۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • ناظران: پ.ک.ک در کردستان سوریه بلای بزرگی بر سر مردم آورد و آنها را به نابودی کشاند

ناظران: پ.ک.ک در کردستان سوریه بلای بزرگی بر سر مردم آورد و آنها را به نابودی کشاند

  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
  • ۴۹۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان :فعالان کرد سوری تاکید می‌کنند که گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) “فاجعه بزرگ” را برای مردم کرد در سوریه به ارمغان آورده است و سیاست بی‌ملاحظه و اقدامات عجیب و غریب آن، کردها را در (کردستان سوریه) به نفع  برنامه های خارجی به نابودی کشانده است.

روحات محمد، فعال رسانه‌ای در این خصوص گفت: آنچه گروه ترکیه ای پ.ک.ک که بر اساس برنامه‌های دولت عمیق ترکیه در سوریه حرکت می‌کند، تفاوت چندانی با آنچه شبه‌نظامیان وفادار به ترکیه انجام داده‌اند یا آنچه رژیم سوریه علیه کردها عمل کرده است نمی کند.»

وی افزود: این گروه در اجرای برنامه های خارجی مناطق کردنشین و بقیه مناطق تحت کنترل شاخه های خود در شرق سوریه را به کشتار به بهای خون جوانان کرد تبدیل کرده است. این جوانانی که با پیوستن به صفوف نیروهای آن به ابزاری برای اجرای پروژه های ترکیه و دیگر نهادهای بین المللی تبدیل شدند».

محمد توضیح می‌دهد: «پ‌ک‌ک از احساسات این نوجوانان، که بیشترشان خردسال از هر دو جنس هستند، سوء استفاده می‌کند و آنها را در جنگ‌های ساختگی فرو می‌برد که فاجعه‌ای واقعی برای خانواده کرد در شمال سوریه ایجاد کرده است».

وی تاکید می کند که «هر کاری که پ.ک.ک انجام می دهد هیچ ربطی به مسئله کردستان در سوریه ندارد و این گروه به جز جمع آوری خراج و دزدی ثروت مردم و ارسال آن به قندیل، هیچ دستاورد سیاسی برای مردم کرد نداشته است.»

در حالی که فعال سیاسی علی زنو معتقد است: «پ‌ک‌ک که مناطق کردنشین را از رژیم سوریه گرفت، به یک بلای بزرگ تبدیل شده و یک فاجعه واقعی را برای مردم کرد به ارمغان آورده است، بلکه سیاست‌های بی‌ملاحظه و عملکردهای عجیب آن باعث شده است، ما را به نابودی کشاند و کردها را مجبور به پرداخت بهای سنگین کرد.»

زینو گفت: «پ‌ک‌ک هیچ دستاوردی برای کردها در سوریه به‌دست نیاورد، بلکه برعکس، خانواده را شکست و ارتشی از کودکان نادان را پس از ربوده شدن از مدارس و آغوش مادرانشان ساخت. آنها را در نبردهای نابرابر به نفع دشمنان آرمان کرد در برابر جنبش ملی کرد فرو بردند.”

این فعال کرد تاکید می کند که «ماموریت اصلی پ.ک.ک مبارزه با جنبش ملی کرد است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *