۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش یک فعال سیاسی کرد به قانون اساسی تحمیلی پ.ک.ک در سوریه

  • ۲۴ آذر ۱۴۰۲
  • ۱۲۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: جمال عبداله فعال سیاسی کرد در این باره نوشت: وقتی قانون اساسی پ.ک.ک رو خواندم یاد دو ویلای اوجالان افتادم! در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳، گروه تروریستی پ‌ک‌ک در رقه تحت عنوان مجمع عمومی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه تشکیل جلسه داد و پیش‌نویس قانون اساسی قرارداد اجتماعی مناطق شمال و شرق سوریه را تصویب کرد که فکر کردم قسمت اول آن را بنویسم.
در قانون اساسی پ.ک.ک از رسیدن به عدالت، برابری و امنیت اجتماعی بسیار صحبت شده است، وقتی جملات قانون اساسی پ.ک.ک را دیدم به یاد دو ویلای رهبر پ.ک.ک در حلب و دمشق افتادم! دو ویلای رهبر پ ک ک در دمشق و حلب چه بود؟ این دو ویلا چه حقی بر اساسنامه پ.ک.ک که برای شمال سوریه تهیه کرده اند دارند؟

رهبر پ.ک.ک قبل از دستگیری در نایروبی در فوریه ۱۹۹۹ و بازگرداندن آن به ترکیه، در سوریه بود، او دو ویلا در سوریه داشت، یکی در اطراف دمشق و دیگری در نزدیکی حلب که به دلخواه رهبر PKK ساخته و تزئین شده بود. یک سالن بزرگ، استخر، باغ و زمین والیبال، زیرا رهبر PKK والیبال را ترجیح می داد و هر دو ویلا توسط عناصر زن محافظت می شد. در سال ۱۹۶۹، خود رهبر پ‌ک‌ک اولین کتابچه الفبای کمونیسم را توسط نیکلای بوخارین، دیکتاتور حزب کمونیست روسیه و دوست نزدیک لنین و استالین منتشر کرد. خود رهبر پ‌ک‌ک می‌گوید که با مطالعه تصمیم گرفت کمونیست شود. رهبر پ.ک.ک پس از دستگیری در فوریه ۱۹۹۹ همچنان در مورد سوسیالیسم، عدالت، برابری و از بین بردن اختلاف طبقاتی برای مبارزان و اعضای پ.ک.ک صحبت می کرد، هلن مبارزان پ.ک.ک را دیده بود و سپس در سال ۱۹۹۵ به سوریه رفت و دو ویلا را دید. رهبر پ ک ک در دمشق و حلب. در کوهستان، جنگجویان پ.ک.ک لباس، غذا و حتی کفش مناسب نداشتند، اما به رهبر پ.ک.ک دو ویلا تزیین شده بود که با تمام ملزومات جدید و مدرن تزئین شده بود.
پ.ک.ک همان عبارات و سخنان رهبر خود را در بیش از ۴۰ سال پیش در مورد برابری، عدالت، کمون و برخی از عبارات مارکسیستی که برای شمال سوریه نوشته بود در قانون اساسی خود گنجانده است. در قسمت دوم این سلسله مقالات به آزادی و دموکراسی نوشته شده در قانون اساسی پ.ک.ک برای شمال سوریه می پردازم…

 

ادامه دارد…

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین