۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هدف مهم لیلا زانا از دیدار با بارزانی

هدف مهم لیلا زانا از دیدار با بارزانی

  • ۹ آذر ۱۳۹۲
  • ۳۵۰ بازدید
  • ۰

هدف از دیدار نماینده ی دیاربکر با رییس اقلیم کردستان عراق، تلاش برای ترمیم روابط بارزانی با صالح مسلم بوده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی ملیت، لیلا زانا نماینده ی دیاربکر و از سیاستمداران کُرد نزدیک به پ.ک.ک، در دیدار با مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق، تلاش کرده تا نظر وی را برای رفع تنش های سیاسی بین بارزانی و صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) رفع کند.
زانا در دیدار با بارزانی از وی خواسته تدابیری اتخاذ کند که تنش سیاسی بین او و رهبر حزب اتحاد دموکراتیک، هر چه زودتر خاتمه پیدا کند تا این مساله بر روند تحولات سیاسی شمال سوریه اثر منفی نگذارد.
بر اساس گزارش ویژه ی نامق دوروکان گزارشگر مرتبط با تحولات سیاسی کردها، بارزانی ضمن گلایه از رفتارهای حزب اتحاد دموکراتیک، اعلام کرده که این حزب به صورت خودمحور و تک رو عمل کرده و به مفاد توافق نامه ی اربیل پایبند نمانده است.
بارزانی و زانا در خاتمه ی دیدار خود به این نتیجه رسیده اند که با گرد هم آوردن همه ی احزاب و نهادهای کُرد سوری هر دو طیف بارزانی و اوجالان در اربیل، می توان یک بار دیگر برای متحد ساختن آنان قدم برداشت.
در این گزارش ویژه همچنین به این موضوع اشاره شده که لیلا زانا به خاطر آن که در جریان سفر بارزانی به دیاربکر، بر خلاف تصممیلات حزب صلح و دموکراسی، گرمی از رییس اقلیم کردستان عراق استقبال نموده، مورد انتقاد قرار گرفته است.
لیلا زانا پارسال با اعلام این که برای استقرار صلح در ترکیه فقط به اردوغان اعتماد دارد، مورد انتقاد سیاستمداران نزدیک به پ.ک.ک قرار گرفت اما با این وجود، شخصا به دیدار اردوغان رفت و از آن زمان تاکنون مورد بایکوت سیاسی و رسانه ای قرار گرفته است و در مراسم نوروز دیاربکر و قرائت پیام تاریخی اعلام آتش بس، به وی اجازه ی سخنرانی داده نشد.
صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی ۲ روز پس از پایان سفر بارزانی به دیاربکر در گفتگو با سی.ان.ان ترک اعلام کرد که استقبال لیلا زنان، احمد ترک، سری ساکک و اسعد جانان از بارزانی برخلاف تصمیمات حزبی بوده و نباید به پیشوازی او می رفتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین