۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • واکنش رسانه های کردی: پ.ک.ک ابتدا می کشد و سپس اعلام شهادت می کند

واکنش رسانه های کردی: پ.ک.ک ابتدا می کشد و سپس اعلام شهادت می کند

  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
  • ۳۳۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، گزارش شده است که پ‌ک‌ک به طور مداوم اعضای روزنامه‌نگاران فعال در سلیمانیه را زیر نظر دارد و برخی از خبرنگارانی که در رسانه‌های آنها کار می‌کنند، شغل خود را رها کرده‌اند، بنابراین سایر خبرنگاران تحت نظر قرار گرفته‌اند. همچنین خاطرنشان شد که پس از قتل عام شبه نظامیان خود توسط پ.ک.ک، او خود را در داخل سازمان به عنوان شهید اعلام کرد که گویی با ترکیه جنگیده است.

مشروح خبر به شرح زیر است…

بر اساس اطلاعات به دست آمده اشاره شد که شرکت او به عنوان خبرنگار برای وب سایت ها، رادیوها و تلویزیون های پخش کننده هوادار پ ک ک در سلیمانیه کار می کرد. از سوی دیگر، گفته می شود که وی اطلاعاتی را به نهادهای پ.ک.ک درز کرده است که چه نوع اطلاعات نادرستی علیه حکومت اقلیم کردستان و حزب دمکرات کردستان (PDK) انجام خواهد داد.کانال هایی که این شرکت در آن اطلاعات و اخبار ارائه می کند به شرح زیر است. SterkTV، JinTv. روژنیوز، خبرگزاری فرات، هاوار نیوز، RonahiTv. شعبه سلیمانیه، تلویزیون آریا. تلویزیون چریکی و بسیاری از رسانه های دیگر.

از جمله اطلاعات دریافتی است که ۳ خبرنگار شاغل در این ابزارهای ارتباطی رسانه ای در ۳ ماه گذشته شغل خود را ترک کرده اند، برخی از آنها می خواهند کار خود را ترک کنند، به همین دلیل پ.ک.ک دائما آنها را رصد و تهدید می کند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع محلی، گفته می شود که هم خروج کننده ها و هم کسانی که می خواهند بروند در معرض تهدید هستند و گفته می شود که هزاران جوان کرد که سال ها برای پ.ک.ک کار می کردند، به نام پاکسازی درون حزبی در زیر حمله کشته شدند.

حمید گوهری، نویسنده که تز خود را در مورد پ.ک.ک دارد و این موضوع را با مردم در میان گذاشته است، به پایگاه خبری گفت:

من می‌دانم که برخی از افرادی که با پ‌ک‌ک در سلیمانیه فعالیت می‌کنند، در معرض تهدید هستند. تصمیم به پاکسازی گروه را بعد از کنگره گرفتند و اجرا کردند. بعداً تعدادی از این افراد را که کشته اند در بین خود شهید اعلام کردند و به نظر می رسید که در درگیری با ترکیه جان خود را از دست داده اند. چندی پیش مطلع شدیم که آنها یکی از اعضای خود را که در سلیمانیه فعالیت می کرد، گرفته و به قتل رسانده اند. تعدادی از آنها را به قندیل بردند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. به همین دلیل اعلام می‌کنم که روشنفکران سلیمانیه باید روی این موضوع حساس‌تر و هوشیارتر باشند.»

پ.ک.ک کانی یلماز را کشت

حمید گوهری در ادامه توضیحات خود را اینگونه ادامه داد:

«کانی یلماز که سال ها پیش با عثمان اوجالان از پ.ک.ک خارج شد، توسط پ.ک.ک به قتل رسید. شخص دیگری راهی پیدا کرد و مخفیانه نامه ای برای من فرستاد و نوشت که توسط پ.ک.ک دستگیر شده و به قندیل برده شده و به مدت ۶ ماه در غار نگهداری شده است.

کانی یلماز کیست؟

پس از دستگیری عبدالله اوجالان در کنیا در سال ۱۹۹۹ و آوردن آن به ترکیه، خودروی حامل کانی یلماز و سه عضو حزبش که همراه با عثمان اوجالان و نظام الدین تاش که با پ.ک.ک مخالف بودند وارد عمل شدند و PWD (Partiya Welatparezen Demokraten) را تأسیس کردند. در سلیمانیه برای گرفتن بنزین در نزدیکی یک پمپ بنزین نزدیک شهر توقف کرد. در حالی که خودرو در حال سوخت گیری بود، یکی از اعضای PWD که نامش معلوم نشد با گفتن “من در سلیمانیه کار دارم” آنجا را ترک کرد. خودرو پس از حرکت از پمپ بنزین ۱۰۰ متری منفجر شد. در این انفجار کانی یلماز و صبری توری در آتش سوختند و نفر سوم در خودرو به شدت مجروح شد. معلوم شد که بمب کنترل از راه دور از قبل روی وسیله نقلیه تعبیه شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *