۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقشه شوم پ.ک.ک! بازی جدید تحت عنوان اعلامیه اجتماعی جدید

  • ۲۴ دی ۱۴۰۲
  • ۸۴ بازدید
  • ۰

گروه تروریستی پ.ک.ک با سوء استفاده از اوضاع نابه سامان سوریه بازی های جدیدی را دنبال می کند. نقشه پلید پ.ک.ک که دسامبر گذشته اعلامیه جدید اجتماعی را پذیرفت، فاش شد.

به گزارش انجمن بی تاوان، «مجمع عمومی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه»، شاخه رسمی سازمان تروریستی PKK/YPG در منطقه، اعلام کرد که اعلامیه اجتماعی جدید در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ پذیرفته شده است. مشخص است که بیش از سال ها روی متن جدید اعلامیه اجتماعی کار شده است. در واقع، در ۱۲ فوریه ۲۰۲۲، اعلام شد که پیش نویس اعلامیه اجتماعی در دفتر PYD در قامشلی نوشته شده است.

همانطور که به یاد دارید، اولین اعلامیه اجتماعی توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک در سال ۲۰۱۴ تصویب شد. در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به این متن اضافه شد و تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. اضافاتی که در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به این اعلامیه انجام شد نشان می‌دهد که سازمان از این متون برای قانون‌گذاری نهادهای خودساخته استفاده کرده است.

بیانیه جدیدی که مدتی در مورد آن بحث شده بود، در ۱۳ دسامبر اعلام شد. با این حال، نگاهی دقیق به این بیانیه کافی است تا ذهن کثیف سازمان تروریستی پ.ک.ک و نقشه های جمعیتی آن برای منطقه را آشکار کند.

اطلاعیه اجتماعی جدید چه می گوید؟
اعلامیه اجتماعی جدید در مجموع از ۱۳۴ ماده تشکیل شده است. اولین چیزی که جلب توجه می کند استفاده از عبارت «جمهوری دموکراتیک سوریه» به جای «جمهوری عربی سوریه» و اعلام وفاداری به این کشور است. برخی از عناصر کرد مخالف در سوریه با تعریف دولت به عنوان “جمهوری عربی” مخالف هستند. شورای ملی کرد نیز این رویکرد را دارد. بر اساس این بیانیه تعهد، آنها مدعی هستند که دستور کار تجزیه طلبانه ندارند.

در این اعلامیه، کلمه “دموکراتیک” نه تنها به سوریه بلکه به نام دولت به اصطلاح اضافه شد. بنابراین نام کامل آن به «اداره خودمختار دموکراتیک شمال و شرق سوریه» تبدیل شد. واژه دموکراتیک یکی از ابزارهایی است که پ.ک.ک برای بازاریابی خود به غرب از آن استفاده می کند. همانطور که به یاد دارید، ساختارهایی مانند نیروهای سوریه دموکراتیک یا شورای سوریه دموکراتیک نیز محصول همین تفکر هستند.

مجدداً برای ایجاد چنین برداشتی در غرب، مواد زیادی در رابطه با زنان به اعلامیه جدید اضافه شد. یک سهمیه ۵۰ درصدی زنان در تمام به اصطلاح “شورای” سازمان تروریستی پ.ک.ک تعیین شده است و زنان در همه ریاست های مشترک موجود منصوب شده اند. باز هم به نظر می رسد ۳ زبان بومی عربی، کردی و سریانی به صورت رسمی پذیرفته شده است. علاوه بر زبان رسمی، به نظر می‌رسد که موجودیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تاریخی و جمعیتی مردم کرد و آشوری تأمین شده و ترکمن‌های عرب یا سایر اقوام نادیده گرفته می‌شوند. با وجود اینکه در ماده پانزدهم این اعلامیه به همه مردم اشاره شده است، اما در ماده ۱۶ و ۱۷ ۲ قوم به طور جداگانه توصیف شده و کلیه حقوق آنها محفوظ است. این رویکرد را می توان به راحتی آپارتاید توصیف کرد.

ماده ۵۵ شامل ادعای حمایت از حقوق کودکان و ممنوعیت به کارگیری، بهره کشی یا به کارگیری کودکان است. با توجه به اینکه سازمان تروریستی PKK/YPG هزاران کودک را به خدمت گرفته است، به وضوح مشاهده می شود که این اعلامیه چقدر با واقعیت فاصله دارند. در ماده شصت و یکم گفته شده است که سیاستی در برابر سنت های قبیله ای که با اعلامیه اجتماعی مطابقت ندارد انجام می شود. به نظر می رسد این مقاله در معرض تفاسیر بسیار منفی است، به ویژه هنگامی که همراه با جنبش های شورشی اخیر قبایل عرب در نظر گرفته شود.

بخش سوم اعلامیه شامل مقالاتی در مورد اشکال سازمانی است که از کمون شروع می شود. در حالی که بیان می شود که هر فرد عضو یک کمون است، ساختار سازمانی از پایین ترین تا بالاترین واحدها به تفصیل توضیح داده شده است.

گروه تروریستی پ.ک.ک در سایه بی کفایتی حکومت مرکزی سوریه و با حمایت های ایالات متحده آمریکا، برنامه های تجزیه طلبانه خود را به پیش برده و زنگ خطری برای دیگر کشورهای منطقه می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *