئولین امنیتی، حفر این خندق بسیار مفید است و در حال حاضر راههای معمول باز و تردد به صورت عادی انجام می شود.»
وی درباره حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) گفت: »در سال ۲۰۰۶ یکی از نمایندگان جرج دبلیو بوش(رئیس جمهور سابق آمریکا) بدون اطلاع سفیر آمریکا نزد من آمد و از عملیاتی از سوی ترکیه و آمریکا بر ضد پ.ک.ک سخن گفت اما من آن را قبول نکردم ولی حزب پ.ک.ک اینها را نمی بیند.»
سال گذشته قرار بود کنگره ملی کرد برگزار شود و چندین نشست نیز در این راستا برگزار و چندین کمیته نیز تشکیل شد اما بعداً برگزاری آن به زمان نامعلومی موکول شد. بارزانی در نشست دیروز در مورد کنگره ملی صحبت کرد و گفت: «برگزاری کنگره ملی کرد به این علت متوقف شده که حزب پ.ک.ک می خواست که نصف اعضای این کنگره از میان آنان انتخاب شود و همچنین دو رئیس داشته باشد.اگر اختلاف نظر وجود داشته باشد چگونه تصمیم گیری میسر است؟»
بارزانی افزود: اجازه نمی دهیم که پ.ک.ک قاموس خود را بر ما تحمیل کند.
بخش دیگری از سخنان بارزانی به اختلافات میان اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی بغداد اختصاص داشت. بارزانی گفت: «در انتظار نتایج انتخابات ۳۰ آوریل(۲۰۱۴) می مانیم تا ببینیم چه تغییراتی ایجاد خواهد کرد.»
وی گفت: «اگر اوضاع با بغداد به شیوه پیش باشد کنفدرالی یا استقلال اعلام می کنیم. بررسی های ما نشان داده که در صورت برقراری سیستم کنفدرالی مشکلات ما حل می شوند.»
بارزانی گفته است:«مسئله مهم این است که کشورهای خلیج فارس دیگر مانند گذشته به ما نمی نگرد. پیشتر ما را درنده می پنداشتند اما در حال حاضر اینجا منافعی برای آنها ایجاد شده است.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین