۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نگرانی مسعود بارزانی از اتفاقات درون حزبی در اتحادیه میهنی

نگرانی مسعود بارزانی از اتفاقات درون حزبی در اتحادیه میهنی

  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
  • ۲۵۱ بازدید
  • ۰

رئیس اقلیم کردستان عراق در تماس با کوسرت رسول علی، برهم صالح و هیرو ابراهیم احمد خواستار حل اختلافات درون حزبی اتحادیه میهنی شده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : منبعی مطلع در گفتگو با سایت NRT، اعلام کرد: مسعود بارزانی به دنبال بروز اختلافات در اتحادیه میهنی بر سر تعویق چهارمین کنگره اتحادیه میهنی با هر یک از کوسرت رسول، برهم صالح و هیرو ابراهیم احمد در ارتباط بوده است.
منبع نامبرده که نخواست نامش فاش شود گفت: مسعود بارزانی از آنها خواسته است تا به اختلافات خود از طریق مذاکره خاتمه دهند.
در نشست دیروز هیئت مذاکره کننده حزب دموکرات و جماعت اسلامی که پیرامون تشکیل کابینه جدید برگزار شد در مورد وضعیت اتحادیه میهنی نیز گفتگو به عمل آمد و مسئولین حزب دموکرات از ارتباط مستمر با اتحادیه میهنی به منظور حل اختلافات به وجود آمده خبر دادند.
عبدالستار مجید، عضو هیئت مذاکره کننده جماعت اسلامی نیز در گفتگو با شبکه رووداو اعلام کرد: در نشست دیروز با حزب دموکرات پیرامون وضعیت کنونی اتحادیه میهنی و تأثیرات آن بر تشکل کابینه جدید بحث و تبادل نظر شد و دو طرف ابراز امیدواری کردند که مشکلات پیش آمده به زودی حل شود و اوضاع اتحادیه میهنی به سمت و سوی غیرمنتظره پیش نرود.
وی در رابطه با نحوه یافتن راه حل برای برون رفت اتحادیه میهنی از این وضعیت گفت: این مسئله دیگر به حزب دموکرات کردستان بستگی دارد آنها تاکنون از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند. در نشست دیروز از تلاشهای مسعود بارزانی برای رفع اختلافات اتحادیه میهنی نیز صحبت به میان آمد.
قرار بود چهارمین کنگره حزب اتحادیه میهنی روز ۳۱ ژانویه ۲۰۱۴ برگزار شود اما با این که پیش از این تاریخ چند جلسه مجزا و مشترک از سوی شورای رهبری، شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی برای تصیم گیری در مورد آن برگزار شد اما در نهایت اعلام شد که این زمان برگزاری کنگره به بعد از انتخابات پارلمانی عراق و شوراهای استانی اقلیم کردستان(۲۰ آوریل ۲۰۱۴) موکول شد.
تعویق برگزاری کنگره اتحادیه میهنی واکنشهایی به همراه داشت که از جمله آن می توان به اعلام کناره گیری برهم صالح از تمام پست های خود در این حزب اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین