۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • واکنش اوجالان نسبت به انتشار فیلم محرمانه‌‌ی بازجویی

واکنش اوجالان نسبت به انتشار فیلم محرمانه‌‌ی بازجویی

  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۷۹ بازدید
  • ۰

رهبر زندانی پ.ک.ک تصاویر منتشر شده را «مونتاژی غیرواقعی و هدفمند از جملات بی‌ربط» دانست و اعلام کرد که هدف عناصر منتشر کننده‌ی این ویدیو، برافروختن آتش جنگ بین ترک‌ها و کردها است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبر گزاری کرد پرس ، سه تن از نمایندگان کُرد ترکیه شامل پروین بولدان، ادریس بالوکَن و سرّی ثریا اُندر در زندان ایمرالی با عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک دیدار و گفتگو کردند.
دفتر مرکزی حزب صلح و دموکراسی در آنکارا، نسخه ای از خلاصه ی پیام های اوجالان را برای کردپرس ارسال نموده است. در پیام مزبور در مورد انتشار نوار ویدیوی محرمانه ی بازجویی از اوجالان توسط حزب کارگر ترکیه، چنین آمده است: «انتشار این ویدیو، یک اقدام موذیانه و یک تدوین و مونتاژ هدفمند به منظور به پایان رساندن مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک و بی اعتبار کردن این مقطع سیاسی مهم است. این تصاویر و مطالب مطرح شده در ویدیوهای مزبور، ربطی به هم نداشته و برخی جملات آن اصلا وجود نداشته و بدون آن که نقاط اتصال را بیاورند، سعی کرده اند مسائل را به هم ربط دهند. عناصری که در عملیات های امپریالیسم، به عنوان آلت عمل مورد استفاده قرار گرفته و دستان آنان از همه خونین تر است و آنان را به گوشه ای انداخته اند، این عملیات را انجام داده اند. هدف اصلی آنها برافروختن آتش جنگ بین ترک ها و کردها و ممانعت از استقرار صلح و دوستی بین خلق ها است. کسانی که این ویدیو را تولید، تدوین و عرضه کرده و سیاست مدارانی که از چنین اقدامی حمایت می کنند، حامیان ادامه ی جنگ کردها و تبدیل آن به مکانیسم کودتا هستند و در آستانه ی شانزدهمین سالگرد توطئه ی بین المللی دستگیری من و در متن دفاعیات قبلی خود علیه آنان افشاگری کرده ام».
اوجالان در ادامه و در مورد اقدامات دولت اردوغان در چهارچوب مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک می گوید:« اقتدار، فقط به فکر دفاع از پایه های خود بوده و با تدوین پاکت های دموکراسی یک طرفه و بدون کسب نظرات و درخواست های طرف مقابل، در مسیری قدم بر می دارد که نه تنها کمکی به دموکراتیزه کردن ترکیه نمی کند، بلکه نوعی از خراب کاری است.آن چه که ضرورت دارد، تضمین ایجاد قرارداد اجتماعی است. حکومت به بهانه ی نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، تلاش می کند در نقطه ای بایستد که دور از جدیت و ضرورت های این مقطع باشد. اگر این وضعیت هر چه زودتر از سوی حکومت تغییر داده نشود، مسئولیت به پایان رسیدن مذاکرات صلح بر عهده ی حکومت خواهد بود. بنابراین لازم است هر چه زودتر هیات های رسمی مذاکره تشکیل داده شوند و بر اساس حقوق مبتنی بر قرارداد اجتماعی، برای حل مشکلات اقدام شود».
حزب صلح و دموکراسی اعلام کرده که طی روزهای آتی در خصوص پیام های ملاقات امروز نمایندگان کُرد با اوجالان، نکات دیگری را نیز با رسانه ها در میان می گذارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین