۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نیروهای دموکراتیک سوریه نقابی برچهره پ.ک.ک

  • ۲۶ دی ۱۳۹۵
  • ۲۴۴ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان :نیروهای دموکراتیک سوریه که آمریکا آن را در سوریه تقویت کرد؛ متشکل از اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک و مسئولان آن است. حضور جنگجویان عرب در نیروهای دموکراتیک سوریه، در سطحی نمادین است.

گروه پ.ی.د شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه، با حمایت تسلیحاتی و لجستیک توانست برخی گروه‌های کوچک را در کنار خود نگه دارد و در ۱۲ اکتبر سال ۲۰۱۵ تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه گردهم آورد.

همچنین ائتلاف عرب سوریه متشکل از «جیش الثوار»، «برکان الفرات» و گردان‌های الجزیره همراه با شورای نظامی سریانی زیر مجموعه نیروهای دموکراتیک سوریه قرار گرفتند، ولی قرار گرفتن این گروه‌ها به دلیل آن که تنها از چند صد نفر تشکیل شده بودند، چندان توجه‌ها را جلب نکرد و این موضوع مورد دقت قرار نگرفت.

می توان گفت که نیروهای دموکراتیک سوریه اغلب از شبه نظامیان پ.ک.ک/ پ.ی.د تشکیل شد و همچنین اداره آن را نیز پ.ک.ک به دست گرفت.

آمریکا نیز از زمان تشکیل نیروهای مقاومت تا کنون، کمک‌های خود نسبت به پ.ی.د/ پ.ک.ک را افزایش داده است.

دولت آمریکا با ادعای اینکه “به پ.ی.د/پ.ک.ک کمک نظامی نمی کند بلکه کمک هایش به نیروهای دموکراتیک سوریه است تلاش کرد عکس العمل های ترکیه را جلوگیری کند.

این گروه که به دنبال سلطه بر شمال سوریه در تمام مرز با ترکیه است با حمایت بی وقفه و شدید هوایی آمریکا به سوی غرب رود فرات هدایت شد.

این گروه از تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۵ عبور به مناطق تحت کنترل داعش در غرب رودخانه فرات را آغاز کرد.

با گذشت زمان اعلام شد که واحدهای ارتش انقلاب، تیپ شهدای ادلب، تیپ عین جلور، بخش پیاده نود و نهم، تیپ حمزه، تیپ نیروهای ویژه چهارصد و پنجاه و پنجم، تیپ سلجوقی، احرار شمال، عشایر مناطق روستایی حلب، جبهه کرد، واحدهای دفاعی شیخ مقصود و واحدهای دفاعی زنان شیخ مقصود به نیروهای دموکراتیک سوریه ملحق شده اند.

اما از آن جا که مجموع اعضای این واحدها بیشتر از چند هزار نفر نیست تاثیر قابل توجهی در عرصه میدانی ندارند.

– نیروهای دموکراتیک سوریه از سوی پ.ک.ک مدیریت می شوند

اکثر مدیران عرب نیروهای دموکراتیک سوریه به دلیل عدم داشتن جایگاه در کادر اصلی این نیروها از این سازمان جدا شدند.

عبدالکریم عبید، یکی از مدیران ارشد اسبق این نیروها در اظهاراتی به خبرگزاری آناتولی در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶ استفاده پ.ی.د و پ.ک.ک از نیروهای دموکراتیک سوریه به عنوان ابزاری برای اقدامات خود این چنین شرح داده بود: ” پ.ک.ک بر روی این نیروهای حاکمیت دارد و تصمیم های آن از سوی این گروه اتخاذ می شود. شاخه های نیروهای دموکراتیک سوریه تنها به طور ظاهری در داخل آن وجود دارند. پ.ک.ک هم بر روی پ.ی.د وهم بر روی این نیروها حاکمیت دارد”.

او همچنین اظهار داشت: ” پ.ک.ک از نیروهای دموکراتیک سوریه به عنوان ابزاری برای پنهاد کردن اقدامات و مشروعیت بخشیدن به خاک هایی که اشغال کرده است، استفاده می کند. این گروه تروریستی صریحا اعلام کردند که با تشکیل کانتون ها در شمال سوریه “کردستان سوریه” را تأسیس خواهند کرد و سپس با ایجاد ثبات در داخل کشور به سمت ترکیه برای تحقق پروژه “کردستان بزرگ” خیره خواهند شد”.

عبید با اعلام این که پ.ک.ک/پ.ی.د از سوی دیگر نیز در بین اهالی منبج و کوبانی شناسنامه های مهر خورده خود را توزیع می کنند، گفت:” در این مهرها نام های ” ادراه دموکراتیک خودمختار”، ” مجلس اداری منبج سوریه و حومه”، “نیروهای آسایش روژاوای منبج” و ” کانتون کوبانی” به چشم می خورند.”

– ترکیه طرح نیروهای دموکراتیک سوریه را نمی پذیرد

گروه تروریستی پ.ی.د درحال حاضر تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال سوریه و در مناطق حسکه، کوبانی و غرب فرات حضور دارد.

این گروه تروریستی قصد دارد با اشغال الباب در همسایگی منبج، مناطق اشغالی خود در غرب و شرق رود فرات را به هم وصل کند.

اما عملیات سپر فرات که از سوی ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه درحال اجرا است، مانع از رسیدن این گروه تروریستی به الباب می باشد.

ترکیه تاکید کرده است که اجازه تشکیل یک کریدور تروریستی در جنوب مرزهای خود را نخواهد داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در چهارم ژانویه در این باره گفت: طرح جدید شروع شده که انشاالله به عملیات الباب در کوتاه ترین زمان پایان خواهد داد. انشاالله این در زمان خیلی کوتاهی حل خواهد شد. پس از آن نیز برای پاکسازی منبج و سایر مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی مصمم هستیم.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا CENTCOM نیز دیروز با بازنشر پیام نیروهای دموکراتیک سوریه در توییر مبنی براینکه «با پ.ک.ک ارتباطی نداریم» حمایت خود از این گروه را اعلام کرده بود.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز امروز در پیام توییتری خود، آورده: این یک شوخی است و یا CENTCOM عقل خود را از دست داده است، آیا فکر می کنید کسی این مطلب را باور کند؟ آمریکا باید به تلاش های خود مبنی بر مشروعیت بخشی به گروه تروریستی پایان دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *