۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ناسیونالیست ها هم صحبت های عضو پژاک را به سخره گرفتند

  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۲۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : روز شنبه ۱۴۰۱/۴/۴ در شبکه اجتماعی کلاب هاوس، در چت روم کُردستان آنلاین، اینبار اهون چیاکو عضو مجلس گروه تروریستی پژاک مهمان برنامه دیپلمات با موضوع “پژاک و اپوزیسیون های جمهوری اسلامی ایران” بود تا مواضع پژاک را درباره تحولات داخلی و خارجی بیان کند.
در این برنامه که بیش از پنج ساعت به طول انجامید موضوعات مختلفی مورد گفت و گو قرار گرفتند.

مطالبی ذیل که در ذیل می آید عین نظرات ناسیونالیست های کردی درباره صحبت های اهون چیاکو می باشد.

۱- اهون چیاکو می گوید پژاک بر این باور است که جنگ جهانی سوم از سال ۱۹۹۰ میلادی آغاز گشته و در شرایط کنونی به اوج خود رسیده است، سوال این است که بر اساس کدام معیارهای علمی، اهون چیاکو و پژاک اعلام می کنند که جنگ جهانی سوم در حال وقوع است؟! آیا چنین موضع گیریهایی که در صلاحدید متخصصین علم روابط بین الملل است باعث نخواهد شد که پژاک در مجامع علمی جهانی مورد تمسخر قرار گیرد؟!

۲- اهون چیاکو و پژاک همچنان مدل دولت – ملت را مدلی شکست خورده می دانند و رسالت به اصطلاح جهانی خویش را مبارزه در جهت فروپاشی این مدل و برپایی مدل خودساخته کنفدرالیسم دمکراتیک تعریف می کنند، سوال این است بر اساس کدام قدرت می خواهند دولت – ملتهای کنونی جهانی یعنی آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا، آلمان و بیش از ۱۹۰ دولت دیگر را نابود کنند؟!

پ.ک.ک با تمام توانش نمی تواند یک روستا را در ترکیه از دولت ترکیه بگیرد اما متاسفانه ادعای براندازی نظم کنونی جهانی را دارد! یا آنکه برای یک ثانیه تصور بنمایید که نیروهای آمریکایی شمال سوریه را ترک می نمایند، آشکار است که به اصطلاح خودمدیریتی شمال و شمال شرق سوریه که دردست پ.ک.ک است سقوط خواهد کرد. همانگونه که در عفرین، سریکانی، گری سپی و… چون نیروهای آمریکا حاضر به رویارویی با ترکیه نبودند سقوط کردند و فداییان آپو هم نتوانستند در مقابل ارتش ترکیه کاری از پیش ببرند!.

۳-اهون چیاکو و پژاک، احزاب دمکرات و کومله را به دنباله روی اپوزیسیون ایرانی و کارشکنی در ارتباط پژاک با این اپوزیسیون متهم می نماید، خب آشکارا این سخن تناقض دارد چرا که اگر شما دمکرات و کومله را به دنباله روی متهم می نمایید پس چرا در بخشی دیگر از سخنانتان آنها را به کارشکنی متهم می نمایید؟! یعنی اگر ارتباط با اپوزیسیون ایرانی مشکل دارد پس چرا ناراحت هستید که با آنها ارتباط ندارید؟! اما جناب چیاکو واقعیت چیز دیگری است! واقعیت آن است چون پژاک شاخه ای از پ.ک.ک بوده و پ.ک.ک هم در لیست سازمانهای تروریستی آمریکا، اروپا و بسیاری دیگر از کشورها حضور دارد، اپوزیسیون ایرانی حاضر نیست این ریسک را بپذیرد و با شما در ارتباط باشد چرا که در حقوق بین الملل کنونی، پ.ک.ک و پژاک هیچگونه تفاوتی با القاعده و داعش ندارند! شاید هم اکنون درک کنید که چرا سایر احزاب کردی این همه اصرار دارند که پژاک استقلال خود از پ.ک.ک را اعلام نماید.

۴- چیاکو در بخشی از سخنانش در پاسخ به سوال یکی از مخاطبین در رابطه با اتحاد حدک و حدکا، کاملا مبهم، دوپهلو و آغشته به تئوری توهم توطئه پاسخ می دهد، با این مضمون که گویا اتحاد حدک و حدکا با هدایت بوده تا بتوانند نفوذ رو به گسترش پژاک در جامعه ایران را بالانس نمایند، حتی در بخشی از صحبتهایش می گوید که نمی خواهد از این بیشتر این موضوع را باز نماید، یعنی این گزاره را به مخاطب القا می نماید که موارد بسیار زیادتری در پشت پرده وجود دارند که جناب اهون چیاکو از سر خیرخواهی نمی خواهد آنها را افشا نماید!.

۵- اهون چیاکو در بخشی دیگر از صحبت هایش می گوید، پژاک در سرتاسر ایران نیروی نظامی دارد و یک قدم از حقوق کُردها کوتاه نخواهد آمد، جناب چیاکو، متاسفانه این حرف شما هم با واقعیت تناقض دارد چرا که شما در سال ۲۰۱۱ میلادی در جنگ موسوم به قندیل، یک قدم که هیچ، چند صد کیلومتر مربع از خاک  را در منطقه سردشت تسلیم سپاه پاسداران نمودید!.

در پایان به عنوان یکی از افرادی که در آن کلاب حضور داشت، شما و گروهتان یعنی پژاک را به رعایت چهارچوب علم مدرن، واقعبینی و صداقت دعوت می نمایم چرا که امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اجازه نمی دهند که حقایق و واقعیتها از چشمان مخاطبین سانسور شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین