۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هشدار بارازانی به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه

هشدار بارازانی به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه

  • ۲۵ آبان ۱۳۹۲
  • ۳۴۱ بازدید
  • ۰

رییس اقلیم کردستان عراق، حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) را به تک روی و در معرض خطر قرار دادن سرنوشت کردها متهم کرد و نسبت به عواقب آن هشدار داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از بی.بی.سی ترکی، مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق بعدازظهر امروز درباره ی تحولات شمال سوریه و اعلام آمادگی برای ایجاد خودگردانی، بیانیه ای صادر کرد. در بیانیه ی بارزانی آمده ست:« از ابتدای بحران سوریه، همواره نگران کردهای سوریه بوده ایم و تلاش کرده ایم تا آنان را با هم متحد کنیم و در این راستا شخصا در سال ۲۰۱۲ در نشست مشترک همه ی احزاب کُرد سوری شرکت کرده و از آنان خواتسم تا به صورت هماهنگ و متحد حرکت کنند. اما متاسفانه حزب اتحاد دموکراتیک تک روی کرده و از همکاری با دیگر احزاب امتناع کرد. من ضمن ابراز نگرانی مجدد خود نسبت به سرنوشت کردها در سوریه، اعلام می کنم که همه ی آنان برادران و خواهران ما هستند و ما می خواهیم از همه ی گروه ها حمایت کنیم. لذا نصیحت من به حزب اتحاد دموکراتیک و دیگر احزاب این است که به پیمان نامه ی اربیل متعهد باشند و از تک روی پرهیز کنند.»
در ادامه ی بیانیه ی بارزانی آمده است:« رژیم اسد هیچ قول و تضمینی به کردها نداده و همکاری های حزب اتحاد موکراتیک با رژیم سوریه به نفع کردها نیست و این موضوع باعث شده که مخالفین سوری نیز کردها را به همدستی با رژیم متهم کنند و این امر می تواند مشکلات جدی به وجود بیاورد. از آغاز، قرار بر این بود که کردها وارد جنگ نشوند و تنها در صورتی که به آنها حمله شد، از خود دفاع کنند. اما حزب اتحاد دموکراتیک، کردها را دچار یک جنگ خطرناک کرده و موجب آوارگی ده ها هزار تن از شهروندان کُرد شد، بدون آن که این درگیری های هیچ نفعی برای کُرد داشته باشد. ما همواره از رفتارها و اقدامات حزب اتحاد دموکراتیک انتقاداتی داشته و داریم و بر این باوریم که خودمحوری و تک روی های این حزب و حمایت آن از رژیم سوریه، به نفع کردهای سوریه نیست و این موضوع می تواند مشکلات بزگی به وجود آورده و باعث شود که کردها فرصت تاریخی موجود را از دست دهند. اگر حزب اتحاد دموکراتیک دچار غرور شده و به خواهران و برادران خود پشت کند، توان رویارویی با مشکلات پیش رو را نخواهد داشت و در این صورت سرنوشت کردها به خطر می افتد و حزب مزبور در مقابل از دست رفتن فرصت تاریخی کردها، مسئول خواهد بود.»
انتشار بیانیه ی رییس اقلیم کردستان عراق، بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکی و کُردی پیدا کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین