۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نحوه حذف مخالفان داخلی در پژاک چگونه است؟

  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۰۹ بازدید
  • ۰

در گروه تروریستی پژاک چارچوب ایدئولوژیک بر اساس خط مشی عبدالله اوجالان طوری است که فرد عضو باید در یک قالب کلیشه‌ای به بار آید و فقط حرف های «رهبری» را برزبان بیاورد . غیر از این را حرف «دشمن» می دانند و فردی که سخنی خارج از چارچوب حرف رهبری بر زبان بیاورد را «خائن و جاسوس» می دانند.

انجمن بی تاوان : پلاتفرم یا همان انتقاد در پژاک دو معنا دارد. انتقاد از خود و انتقاد از دیگران. در این که نفس انتقاد خوب است و باعث پیشرفت می گردد شکی نیست اما این موضوع در پژاک در قالب دیگری تعریف شده است.

پلاتفرم در پژاک این گونه است: فرد مورد نظر را در برابر جمع قرار می دهند. از وی می خواهند تا درباره خود (از کودکی تاکنون) صحبت کند، نکات منفی خود را بر زبان بیاورد (فقط منفی)، خود را سرزنش نماید. این کار را باید حدود دو ساعت تکرار کند. سپس تمام اعضای حاضر براساس اظهارات فرد و شناخت از وی در دوران عضویت باید یکی یکی از وی انتقاد شدید نمایند. فرد حق پاسخ گویی ندارد. باید همه موارد را قبول کند. در این روند همه نه براساس واقعیت بلکه بر اساس بغض و کینه شخصی آنقدر فرد را مورد هجوم قرار می دهند که تخریب شخصیت و تحقیر به بالاترین حد خود می رسد. فرمانده ای که جلسه را اداره می کند نظر نهایی را اعلام می کند.

اگر شخص مورد انتقاد خطر تلقی نشود به او یک بار فرصت می دهد تا خودش را اصلاح کند. اگر فرد از افرادی باشد که سرکرده ها احساس می کنند در چارچوب مورد نظر آنها حرکت نمی کند، با پلاتفرم روندی توجیه پذیر برای از بین بردن وی فراهم می کنند. در این حالت در پایان جلسه از همه می خواهد بلند شوند و در باره نوع مجازات وی نظر بدهند. نوع تربیت پژاک طوری است که فرد برای نشان دادن میزان شدید وفاداری خود و تنفر از «خائنان» فقط درخواست اعدام کند. در پایان جلسه تصمیم گرفته می شود فرد مورد نظر به جوخه اعدام سپرده می شود.

در درگیری‌های اخیر میان سپاه و فرقه پژاک که شکست سنگینی بر آن وارد شد، فرماندهان غیر حاضر در میدان با پلاتفرم تلاش خواهند کرد تا افراد مخالف خود را از صحنه حذف کنند. افرادی مانند هه وال اسماعیل از سوریه، هه وال کندال از خوی، هه وال دلیر از بوکان به این روش حذف شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *