۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

منبع مالی جدید پ.ک.ک از مهاجرت کردها در شمال سوریه

  • ۹ شهریور ۱۴۰۲
  • ۸۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : همانگونه که شاهد هستیم بعد از عقب نشینی نیروهای حکومت سوریه در شهرهای کردنشین در شمال سوریه همزمان با جنگ علیه داعش سبب یک خلل جدی شده است و نیروهای پ.ک.ک با حمایت امریکا در ان منطقه مستقر شدند و امور قسمتی از منطقه را در دست دارند. بعلت سیاستهای ناکارامد گماردگان این گروه تروریستی، مردم در شمال سوریه هر روز با مشکلات جدیدی روبرو می شوند که یکی از مشکلات ساختار مدیریت به شیوه نظامی گری است و شرایط طوری شده است که همه طیف های جامعه نتوانند ازادانه زندگی کنند و مداخلات نیروهای پ ک ک در امورات اجتماعی سبب شده است که مردم بستوه بیایند و مدیریت پ ک ک دست به اقداماتی خطرناک بزند که سبب مهاجرت مردم شده است.

یکی از اهداف اداره PYD/PKK از این اقدامات تخلیه بافت جمعیتی و ایجاد فرصتی برای تغییر وضعیت جمعیتی آن قسمت است. با توجه به وضعیت بد اقتصادی، شرایط بد معیشتی و کمبود خدمات در شمال سوریه، تعداد مهاجران از مناطق تحت کنترل اداره پ ک ک به اروپا و خارج افزایش چشمگیری داشته است.بر اساس گزارش ها ده ها جوان اهل کوبانی با عبور از روستاهای مرزی به ترکیه رفته و از آنجا به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند.به گفته این منابع، قاچاق افراد با هماهنگی قاچاقچیان و مقامات PYD انجام می شود و برای هر نفر ۱۵۰۰ دلار دریافت می شود.
این منابع همچنین گفتند که به دلیل اقدامات رهبران PYD از ربودن کودکان و جوانان گرفته تا تسلیح اجباری تا کمبود فرصت های شغلی، شرایط بد معیشتی و نبود خدمات اولیه در شمال سوریه ، مردم مهاجرت را راه نجات می دانند.به گفته منابع محلی، کسانی که می خواهند مهاجرت کنند مجبور می شوند زمین و اموال خود را ارزان بفروشند تا پول کافی برای قاچاقچیان فراهم کنند.شمار مهاجران در شهر کوبانی به بالاترین حد خود رسیده و ده ها شهروند در مسیر حرکت به سمت اروپا در دریا و جنگل جان باخته اند و ده ها نفر همچنان مفقود هستند. به گفته این منابع، هدف اداره PYD/PKK از این اقدامات تخلیه شمال سوریه و ایجاد فرصتی برای تغییر وضعیت جمعیتی آن قسمت است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *