۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • نوزادان و کودکان همیشه بی گناه ترین قربانیان قتل عام های وحشیانه سازمان تروریستی پ.ک.ک بوده اند(بخش دوم)

نوزادان و کودکان همیشه بی گناه ترین قربانیان قتل عام های وحشیانه سازمان تروریستی پ.ک.ک بوده اند(بخش دوم)

  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱
  • ۱۷۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : نوزادان و کودکان همیشه بی گناه ترین قربانیان قتل عام های وحشیانه سازمان تروریستی پ.ک.ک بوده اند.
وضعیت کردستان ترکیه نسبت به دیگر بخشهای کردستان متفاوت است و بیشتر کردها در ترکیه زندگی میکنند و اکثریت با گویش زبانی کرمانج حرف می زنند طبق امارهای غیر رسمی گفته می شود که بیش از بیست میلیون کرد در ترکیه زندگی می کند و کل اماری که به حزب دمکراتیک خلقها (شاخه سیاسی پ ک ک )رای می دهند  حدودا ۴۵۰۰۰۰۰میلیون و نیم نفر رای دادند سوال بیشتر کردستانیان این است چرا بقیه کردها به حزب دمکراتیک خلق ها رای نمی دهند ؟
و این سوال خیلی بحث بر انگیز شده است در کردستان ترکیه اکثریت کردها حامی حزب عدالت وتوسعه و و قسمتی هم حزب جمهوری خلق هستند حتی هستند کردهایی که عضو حزب حرکت ملی mhpهستند
عده ای ساده لوح می پندارند که کردها در ترکیه بیشتر شان از پ ک ک حمایت می کنند حال اینکه طبق امارهای رسمی از کل کردهای ترکیه حدودا ۲۰درصد از پ ک ک و شاخه سیاسی ان حمایت می کند و ۸۰درصد مخالف پ ک ک ونحوه سیاست ان هستند و سیاست مبتنی بر خشونت را قبول ندارند انها می گویند خشونت بغیر از ضرر و عقب ماندگی چیزی را  ببار نمی اورد و واقعا هم هم اینطور است زیرا پ ک ک با رفتارهایش سبب شد که سرمایه گذاران از مناطق کردنشین فرار کنند ودر شهر های مرکزی سرمایه گذاری کنند و به همین علت در کردستا ن ترکیه مردم از بیکاری می نالند و برای کار کردن به شهر های دیگر می روند
عملکرد پ ک ک از هر جهت مغایر باحقوق انسانی بود وگاهی در کردستان ترکیه دست به قتل وعامها زد و خیلی از کردها و کودکان را کشت در واقع مردم عملکرد پ ک ک را مشاهده کردند و از پ ک ک دوری کردند زیرا سیاست مبتنی بر خشونت و رادیکال کردها را به ستوه اورد بود و سبب شد بیش از ۴۰۰۰روستا تخلیه شود وهزاران انسان  کشته شوند هردو طرف جنگ تنها بدنبال نتیجه بودند که در این میان هزاران کرد بی خانمان شدند زیرا نتیجه خشونت همین است اما پ ک ک پا فراترگذاشت بجای اینکه به مراکز تصمیم گیری سیاسی حمله کند به خانواد ه کردها حمله کرد و بخصوص از ابتدای سالهای ۱۹۹۱میلادی الی ۱۹۹۹پ ک ک خیلی از انسانهای بی گناه کرد را کشت و حملات بر روی کردها دیگر از کنترل خارج شده بودند وکادرها بجای اینکه انتقام را از سربازان ترک بگیرند از خانواده های کرد گرفتند و در واقع کردها در ترکیه بر روی دو لبه شمشیر قرار گرفته بودند ونمی توانستند که چکار کنند و به همین منظور به مهاجرت دست زدند و خانه هایشان را ترک کردند اگر پ ک ک نبود این همه مصیبت برای کردها بوجود نمی امد و جا دارد که به بعضی از قتل عامهای پ ک ک  اشاره کنیم :
برخی از حملات گروه تروریستی پ.ک.ک با هدف قرار دادن نوزادان و کودکان تاکنون به شرح زیر است:
– در ۷ مارس ۱۹۸۷، ۸ نفر از جمله ۶ کودک در روستای آچیکیول در ناحیه نصیبین ماردین هدف گلوله قرار گرفتند.
– در نتیجه حمله تروریست های پ.ک.ک در ۲۰ ژوئن ۱۹۸۷، ۳۰ نفر که ۱۶ نفر از آنها کودک بودند، در روستای پینارجیک که خانواده های بسیج محلی روستا در منطقه اومرلی ماردین متمرکز هستند کشته شدند.
– تروریست های پ.ک.ک در ۸ ژوئیه ۱۹۸۷ به روستای هارابرک در روستای یووالی از توابع میدیات ماردین حمله کردند و ۹ نفر از جمله ۷ کودک و ۲ زن را از یک خانواده کشتند.
– در ۱۹ اوت ۱۹۸۷، تروریست ها به دهکده میلان در منطقه اروح سیرت حمله کردند و ۲۵ غیرنظامی از جمله ۲ نوزاد ۳ و ۶ روزه را کشتند. ۱۴ نفر از کشته شدگان کمتر از ۱۸ سال سن داشتند.
– در ۲۱ سپتامبر ۱۹۸۷، اعضای پ.ک.ک با یورش به روستای Çiftekavak روستای Güneyce در شیرناک، ۱۱ نفر از جمله ۲ زن باردار و ۴ کودک را کشتند و ۲ نفر را به شدت مجروح کردند.
– در ۱۰ اکتبر ۱۹۸۷، تروریست ها به روستای شوباندره شیرناک یورش بردند و ۱۳ نفر را کشتند که بیشتر آنها سالخوردگان، زنان و نوزادان در گهواره بودند. ۹ نفر که به شدت مجروح شده بودند تحت مداوا قرار گرفتند.
– در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۷، تروریست ها به روستای تاشکوی بهمنین در منطقه نصیبین ماردین حمله کردند و ۱۱ نفر از جمله ۸ کودک و ۲ زن را از یک خانواده کشتند. در این حمله دو کودک به شدت مجروح شدند.
– در ۲۲ ژوئن ۱۹۹۲، تروریست ها با یورش به منازل ۲بسیج محلی  روستای سکی از توابع ولسوالی گرچوش باتمان، ۱۰ نفر را که ۸ تن از آنها کودک بودند، کشتند و ۲ نفر را به شدت مجروح کردند.
– در ۱ اکتبر ۱۹۹۲، سازمان تروریستی پ.ک.ک که اواخر شب به روستای Cevizdalı بیتلیس یورش برد، ۳۰ نفر را کشت که ۸ نفر از آنها کودک بودند.
– تروریست های پ.ک.ک در ۱۸ آبان ۹۲ به منطقه هانی دیاربکر حمله کردند و به خانه ها یورش بردند و مردم را به گلوله بستند. در این حمله ۱۲ نفر از جمله ۴ کودک و ۴ زن جان خود را از دست دادند.

– تروریست های پ.ک.ک در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۳ به فلات سوندوز در منطقه Bahçesaray وان یورش بردند و ۲۴ نفر را که ۱۴ نفر از آنها کودک بودند، کشتند.
– حمله تروریست ها به روستاهای اورمنجیک و آکیورک در منطقه ساوور ماردین در ۲۱ ژانویه ۱۹۹۴، ۲۱ نفر که ۱۱ نفر از آنها کودک بودند را کشتند.
– در ۲۴ جولای ۱۹۹۵، زمانی که گروه بزرگ تروریستی پ.ک.ک از ایران نتوانستند وارد روستای آتابینن روستای آکدوگو در منطقه گورپینار وان شوند، خانه ها را با موشک شلیک کردند. تروریست ها ۱۲ نفر از جمله ۷ زن و کودک را کشتند و ۱۳ نفر را به شدت مجروح کردند.
دانش آموزان را هدف قرار دادند
در حالی که پ ک ک به حملات خود در روستاها ادامه می داد، در شهرها نیز دست به اقدامات خونین زد.
بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقابل کلاس درس در دیاربکر در ۱۲ دی ماه ۱۳۸۷ هنگام عبور خودروی خدمت سربازی، ۷ نفر از جمله ۶ دانش آموز جان خود را از دست دادند. در این حمله ۷۳ نفر از جمله دانش آموزان زخمی شدند.
همچنین حملاتی از سوی سازمان تروریستی پ.ک.ک به مراکز آموزشی انجام شد. یک گروه نقابدار به کودکانی که در باغ مدرسه ابتدایی ۲۳ نیسان برای جشن در ۲۳ آوریل ۲۰۱۱ در منطقه Kizıltepe ماردین جمع شده بودند، با آتش بازی حمله کردند. هیچ کس در این حمله کشته یا زخمی نشد، اما حمله به کودکان ۷ تا ۱۴ ساله در خاطره ها باقی ماند.
تروریست ها در ۲۷ مه ۲۰۱۱ با کوکتل مولوتف به خوابگاه دانش آموزان دبیرستان امام حاتپ در منطقه Cizire در شرناک حمله کردند. بر اثر آتش سوزی در ساختمان خوابگاه سه دانشجو مجروح شدند.
حملات خائنانه سازمان تروریستی در شهرها
این سازمان تروریستی در سال ۲۰۰۸ شهروندان استانبول گونگورن را هدف قرار داد. ۱۰ دقیقه پس از انفجار بمب قرار داده شده در سطل زباله، انفجار قوی تری در سطل زباله دیگری در فاصله ۵۰ متری رخ داد.
در این حمله، کسانی که پس از اولین انفجار برای کمک رفتند نیز هدف قرار گرفتند. در انفجاری که در ساعات بعد از ظهر در منطقه ای که به روی تردد وسایل نقلیه بسته شده و شهروندان در آن حضور دارند، ۱۷ نفر از جمله Aleyna Çelik (3)، Taha Yıldızlı (۵)، مورات آغجا (۱۲) و شیما اوزکان جان خود را از دست دادند.
دختر جوان در اتوبوس در آتش گرفتار شد
در ۸ نوامبر ۲۰۰۹ در منطقه باغجیلار استانبول، یک کوکتل مولوتف توسط اعضای این سازمان تروریستی به سمت اتوبوس شهرداری پرتاب شد. هنگام حمله، به خانه بروید

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *